Ο CEO της Ford, Jim Farley, παραδέχεται ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχουν μεγάλο προβάδισμα. Ωστόσο, πιστεύει ότι η Ford μπορεί να τους ανταγωνιστεί, αν αποκτήσει πρόσβαση στην τεχνογνωσία τους.
Σύμφωνα με τον Farley, η Κίνα είναι περίπου 10 χρόνια μπροστά στην κατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα. Ο μόνος τρόπος για την Ford να τους φτάσει, είναι να αξιοποιήσει αυτή την τεχνολογία. Όπως ανέφερε, «θα τους ανταγωνιστούμε αν αποκτήσουμε τη γνώση τους, όπως εκείνοι χρειάζονταν τη δική μας πριν από 20 χρόνια». Η εταιρεία, σκοπεύει να συνδυάσει την κινεζική τεχνολογία, με την αμερικανική καινοτομία και τη μεγάλη της αναγνωρισιμότητα, για να επικρατήσει.
Η εταιρεία ήδη κάνει βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Το νέο εργοστάσιο της, γνωστό ως Battery Park, θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2026 και θα παράγει μπαταρίες βασισμένες στην τεχνολογία της κινεζικής CATL. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η αρχική έρευνα για αυτές τις μπαταρίες έγινε στις ΗΠΑ, αλλά η αμερικανική start-up που τις ανέπτυξε, η A123 Systems LLC, δεν κατάφερε να επιβιώσει. Έτσι, οι Κινέζοι αγόρασαν τη συγκεκριμένη τεχνολογία σε χαμηλή τιμή και την αξιοποίησαν με επιτυχία.
Βλέποντας τον ανταγωνισμό από την Κίνα να μεγαλώνει, η Ford ετοιμάζει ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με κόστος κάτω από 30.000 δολάρια (29.000 ευρώ). Αν και τα κινεζικά EV δεν έχουν ακόμη εισβάλει καθοριστικά στην αμερικανική αγορά, έχουν ήδη ισχυρή παρουσία σε άλλες χώρες, όπου δραστηριοποιείται η Ford.
Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Ford Explorer – Ηλεκτρικός εξερευνητής