Σχεδόν χωρίς ανταγωνισμό το 1924, το αυτοκίνητο-ορόσημο, η Bugatti Type 35 κατέκτησε περισσότερες από 2.500 νίκες σε αγώνες. Ενώ ξεχώρισε για την εμφάνιση την τεχνική εφευρετικότητα και τις οδηγικές ικανότητές της. Που παραμένουν εντυπωσιακές έναν αιώνα αργότερα.
Για να κατανοήσουμε τη Bugatti Type 35, πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε τον δημιουργό της, τον Ettore Arco Isidoro Bugatti. Η Type 35 ξανάγραψε τους κανόνες, αφού εισήγαγε τεχνικές καινοτομίες και έφερε επανάσταση στην αυτοκίνηση. Όλα αυτά όμως προήλθαν από ένα λαμπρό, ανοιχτό μυαλό. Ανεμπόδιστο από τις συνήθειες και τους περιορισμούς της εποχής.
Ο Ettore Bugatti γεννήθηκε σε μια οικογένεια που επηρεάστηκε από τις τέχνες, τον σχεδιασμό και τη δημιουργικότητα για αιώνες. Όμως ο ίδιος δεν έιχε εκπαίδευση ως μηχανικός αυτοκινήτων.
Ίσως, στην περίπτωση της Type 35, η έλλειψη εκπαίδευσης να ήταν πλεονέκτημα, όχι εμπόδιο. Εάν ο Bugatti είχε εκπαιδευτεί στην παραδοσιακή μηχανολογία μπορεί να μην είχε φτάσει τόσο μακριά με αυτό το μοντέλο. Και σίγουρα δεν θα είχε δημιουργήσει τα όμορφα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος κάθε τεχνικής καινοτομίας του αυτοκινήτου. Το γεγονός ότι η Bugatti Type 35 έσπασε τα κατεστημένα ήταν ξεκάθαρο το 1924.
Πρωτοποριακά διαφορετική η Type 35
Εκεί που άλλα αυτοκίνητα ήταν ψηλά πάνω από το έδαφος, η καμπίνα της Type 35 ήταν χαμηλά και λεία. Ενώ εξίσου καινοτόμοι ήταν οι τροχοί, η θέση του δοχείου υγρού φρένων και η πίσω ανάρτηση. Επιπλέον, αν και η αεροδυναμική δεν ήταν τόσο κατανοητή πριν από 100 χρόνια, η Type 35 κατάφερε να έχει χαμηλή αντίσταση αέρα στην καμπίνα.
Κάτω από το καπό του διθέσιου ανοιχτού αυτοκινήτου, κάθε λεπτομέρεια ήταν προσεγμένη. Τίποτα δεν έγινε τυχαία και σχεδόν τα πάντα αντιπροσώπευαν έναν νέο τρόπο σκέψης.
Η Type 35 έκανε ντεμπούτο με έναν οκτακύλινδρο κινητήρα 2 λίτρων, ο οποίος στη συνέχεια έγινε 2,3 λίτρα υπερτροφοδοτούμενος. Ο καινοτόμος σχεδιασμός του επέτρεπε να φτάσει τις 6.000 σ.α.λ. και να παράγει ισχύ 90 ίππων. Μια τεράστια απόδοση για την εποχή.
Ο Ettore Bugatti ήταν εξαιρετικά καλός στην κατανόηση του ότι η απόδοση δεν έχει σχέση μόνο με την ιπποδύναμη, αλλά και με το βάρος. Η αφοσίωσή του στο να εξασφαλίσει ότι κάθε εξάρτημα κατασκευαζόταν όσο το δυνατόν ελαφρύτερο, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργικότητα ή την αξιοπιστία, έκανε το μοντέλο να ζυγίζει μόλις 750 κιλά.
Το ηλεκτρικό πατίνι της Bugatti τιμάει την ιστορία της
Μεταξύ των μεθόδων που χρησιμοποίησε ο Bugatti για να επιτύχει τον στόχο του ήταν η ανάπτυξη ενός νέου ελαφρού εμπρός άξονα με σφραγισμένα άκρα. Η διάταξη του πίσω άξονα ήταν εξίσου επαναστατική. Αντίθετα από τους συμβατικούς, δεν ήταν ίσιος, αλλά καμπυλωτός στο κέντρο για να για να περιβάλλει το σασί. Τέτοιες καινοτομίες βοήθησαν στο χαμηλό ύψος και βάρος του αυτοκινήτου. Σε συνδυασμό με το σύστημα διεύθυνσης και το ελαφρύ σασί που ενσωματώνει τον κινητήρα ως ένα στοιχείο του, η Type 35 ξεκλειδώνει άλλα επίπεδα ευελιξίας, απόκρισης και απόλαυσης οδήγησης. Πρωτόγνωρα για την εποχή.
Η Type 35 άλλαξε το αυτοκίνητο
Το 1924 η Bugatti Type 35 άλλαξε τον τρόπο που η αυτοκινητοβιομηχανία αντιλαμβάνονταν το σχεδιασμό και τη μηχανική των οχημάτων. Έναν αιώνα αργότερα, η επίδρασή και η γοητεία της δεν έχουν μειωθεί. Η Type 35 είναι στο κέντρο του DNA της μάρκας, μαζί με το Bugatti Atlantic και το Bugatti Royale. Και κάθε αυτοκίνητο της μάρκας έχει τις σχεδιαστικές και μηχανικές αξίες του Ettore Bugatti. Που εξέφρασε με τόση κομψότητα στην Type 35 πριν από εκατό χρόνια.