Τα PHEV μοντέλα συνδυάζουν τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης με τη σιγουριά του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ωστόσο ο χειμώνας δοκιμάζει και τα δύο συστήματα με διαφορετικούς τρόπους. Η σωστή προετοιμασία δεν αφορά μόνο τη διατήρηση της αυτονομίας, αλλά και την προστασία της αγοράς σας σε μακροπρόθεσμο επίπεδο.
Φθινοπωρινοί έλεγχοι για EV και PHEV
Η μπαταρία χρειάζεται ιδιαίτερη φροντίδα
Οι μπαταρίες των PHEV χάνουν απόδοση στις χαμηλές θερμοκρασίες. Μελέτες δείχνουν ότι σε θερμοκρασίες κάτω από 0°C, η ηλεκτρική αυτονομία μπορεί να μειωθεί έως και 40%. Το φαινόμενο οφείλεται στην αυξημένη εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας και στην ενέργεια που απαιτείται για τη θέρμανση της καμπίνας. Η προθέρμανση του οχήματος ενώ παραμένει συνδεδεμένο στο φορτιστή αποτελεί τη σημαντικότερη συνήθεια που μπορείτε να υιοθετήσετε. Τα περισσότερα σύγχρονα PHEV διαθέτουν εφαρμογές smartphone που επιτρέπουν τον προγραμματισμό της προθέρμανσης, ώστε το αυτοκίνητο να είναι έτοιμο ακριβώς όταν το χρειάζεστε.
Επιπλέον αποφύγετε να αφήνετε τη μπαταρία σε πολύ χαμηλό επίπεδο φόρτισης για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι κατασκευαστές συνιστούν διατήρηση του state of charge μεταξύ 20% και 80% κατά τη χειμερινή περίοδο. Μάλιστα οι ακραίες καταστάσεις φόρτισης δημιουργούν επιπλέον πίεση στις κυψέλες της μπαταρίας ειδικά σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Προσοχή απαιτεί κι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης
Ένα συχνό λάθος των ιδιοκτητών PHEV είναι η πλήρης παραμέληση του κινητήρα καύσης. Για να λειτουργεί εύρυθμα όμως χρειάζεται τη φροντίδα του. Πριν από την έλευση του χειμώνα, αλλάξτε το λάδι κινητήρα αν έχουν παρέλθει περισσότεροι από δώδεκα μήνες από την τελευταία αλλαγή, ακόμα και αν δεν έχετε καλύψει τα χιλιόμετρα που αναφέρει ο κατασκευαστής. Επιπλέον ελέγξτε το ψυκτικό υγρό και βεβαιωθείτε ότι το αντιψυκτικό είναι κατάλληλο για τις θερμοκρασίες της περιοχής σας.
Έχεις PHEV αλλά δεν το φορτίζεις; Τότε… δεν έχεις PHEV!
Ελαστικά και σύστημα φόρτισης
Τα χειμερινά ελαστικά δεν είναι προαιρετικά για τα PHEV, ειδικά σε περιοχές με χιόνι και παγετό. Το επιπλέον βάρος της μπαταρίας (συνήθως 150-250 κιλά) απαιτεί καλύτερη πρόσφυση. Ελέγξτε επίσης την πίεση των ελαστικών συχνότερα τον χειμώνα, καθώς οι χαμηλές θερμοκρασίες προκαλούν πτώση της πίεσης. Επιπλέον και ότι αφορά τη φόρτιση του, καθαρίστε τη θύρα φόρτισης και τους ακροδέκτες του καλωδίου από υγρασία και άλατα. Βλέπετε η διάβρωση μπορεί να επιβραδύνει τη φόρτιση ή να προκαλέσει βλάβη.
Προσέχουμε για να έχουμε
Η χειμερινή προετοιμασία ενός PHEV δεν είναι περίπλοκη, αλλά απαιτεί συνδυασμό φροντίδας τόσο για τον ηλεκτροκινητήρα, όσο και για το θερμικό μοτέρ. Με την κατάλληλη προετοιμασία, διατηρείτε την απόδοση του οχήματός σας σε υψηλά επίπεδα και παρατείνετε τη διάρκεια ζωής των κρίσιμων μερών του.