Daimler, Traton και Volvo δημιουργούν ευρωπαϊκό δίκτυο φόρτισης υψηλής απόδοσης για βαρέα οχήματα

Η Daimler Truck, η TRATON Group και η Volvo Group σχεδιάζουν να πρωτοπορήσουν στη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού δικτύου φόρτισης υψηλής απόδοσης για τη φόρτιση βαρέων ηλεκτρικών φορτηγών.

Οι τρεις κορυφαίοι κατασκευαστές επαγγελματικών οχημάτων έχουν υπογράψει μια μη δεσμευτική συμφωνία για την εγκατάσταση και τη λειτουργία ενός δημόσιου δικτύου φόρτισης υψηλής απόδοσης για ηλεκτρικά φορτηγά και πούλμαν μεγάλων αποστάσεων σε όλη την Ευρώπη.

Ο κοινός στόχος είναι να ξεκινήσει και να επιταχυνθεί η δημιουργία υποδομής χρέωσης, προκειμένου να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη των πελατών και να υποστηριχθεί ο μετασχηματισμός της ΕΕ σε μία περιοχή με ουδέτερες για το κλίμα μεταφορές.

Τι ορίζει η συμφωνία της μελλοντικής κοινοπραξίας

Electric Truck 2

Η συμφωνία θέτει τα θεμέλια μιας μελλοντικής κοινοπραξίας, η οποία θα ισχύσει από το 2022.

Τα συμβαλλόμενα μέρη σκοπεύουν να επενδύσουν συνολικά 500 εκατομμύρια ευρώ για την εγκατάσταση και λειτουργία τουλάχιστον 1.700 σημείων φόρτισης υψηλής απόδοσης, κυρίως σε σημεία που βρίσκονται κοντά σε αυτοκινητόδρομους, καθώς και σε σημεία υλικοτεχνικής υποστήριξης.

Διαβάστε επίσης: Η Ελλάδα ουραγός στις χώρες της ΕΕ που διαθέτουν υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Ο αριθμός των σημείων φόρτισης αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά με την πάροδο του χρόνου αναζητώντας επιπλέον συνεργάτες, καθώς και δημόσια χρηματοδότηση.

Μάλιστα, η μελλοντική κοινοπραξία σχεδιάζεται να λειτουργεί με τη δική της εταιρική ταυτότητα και να εδρεύει στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας και φυσικά θα είναι σε θέση να βασιστεί στην ευρεία εμπειρία και γνώση των ιδρυτικών συνεργατών της στα βαρέα οχήματα.

Ο σκοπός και οι στόχοι της συνεργασίας

Εlectric truck 3

Η μελλοντική κοινοπραξία έχει σκοπό να λειτουργήσει ως καταλύτης στην υλοποίηση της Πράσινης Συμφωνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μεταφορά εμπορευμάτων χωρίς καθόλου ρύπους κίνησης έως το 2050.

Από τη μία θα παρέχει την απαραίτητη υποδομή και από την άλλη θα στοχεύει και στην επίτευξη της ύπαρξης “πράσινης ενέργειας” σε όλα τα σημεία φόρτισης που θα δημιουργηθούν.

Η κοινή δράση της Volvo Group, της Daimler Truck και του Traton Group θέλει να δώσει λύση στην επιτακτική ανάγκη για ένα δίκτυο φόρτισης υψηλής απόδοσης που θα μπορέσει να υποστηρίξει τους οδηγούς βαρέων φορτηγών, καθώς και τη μετάβασή σε λύσεις μεταφοράς ουδέτερες από CO2, ειδικά για τα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων.

Η υποδομή φόρτισης υψηλής απόδοσης που επιτρέπει τη μεταφορά φορτηγών μεγάλων αποστάσεων θα αποτελέσει έναν οικονομικά αποδοτικό τρόπο για σημαντική και γρήγορη μείωση στις εκπομπές ρύπων.

Οι δηλώσεις των εκπροσώπων των κατασκευαστών επαγγελματικών οχημάτων

E trucks 3

Martin Daum, Διευθύνων Σύμβουλος Daimler Truck: «Είναι κοινός στόχος των κατασκευαστών φορτηγών της Ευρώπης να επιτύχουν την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050.

Ωστόσο, είναι ζωτικής σημασίας η οικοδόμηση της σωστής υποδομής να συμβαδίζει με την κυκλοφορία φορτηγών ουδέτερων από CO2 στο δρόμο.

