Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχει επανέλθει σε επίπεδα προ πανδημίας, με αποτέλεσμα την αύξηση των αιτήσεων αποζημιώσεων για το 2021 σε σχέση με το 2020. Μάλιστα, η αύξηση των εν λόγω αιτήσεων, προκαλεί και την επικείμενη αύξηση στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων.
Προφανώς, η συχνότητα των αποζημιώσεων παραμένει χαμηλότερη από τα προ πανδημικά επίπεδα. Ωστόσο, το κόστος διευθέτησης αποζημιώσεων παρουσιάζει αύξηση, λόγω του πληθωρισμού και της αύξησης της τιμής των ανταλλακτικών.
Ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Τι επηρεάζει την τιμή τους;
Οι απαιτήσεις αστικής ευθύνης αυξάνουν τα ασφάλιστρα
Στην Ιταλία το μέσο κόστος των απαιτήσεων αστικής ευθύνης άγγιξε τα 4.800 ευρώ το 2021, ενώ μέχρι το 2019 ήταν 4.560 ευρώ. Ακόμη, στην Ισπανία το κόστος των απαιτήσεων παρουσίασε αύξηση κατά 7,6%.
Στη Γαλλία οι καταβολές των αποζημιώσεων άγγιξαν τα επίπεδα του 2019 και η συχνότητα τους σημείωσε αύξηση κατά 18,1% σε ετήσια βάση. Επιπλέον, οι αξιώσεις για σωματικές βλάβες στη Γαλλία παρουσίασαν αύξηση 24,7%.
Στην περίπτωση της Σουηδίας, ο κρατικός ασφαλιστικός σύνδεσμος απέδωσε το υψηλό κόστος των αποζημιώσεων στην αύξηση των υβριδικών αυτοκινήτων. Τα εξαρτήματα, δηλαδή, των υβριδικών οχημάτων έχουν μεγαλύτερο κόστος.
Παράλληλα, στη Νορβηγία οι ασφαλιστικές εταιρείες αύξησαν τα ασφάλιστρα κατά 32,9%, ενώ στη Γερμανία η αύξηση ήταν μόνο 1%. Τέλος, στη Μεγάλη Βρετανία τα ασφάλιστρα μειώθηκαν 7%, αν και παρατηρήθηκαν πιέσεις κόστους στο τελευταίο τρίμηνο του έτους.
ACEA: Ασφαλέστατοι οι δρόμοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Οι προβλέψεις δεν είναι ευοίωνες
Σύμφωνα με τις προβλέψεις, τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων θα παρουσιάσουν αύξηση το 2023, λόγω του πληθωρισμού αλλά και του κόστους των αποζημιώσεων. Επιπλέον, οι διαταραχές στη εφοδιαστική αλυσίδα καθυστερούν τις επισκευές οχημάτων και αυξάνουν το κόστος των οχημάτων αντικατάστασης. Τέλος, ο πληθωρισμός θα αυξήσει και το κόστος των επισκευών, λόγω της αύξησης των τιμών στις πρώτες ύλες.