Airbus: Σε λειτουργία το πρώτο υδρογονοηλεκτρικό σύστημα πρόωσης

Η Airbus έχει εξελίξει την τεχνολογία που αφορά τα υδρογονοηλεκτρικά αεροσκάφη στο πλαίσιο του έργου ZEROe.

Ακούστε το άρθρο

Το πρόσφατο επίτευγμα της Airbus αφορά την επίσημη ενεργοποίηση του πρώτου υδρογόνο-ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης. Η εταιρεία αναφέρει σημαντική πρόοδο προς την κατεύθυνση της λειτουργίας μεγάλων υδρογονοηλεκτρικών αεροσκαφών έως το 2035, στο πλαίσιο του έργου ZEROe.

Hyundai: Το Supernal S-A2 έφτασε Λας Βέγκας

Τι είναι το σύστημα iron pod;

Πιο συγκεκριμένα, η Airbus ολοκλήρωσε τον σχεδιασμό και τις δοκιμές του συστήματος πρόωσης «iron pod» για το αεροσκάφος που προορίζει. Ειδικότερα, το iron pod συνδυάζει ένα σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου 1,2 megawatt, ηλεκτροκινητήρες και εξαρτήματα ελέγχου και ψύξης.

Επιπλέον, οι πρώτες επιτυχημένες δοκιμές του iron pod πραγματοποιήθηκαν στον πάγκο δοκιμών στα τέλη του 2023. Προηγουμένως είχαν υπάρξει δοκιμές για τα επιμέρους εξαρτήματα. Οι εκτενείς δοκιμές στο E-Aircraft System House στο Ottobrunn κοντά στο Μόναχο περιλάμβαναν τα κύρια εξαρτήματα για την τροφοδοσία των ελίκων του επίδειξης A380.

MATISSE: Μπαταρίες στερεάς κατάστασης σε ηλεκτρικά αεροσκάφη

Τα μελλοντικά πλάνα της Airbus

Η εταιρεία έχει προγραμματίσει για το 2024 περισσότερες δοκιμές, ενώ και η πρώτη δοκιμή πτήσης θα είναι το 2026. Μάλιστα, αναμένει ότι το iron pod θα είναι έτοιμο για εγκατάσταση στην πολυτροπική πλατφόρμα δοκιμών πτήσης ZEROe.

Εντός του 2024, η ομάδα ZEROe θα εστιάσει στη βελτιστοποίηση του συστήματος πρόωσης, προσαρμόζοντας το μέγεθος, τη μάζα και τα προσόντα του. Στόχος της να πληροί τις προδιαγραφές πτήσης.

Με βελτιστοποιήσεις στην απόκριση στους κραδασμούς, την υγρασία και το υψόμετρο, η Airbus βαδίζει προς την υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδίου με τη χρήση υδρογονοηλεκτρικών αεροσκαφών. Τέλος, με αυτήν την καινοτομία, η Airbus σφραγίζει τη θέση της ως πρωτοπόρος στην προσπάθεια για βιώσιμη αεροπορική βιομηχανία.

Το Hyundai S-A2 ηλέκτρισε την CES

Ο επικεφαλής του Συστήματος Προώθησης Κυψελών Καυσίμου της ZEROe Hauke Peer-Luedders, δήλωσε:

«Αυτή η διαδικασία είναι ο τρόπος με τον οποίο μαθαίνουμε ποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν για να γίνει η τεχνολογία αξιόπιστη. Μετράμε πώς λειτουργεί το σύστημα πρόωσης συνολικά δοκιμάζοντας την ισχύ που απαιτείται για πολλές διαφορετικές φάσεις πτήσης.

Όπως για παράδειγμα, η απογείωση, όπου φτάνουμε στο μέγιστο επίπεδο ισχύος και η πλεύση, όταν χρησιμοποιούμε λιγότερη ισχύ αλλά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.»

abb_img