Καθαρός Δακτύλιος: Αυτά τα αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα

Ο Καθαρός Δακτύλιος τίθεται σε ισχύ από τις 25 Οκτωβρίου στο κέντρο της Αθήνας με ελεύθερη πρόσβαση για όλα τα ηλεκτρικά οχήματα.

Ακούστε το άρθρο

Σε ισχύ μπαίνει από τις 25 Οκτωβρίου 2021 o «Καθαρός Δακτύλιος» στο κέντρο της Αθήνας.

Τις σχετικές αποφάσεις έλαβαν σε διυπουργική σύσκεψη μέσω τηλεδιάσκεψης υπό τον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη,. Σύμφωνα με αυτές, εντός του Δακτυλίου της Αθήνας θα κυκλοφορούν ελεύθερα προφανώς τα ηλεκτρικά οχήματα. Όπως επίσης και τα εκ κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου οχήματα, τα υβριδικά οχήματα. Αλλά και τα οχήματα κατηγορίας Euro 6 που εκπέμπουν κάτω από 120 γρ CO2.

 

Παράλληλα, περιορίζεται δραστικά ο αριθμός των αδειών που θα χορηγηθούν για κατ’ εξαίρεση κίνηση εντός του Δακτυλίου. Ενώ υπάρχει αναθεώρηση για το αυστηρότερο πλαίσιο φορτοεκφορτώσεων.

Για τους ελέγχους τήρησης των μέτρων θα μπει σε εφαρμογή από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, σε συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία, αυστηρό σχέδιο αστυνόμευσης.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν:

  • O υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας
  • O υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής
  • O υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Περιβάλλοντος Γιώργος Αμυράς
  • O υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Λευτέρης Οικονόμου
  • O υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος
  • O υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης
  • O περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης
  • O δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης
  • O πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής
  • Ο δήμαρχος Γαλατσίου Γιώργος Μαρκόπουλος
  • Η εκπρόσωπος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Δέσποινα Αλεξανδροπούλου.

Καθαρός Δακτύλιος και «Ανάσα για την Αθήνα»

Το εν λόγω μέτρο του «Καθαρού Δακτυλίου» μπαίνει στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα». Αυτό περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων: άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Αναπροσαρμογή του Δακτυλίου

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί ήδη μελέτη για τον επαναπροσιορισμό των γεωγραφικών ορίων του Δακτυλίου. Και αυτό διότι είναι απαραίτητη η αναπροσαρμογή του σχεδιασμού του. Και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.

Αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων

Η δεύτερη άμεση κίνηση που σχεδιάζεται, είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα.

Δημιουργία του Ενιαίου Παρατηρητηρίου Μεταφορών στην Αττική

Τέλος, το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα» αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Διαβάστε επίσης: Ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην εξαιρούνται μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον Δακτύλιο

abb_img