Αυξάνονται οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Βρετανία

Αυξάνονται οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς μειώνονται οι πωλήσεις αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων, εξαιτίας των ελλείψεων που παρουσιάζουν τα αποθέματα βενζίνης στη χώρα.

Πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο διαπιστώνουν ότι οι προμήθειες βενζίνης έχουν μειωθεί, εν μέρει λόγω του γεγονότος ότι δεν υπάρχουν αρκετοί οδηγοί και φορτηγά βυτιοφόρα για να μεταφέρουν βενζίνη στα βρετανικά προάστια.

electric car

Έτσι, από τη μία προκαλείται αύξηση του ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και από την άλλη ορισμένοι οδηγούνται σε ένα κύμα αγορών πανικού.

Στην ουσία, δημιουργείται μια πρωτόγνωρη εικόνα, ένα νέο φαινόμενο, σύμφωνα με το οποίο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα περνούν δίπλα, από άλλους οδηγούς, τη στιγμή που παραμένουν ακινητοποιημένοι εξαιτίας της έλλειψης σε βενζίνη.

Ο Τζέιμς Φέρκλοφ, διευθύνων σύμβουλος της AA Cars, δήλωσε σχετικά: «Για όσους σκέφτονται ήδη να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η θέα των οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων που αδιαφορούν για τις μεγάλες ουρές στα πρατήρια και την κρίση καυσίμων του Σεπτεμβρίου, μπορεί να αποτελέσει τον καταλύτη».

Μόνο ένα στα 20 νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν πετρελαιοκίνητο τον Σεπτέμβριο

Αγγλία

Τα BEV σημείωσαν ρεκόρ στη βρετανική αγορά νέων αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με μια έκθεση που παρουσιάστηκε στο CleanTechnica, σχεδόν 33.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο τον περασμένο μήνα – σχεδόν 50% περισσότερο από ό,τι την ίδια περίοδο, πέρυσι.

Διαβάστε επίσης: Η Αγγλία θα δεσμευτεί για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας αποκλειστικά από «πράσινες» πηγές έως το 2035

7.000 από αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν Tesla Model 3, καθιστώντας το συγκεκριμένο μοντέλο, το κορυφαίο σε πωλήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στην πραγματικότητα όμως, έγινε το κορυφαίο σε πωλήσεις αυτοκίνητο – οποιουδήποτε είδους – στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο χειρότερος αριθμός πωλήσεων για την αυτοκινητοβιομηχανία στην Αγγλία από το 1998

Οι πωλήσεις συμβατικών αυτοκινήτων έχουν πέσει κατακόρυφα, για την ακρίβεια είναι οι πιο αδύναμες μέσα σε δύο δεκαετίες. Οι παγκόσμιες ελλείψεις ημιαγωγών που επηρεάζουν τους κατασκευαστές αυτοκινήτων ήταν, επίσης, ένας σημαντικός παράγοντας.

Μόνο 215.312 πωλήσεις νέων αυτοκινήτων καταγράφηκαν τον περασμένο μήνα. Πρόκειται για τον χειρότερο αριθμό από το 1998, σύμφωνα με την Εταιρεία Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT).

Οι αριθμοί μειώθηκαν κατά το ένα τρίτο από τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν οι περιορισμοί Covid-19 μείωσαν την αγορά και πώληση αυτοκινήτων και μειώθηκαν σχεδόν κατά 45% σε σύγκριση με τον μέσο όρο των τελευταίων 10 ετών πριν από την πανδημία.

Ο Σεπτέμβριος είναι συνήθως ο δεύτερος πιο εμπορικός μήνας του έτους για τη βιομηχανία του αυτοκινήτου. Ο Mike Hawes, διευθύνων σύμβουλος της SMMT, είπε ότι τα στοιχεία των πωλήσεων φέτος ήταν «απελπιστικά απογοητευτικά».

Οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων συνέχισαν την απότομη πτώση τους, με 77% λιγότερες πωλήσεις από ό,τι πριν από έναν χρόνο. Μόνο ένα στα 20 νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν πετρελαιοκίνητο τον περασμένο μήνα.

Οι αναλυτές λένε ότι είναι πολύ νωρίς για να εμφανιστεί ο αντίκτυπος της κρίσης των καυσίμων στις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ωστόσο, ο Jamie Hamilton, διευθυντής αυτοκινήτων στη Deloitte, πρόσθεσε: “Η ταλαιπωρία, οι μεγάλες ουρές και οι άδειες αντλίες έχουν οδηγήσει πολλούς οδηγούς να εξερευνήσουν τις δυνατότητες που τους δίνει η μετάβαση σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.”

Ιστοσελίδες λιανικής πώλησης αυτοκινήτων, όπως το Auto Trader, ανέφεραν αυξημένο ενδιαφέρον για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά τις 24 Σεπτεμβρίου, όταν οι ειδήσεις για την έλλειψη οδηγών φορτηγών και βυτιοφόρων επηρέαζε τις προμήθειες καυσίμων.

Διαβάστε επίσης: Η Αγγλία ξεπέρασε τη Γαλλία στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο του 2021

Ο Hawes κάλεσε την βρετανική κυβέρνηση να εντείνει τις επενδύσεις σε σημεία φόρτισης. «Για να ανταποκριθούμε στις συλλογικές μας φιλοδοξίες για την απαλλαγή από τον άνθρακα, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι όλοι οι οδηγοί μπορούν να πραγματοποιήσουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η οποία απαιτεί μαζικές επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές επαναφόρτισης. Η διάδοση των σημείων φόρτισης πρέπει να συμβαδίζει με την επιτάχυνση των εγγραφών plug-in οχημάτων”.

Ίσως αυτή η αναστάτωση στη βρετανική αγορά να βοηθήσει περισσότερους ανθρώπους να ανακαλύψουν τα οφέλη της οδήγησης με ηλεκτρικά οχήματα. Μπορεί, επίσης, να ενθαρρύνει και άλλους οδηγούς στο να μην είναι αρνητικοί με την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης.