Το Citroën e-Berlingo έχει ανανεωθεί, ενισχύοντας τόσο την αυτονομία του όσο και τα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Λαμβάνοντας υπόψη την τιμή του, τη θέση του στην αγορά και τις προτεραιότητες των οδηγών, ανταποκρίνεται καλά στο ανταγωνιστικό πεδίο των MPV που παραμένουν διαθέσιμα.
Παράλληλα, προβάλλεται ως μια αξιόπιστη εναλλακτική επιλογή, απέναντι στα δημοφιλή crossover και SUV, τα οποία έχουν πλέον κυριαρχήσει στις οικογενειακές μετακινήσεις, αντικαθιστώντας σε μεγάλο βαθμό τα MPV. Το ερώτημα, ωστόσο, παραμένει: υπάρχει ακόμα χώρος για τα MPV στη σημερινή αγορά αυτοκινήτων, και πώς συγκρίνεται η ηλεκτρική έκδοση της Citroën με τους ανταγωνιστές της;
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 Hybrid – Mε έμφαση στην οικονομία
Η Citroën έχει εστιάσει στη βελτίωση της γκάμας και της πρακτικότητας του ë-Berlingo, ενώ παράλληλα έχει προχωρήσει σε σχεδιαστικές αναβαθμίσεις, που το ευθυγραμμίζουν με την υπόλοιπη σειρά της. Το ανανεωμένο MPV, φέρει το νέο οβάλ λογότυπο της Citroën, καθώς και ένα σύγχρονο σύστημα φωτισμού LED τριών τμημάτων, εμπνευσμένο από το πρωτοποριακό concept Oli που αποκαλύφθηκε το 2022.
Δείτε ακόμα: «Έσκισε» η ελληνική Citroën – Δεύτερη σε πωλήσεις στην Ευρώπη πίσω από τη γαλλική
Φυσικά, η Citroën έχει συγκεκριμένα όρια στο πώς μπορεί να διαφοροποιήσει το Berlingo, δεδομένου ότι μοιράζεται την πλατφόρμα του με τα αντίστοιχα μοντέλα των Fiat, Peugeot, Toyota και Opel. Εξακολουθεί να διατηρεί την κλασική εμφάνιση του Berlingo, με το κοντό ρύγχος, την τετραγωνισμένη σιλουέτα και τα μεγάλα παράθυρα. Ωστόσο, αν το παρκάρετε δίπλα στα συγγενικά Peugeot e-Rifter ή Opel Combo Life Electric, μπορεί να δυσκολευτείτε να τα ξεχωρίσετε.
Δείτε ακόμα: Retro μεταμόρφωση για το Ami της Citroen
Παρόλα αυτά, διαθέτει μια πιο αναγνωρίσιμη ταυτότητα σε σχέση με τον προκάτοχό του, καθώς η Citroën έχει δώσει έμφαση σε λεπτομέρειες όπως οι πιο αιχμηροί προβολείς και οι χρωμιωμένοι προφυλακτήρες, που το διαφοροποιούν από τα αδελφά μοντέλα. Άλλο ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα της Citroën, είναι τα προστατευτικά Airbumps στις πόρτες, τα οποία εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στο C4 Cactus το 2014.
Οι αλλαγές όμως δεν είναι μόνο αισθητικές. Η Citroën επιχείρησε να αντιμετωπίσει τα ζητήματα αυτονομίας του ë-Berlingo, εξοπλίζοντάς το με μια μεγαλύτερη μπαταρία 52 kWh, αυξάνοντας τη θεωρητική αυτονομία στα 343 χλμ, περίπου 20% περισσότερο από το προηγούμενο μοντέλο, που έφτανε μόλις τα 275 χλμ ανά φόρτιση.
Η βασική έκδοση Plus διαθέτει έναν αρκετά λιτό εξοπλισμό, με ατσάλινες ζάντες 16 ιντσών, κλιματισμό, πίσω αισθητήρες στάθμευσης και απλή γκρι ταπετσαρία. Η κορυφαία έκδοση Max είναι σαφώς πιο ολοκληρωμένη, προσφέροντας ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας 180° και μια φωτεινότερη καμπίνα.