Μαζί με την ομάδα TRATON και την Volvo Group, είμαστε λοιπόν πολύ ενθουσιασμένοι που κάνουμε αυτό το πρωτοποριακό βήμα για τη δημιουργία ενός δικτύου φόρτισης υψηλής απόδοσης σε όλη την Ευρώπη. “

Matthias Gründler, CEO TRATON GROUP: «Για την TRATON GROUP, είναι σαφές ότι το μέλλον των μεταφορών είναι ηλεκτρικό. Αυτό απαιτεί την γρήγορη ανάπτυξη σημείων φόρτισης προσβάσιμα, ειδικά για τις βαριές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.

Προχωράμε τώρα μαζί με τους συνεργάτες μας Daimler Truck και Volvo Group για να κάνουμε αυτό το δίκτυο υψηλής απόδοσης πραγματικότητα το συντομότερο δυνατό.

Κάνουμε τώρα το πρώτο βήμα για να επιταχύνουμε τη μετάβαση προς τις βιώσιμες μεταφορές, χωρίς ρύπους. Το δεύτερο βήμα θα πρέπει να είναι μια ισχυρή δέσμευση της ΕΕ για την πλήρη ανάπτυξη ενός δικτύου φόρτισης σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Martin Lundstedt, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Group: «Θέτουμε τα απαραίτητα θεμέλια για να πραγματοποιήσουμε ένα νέο βήμα για τους πελάτες μας ώστε να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δημιουργώντας ένα πρωτοποριακό ευρωπαϊκό δίκτυο φόρτισης.

Διαθέτουμε ισχυρές τεχνολογίες ηλεκτροκινητικότητας, και τώρα, με την Daimler Truck, την TRATON GROUP και χάρη στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, επίσης μια σύμπνοια σε ολόκληρη τη βιομηχανία καθώς και ένα πολιτικό περιβάλλον που προσφέρεται για να μπορέσουμε να σημειώσουμε θεμελιώδη πρόοδο προς τις βιώσιμες λύσεις μεταφορών και υποδομών. ”

Επιτακτική η ανάγκη για την ανάπτυξη ταχεία επέκταση του απαραίτητου δικτύου φόρτισης για βαρέα οχήματα

Electric Trucks 4

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση που πραγματοποιήθηκε για τον κλάδο θα χρειαστεί να δημιουργηθούν έως και 15.000 νέα δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης υψηλής απόδοσης το αργότερο έως το 2025 και έως και 50.000 σημεία φόρτισης υψηλής απόδοσης το αργότερο έως το 2030.

Επομένως, το ξεκίνημα της προαναφερθείσας συνεργασίας αποτελεί μια έκκληση για δράση σε όλους παράγοντες της βιομηχανίας, καθώς και στις κυβερνήσεις και στις ρυθμιστικές αρχές, να συμπράξουν για την γρήγορη επέκταση του απαραίτητου δικτύου φόρτισης ώστε να μπορούν να επιτευχθούν οι κλιματικοί στόχοι.

Ως σαφές μήνυμα προς όλους τους ενδιαφερόμενους, το δίκτυο φόρτισης των τριών μερών θα είναι ανοιχτό και προσιτό σε όλα τα εμπορικά οχήματα στην Ευρώπη, ανεξάρτητα από το εμπορικό τους σήμα.

Volvo e truck

Εστιάζοντας στην κάλυψη των αναγκών των πελατών, θα ληφθούν υπόψη διαφορετικές πτυχές και εφαρμογές.

Οι φορείς εκμετάλλευσης των στόλων ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούν να αξιοποιήσουν τόσο τη γρήγορη φόρτιση, προσαρμοσμένη στην υποχρεωτική περίοδο ανάπαυσης 45 λεπτών που ισχύει στην Ευρώπη για τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, όσο και στην φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας. 

Διαβάστε επίσης: Co Charger: Το “Airbnb” των οικιακών φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα

Η Volvo Group, η Daimler Truck και η TRATON GROUP θα έχουν ίσα μερίδια στην προγραμματισμένη κοινοπραξία, αλλά θα συνεχίσουν να είναι ανταγωνιστές σε όλους τους άλλους τομείς.

Η υπογραφή της συμφωνίας αναμένεται μέχρι το τέλος του 2021.