Τα ηλεκτρικά οχήματα διαθέτουν λιγότερα εξαρτήματα που απαιτούν τεχνικό έλεγχο και αυτό έχει ως αποτέλεσμα η συντήρηση και η διατήρηση ενός τέτοιου οχήματος να είναι οικονομικότερη από ένα θερμικό αυτοκίνητο.
Η πραγματικότητα είναι πως, ορισμένες φορές, το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου είναι υψηλότερο από την τιμή κτήσης του. Ειδικά εάν προσθέσουμε σε αυτό το κόστος τα καύσιμα, τη συντήρηση και τις επισκευές που θα απαιτηθούν στο πέρας του χρόνου.
Σύμφωνα με διάφορες μελέτες, κατά τη διάρκεια ζωής ενός οχήματος, η συντήρηση και η επισκευή του μπορεί να κοστίσει 25.000 ευρώ ή και περισσότερο. Βέβαια, το κόστος αυτό στα ηλεκτρικά οχήματα όσο περνάει ο καιρός, μειώνεται.
Και αυτό συμβαίνει διότι τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν λιγότερα εξαρτήματα που απαιτούν συντήρηση. Δεν χρειάζονται μπουζί, λάδια, ιμάντες χρονισμού και άλλα τέτοια.
Η ερευνητική ομάδα του Andrew Burnham του Argonne National Laboratory κατέληξε πως οι προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης ενός ηλεκτρικού οχήματος κοστίζουν 40% από αυτές των θερμικών αυτοκινήτων.
«Υπάρχει ενδεχόμενο για εξοικονόμηση σημαντικά μεγάλου οικονομικού ποσού από τη συντήρηση και επισκευή ενός ηλεκτρικού οχήματος σε σχέση με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης», αναφέρει ο Andrew Burnham.
Έως το 2027 τα ηλεκτρικά θα είναι οικονομικότερα από τα συμβατικά αυτοκίνητα
Μάλιστα, προς επίρρωση των ανωτέρω, σύμφωνα και με άρθρο του Guardian, η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων υπολογίζεται πως θα είναι οικονομικότερη από την παραγωγή συμβατικών οχημάτων έως το 2027.
Συγκεκριμένα μέχρι το 2026, η τιμή των μεγάλων ηλεκτρικών οχημάτων όπως είναι τα SUVs θα κινείται στα ίδια ακριβώς επίπεδα με τα αυτοκίνητα με μηχανή εσωτερικής καύσης, ενώ, σύμφωνα με τις προβλέψεις του BloombergNEF, τα μικρά αυτοκίνητα θα αγγίξουν αντίστοιχες τιμές ξεκινώντας μόλις από το 2022.
Επιπλέον, η επίτευξη ολοένα και πιο οικονομικής παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινείται σε σύμπνοια με τα σχέδια των εταιρειών παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων που σκοπεύουν να τα καταστήσουν οικονομικότερα για αγορά μέσα στα επόμενα έξι χρόνια, ακόμη νωρίτερα δηλαδή και από τις προβλέψεις και τα σχέδια ορισμένων κυβερνήσεων σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση.
Η τρέχουσα τιμή πώλησης ενός μεσαίας κλίμακας ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι περίπου 33.300 ευρώ σε σύγκριση με ένα συμβατικό που κοστίζει περίπου 18.600 ευρώ, ενώ το 2026 και τα δύο θα κοστίζουν περίπου 19.000 ευρώ.
Μάλιστα, σύμφωνα με άλλες έρευνες, όπως εκείνη της επενδυτικής τράπεζας UBS, η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να πέσει, ακόμη γρηγορότερα στα ίδια περίπου επίπεδα με εκείνες των συμβατικών, γύρω στο 2024.
Όλες οι έρευνες, ωστόσο, συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι το κόστος των μπαταριών των EVs αναμένεται να πέσει πολύ σύντομα, γύρω στο 58% μέσα στα αμέσως επόμενα χρόνια, δηλαδή μεταξύ 2021 και 2030.
Ιδιαίτερα η μείωση του κόστους των μπαταριών θεωρείται ένα σημαντικό βήμα προς την μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Ουσιαστικά με τον τρόπο αυτό οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να εξοστρακίσουν τα υβριδικά.
Το 2020 η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων κυριολεκτικά άνθισε, ειδικά στην Ευρώπη και την Κίνα, ενώ παράλληλα πολλές καμπάνιες για το περιβάλλον καλούν τις κυβερνήσεις των χωρών να κάνουν ακόμη περισσότερες κινήσεις, ρυθμίσεις και να δώσουν επιπλέον κίνητρα, προκειμένου να ενθαρρύνουν ακόμη περισσότερο τους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Διαβάστε επίσης: Τι συντήρηση απαιτούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;