Υπάρχουν δύο διαθέσιμα μήκη αμαξώματος: το στάνταρ ë-Berlingo M που διαθέτει πέντε καθίσματα και το μακρύτερο XL με επτά καθίσματα. Η καμπίνα είναι εξαιρετικά ευρύχωρη, γεγονός που γεννά το ερώτημα γιατί τόσοι οδηγοί προτιμούν SUV αντί για MPV. Υπάρχει άφθονος χώρος τόσο για τα κεφάλια, όσο και για τα πόδια, τόσο μπροστά όσο και πίσω. Αν και τα πίσω καθίσματα είναι λίγο πιο στενά για τους ενήλικες, προσφέρουν αρκετή άνεση ακόμα και σε ψηλούς επιβάτες. Στην έκδοση Max, τα πίσω καθίσματα μπορούν να διπλωθούν ξεχωριστά, ενώ στην έκδοση Plus υπάρχει ένας ενιαίος πάγκος. Με πορτμπαγκάζ 775 λίτρων, οι περισσότεροι οδηγοί δύσκολα θα χρειαστούν επιπλέον αποθηκευτικό χώρο.
Το εσωτερικό του ë-Berlingo διατηρεί μια πρακτική και εργονομική σχεδίαση, με λογική διάταξη του ταμπλό, εύχρηστη οθόνη αφής και φυσικά κουμπιά για τις βασικές λειτουργίες. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών είναι ευανάγνωστος και προσαρμόσιμος, ενώ η κεντρική οθόνη αφής, αν και περιορισμένων δυνατοτήτων, είναι εύκολη στη χρήση, αν και θα θέλαμε να ανταποκρίνεται ταχύτερα στις εντολές. Η συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto είναι στάνταρ, ενώ η Citroën έχει προσθέσει ένα φυσικό κουμπί, που επιτρέπει την απενεργοποίηση των ενοχλητικών προειδοποιήσεων ταχύτητας. Η ποιότητα των υλικών δεν είναι η καλύτερη, με αρκετά σκληρά πλαστικά, αλλά αυτό προσδίδει αίσθηση ανθεκτικότητας, κάτι σημαντικό για ένα οικογενειακό MPV.
Στο δρόμο, το ë-Berlingo είναι εύκολο και απλό στην οδήγηση. Ο ηλεκτροκινητήρας των 134 ίππων και 259 Nm ροπής προσφέρει μια ήρεμη εμπειρία οδήγησης, επιταχύνοντας στα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δευτερόλεπτα. Είναι γρήγορο στην εκκίνηση, αλλά χρειάζεται λίγο παραπάνω πίεση για να ανεβάσει ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Το τιμόνι του είναι ελαφρύ, διευκολύνοντας την οδήγηση στην πόλη, αν και η αίσθηση στις στροφές, θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Η ομαλή ανάρτηση εξασφαλίζει άνετη οδήγηση, αλλά η μεγάλη μετωπική επιφάνεια προκαλεί ελαφρύ θόρυβο ανέμου στον αυτοκινητόδρομο. Η αυτονομία στην πράξη, δεν φτάνει τα θεωρητικά 343 χλμ, καθώς στις δοκιμές μας το ë-Berlingo πέτυχε περίπου 241 χλμ. Σε κρύες συνθήκες, η απόδοση μειώνεται περαιτέρω. Η γρήγορη φόρτιση έως 100 kW επιτρέπει φόρτιση 10-80% σε περίπου 30 λεπτά, αλλά για μεγαλύτερες διαδρομές, η περιορισμένη αυτονομία αποτελεί μειονέκτημα.
Με τιμή εκκίνησης €37.720 για την έκδοση Plus και €40.766 για την Max, το ë-Berlingo είναι πιο προσιτό από το e-Rifter και το Combo Life Electric, αλλά η ποιότητα της καμπίνας του Peugeot, είναι ελαφρώς ανώτερη. Συνολικά, το ë-Berlingo είναι ένα ευρύχωρο, πρακτικό και οικονομικό MPV, αλλά η περιορισμένη αυτονομία, μειώνει τη χρηστικότητά του για μεγάλες οικογενειακές μετακινήσεις. Για όσους χρειάζονται ένα προσιτό ηλεκτρικό MPV για την πόλη όμως, παραμένει μια καλή επιλογή.
Πηγή: Autocar