BMW: Με το βλέμμα στις μπαταρίες στερεού τύπου

Σύμφωνα με την BMW οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν φτάσει στο απόγειο τους και θα αντικατασταθούν από μπαταρίες στερεού τύπου.

Ακούστε το άρθρο

Η BMW ετοιμάζει νέες βελτιωμένες μπαταρίες, με 30% περισσότερη αυτονομία, η οποία θα αγγίξει τα 1.000 χιλιόμετρα. Παράλληλα, θα έχουν σημαντικά μικρότερο κόστος παραγωγής κατά 50% και ακόμα πιο γρήγορη φόρτιση.

Οι νέες μπαταρίες θα είναι φυσικά ιόντων λιθίου και θα εξοπλίζουν τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που έχει στα σκαριά η γερμανική μάρκα. Ωστόσο, ένας εκ των κορυφαίων μηχανικών της BMW τόνισε ότι οι εν λόγω μπαταρίες έχουν φτάσει πια στο όριο των δυνατοτήτων τους.

Πιο συγκεκριμένα, ο Επικεφαλής Ενέργειας, Απόδοσης και Διάρκειας των μπαταριών έκτης γενιάς, Simon Erhard, δήλωσε:

«Σε ότι αφορά την πυκνότητα της ενέργειας, θα έλεγα πώς έχουμε αγγίξει τη βέλτιστη χημεία γύρω από τις κυψέλες μπαταριών ιόντων λιθίου. Αυτές οι μπαταρίες έχουν φτάσει στο απόγειό τους».

Η BMW i7 στην Όπερα της Βουδαπέστης

Με νέες μπαταρίες τα μελλοντικά ηλεκτρικά της BMW

Όπως υποστηρίζει ο Erhard, το επόμενο στάδιο σχετικά με τις μπαταρίες, είναι η τεχνολογία στερεού τύπου. Μάλιστα, πρόσφατα η BMW εγκαινίασε το Κέντρο Παραγωγής Κυψελών Μπαταριών (Cell Manufacturing Competence Center) στο Μόναχο.

Να σημειώσουμε επίσης, ότι η BMW σε συνεργασία με τη Ford είναι οι βασικοί επενδυτές στο εργοστάσιο Solid Power, στο Κολοράντο των ΗΠΑ. Σε αυτό λαμβάνει χώρα η εξέλιξη και η παραγωγή μπαταριών στερεού τύπου.

Η BMW «ηλεκτρίζει» την ισπανική αστυνομία!

Ποιες είναι αλήθεια οι μπαταρίες στερεού τύπου;

Οι μπαταρίες στερεού τύπου είναι το «αύριο» της ηλεκτροκίνησης, μία τεχνολογία που θα αλλάξει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ειδικότερα, θα προσφέρουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, ενώ θα έχουν μικρότερο μέγεθος από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση του βάρους των αυτοκίνητων, προσφέροντας παράλληλα περισσότερο χώρο.

Οι εν λόγω μπαταρίες χρησιμοποιούν ένα στερεό στοιχείο ως ηλεκτρολύτη μέσα στην κυψέλη της μπαταρίας και όχι υγρό όπως στις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Για αυτόν τον λόγο οι μπαταρίες στερεού τύπου φορτίζουν πιο γρήγορα, ενώ είναι και πιο ασφαλείς, καθώς είναι λιγότερο εύφλεκτες.

BMW i7: Μία πριβέ… αίθουσα σινεμά!

Τέλος, ο Erhard τόνισε:

«Σε δέκα χρόνια περίπου, όλα τα μοντέλα θα φέρουν μπαταρίες στερεού τύπου. Αλλά τώρα και ας πούμε για τα επόμενα 3-5 χρόνια, θα συνεχίσουμε να βασιζόμαστε στις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Και μετά, από το 2030, θα έχουμε σε ό,τι αφορά εμάς, μία πλήρως λειτουργική μπαταρία στερεού τύπου».

abb_img