Η Daimler Truck AG μπορεί τώρα να παράγει τις δικές της μπαταρίες αλλά και πακέτα μπαταριών σε πιλοτική γραμμή. Ο κατασκευαστής σκοπεύει να εργαστεί σε κυψέλες μπαταριών για ειδικά επαγγελματικά οχήματα και μπαταρίες φορτηγών επόμενης γενιάς, στο Battery Technology Center (BTC), το οποίο έχει ανοίξει.
Τα εγκαίνια στο Mannheim της Γερμανίας έλαβαν χώρα περίπου ένα χρόνο μετά την τελετή ολοκλήρωσης. Σύμφωνα με την εταιρεία, «η ανάπτυξη προϊόντων και διεργασιών για ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα με μπαταρία, πραγματοποιείται σε έκταση άνω των 10.000 τετραγωνικών μέτρων». Εκεί ακριβώς θα βοηθήσει το BTC, συνδυάζοντας την ανάπτυξη και την παραγωγή. Το έργο ανακοινώθηκε τον Μάιο του 2022 ως μέρος μιας στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ της Daimler Truck και της εταιρείας μηχανολογίας Manz.
Το BTC αποτελείται από δύο περιοχές. Στην πρώτη, η Daimler Truck θα παράγει κυψέλες μπαταρίας ειδικά σχεδιασμένες για να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων σε πιλοτική βάση.
Στην άλλη, ο κατασκευαστής θα κατασκευάσει πρωτότυπα πακέτα μπαταριών για να τα δοκιμάσει σε πάγκους δοκιμών και σε οχήματα δοκιμών. Με αυτόν τον τρόπο, η Daimler Truck και η τοποθεσία του Mannheim, ειδικότερα, προετοιμάζονται για τη μελλοντική σειρά παραγωγής, η οποία προγραμματίζεται για το δεύτερο μισό της δεκαετίας, ως μέρος της εισαγωγής της επόμενης γενιάς μπαταριών ιόντων λιθίου στο εργοστάσιο.
Το BTC, το οποίο εξακολουθεί να αναφέρεται ως InnoLab Battery στην τελετή ολοκλήρωσης το 2023, βρίσκεται κυρίως σε ένα υπάρχον κτίριο με τον αριθμό 18, μέχρι το 2020, εκεί πραγματοποιούνταν μηχανουργικές εργασίες για στροφαλοθαλάμους κυλίνδρων και βολάν. Το κτίριο 18, χτίστηκε το 1952 και καλύπτει 7.500 τετραγωνικά μέτρα.
Καταστράφηκε, ανακαινίστηκε εκτενώς και επεκτάθηκε κατά 3.000 τετραγωνικά μέτρα για τη μετατροπή του σε BTC. «Πάνω από 60 νέα μηχανήματα και συστήματα εγκαθίστανται στο BTC, όπου μπορούν να χαρτογραφηθούν οι σχετικές διαδικασίες για την πρωτότυπη παραγωγή κυψελών και συστημάτων μπαταρίας: Τεχνολογίες επίστρωσης, διαδικασίες συγκόλλησης, διαδικασίες συναρμολόγησης και κόλλας», διευκρινίζει η Daimler Truck.
Η Daimler Truck δεν θα επεξεργάζεται μόνο τα παρεχόμενα προ-προϊόντα για την κατασκευή στοιχείων μπαταρίας, αλλά θέλει επίσης να επικαλύψει τα ηλεκτρόδια, για να αποκτήσει «εκτεταμένη γνώση της χημείας των κυττάρων». Για το σκοπό αυτό, «θα πειραματιστεί με διαφορετικές συνταγές για την παραγωγή πάστας μπαταρίας».
Τόσο η θήκη όσο και οι πρισματικές κυψέλες, μπορούν να παραχθούν από τα ειδικά επικαλυμμένα ηλεκτρόδια, για να παραμείνουν εύκαμπτα από τη μία πλευρά και να αποκτήσουν τεχνογνωσία στη διαδικασία κατασκευής και στην κλιμάκωση της μονάδας, από την άλλη.
Οι απαιτούμενες διαδικασίες θα βελτιστοποιηθούν στην πιλοτική γραμμή, για την παραγωγή πακέτων μπαταριών. Οι κυψέλες (διαφορετικού σχεδίου ή χημείας κυψελών), συνδυάζονται σε μονάδες μπαταριών, οι οποίες στη συνέχεια συναρμολογούνται σε πακέτα μπαταριών που τελικά εγκαθίστανται στο όχημα. Πρέπει επίσης να ληφθούν υπόψη, στοιχεία όπως η ψύξη και η διαχείριση της μπαταρίας.
«Το άνοιγμα του Κέντρου Τεχνολογίας Μπαταριών μας, είναι ένα σημαντικό βήμα όσον αφορά την ηλεκτροδότηση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων μας και ακόμη ένα ορόσημο στην ιστορία της καινοτομίας στο εργοστάσιο του Μανχάιμ», λέει ο Andreas Gorbach, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck και υπεύθυνος για την τεχνολογία φορτηγών.
«Αποφασίσαμε να φροντίσουμε μόνοι μας τη συναρμολόγηση της μελλοντικής γενιάς μπαταριών και έτσι να διατηρήσουμε σημαντική προστιθέμενη αξία στο εσωτερικό. Μέσα στην Ευρώπη, θα το κάνουμε αυτό στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Mannheim και έτσι θα ενισχύσουμε περαιτέρω το μέλλον της τοποθεσίας».
Πριν από λιγότερο από ένα δεκαπενθήμερο, η Daimler Truck άνοιξε το κέντρο ανάπτυξης «Technikum» για ηλεκτρικούς κινητήρες στο εργοστάσιο του Gaggenau. Και εκεί, ο κατασκευαστής θα αναπτύξει και θα κατασκευάσει πρωτότυπα, προκειμένου να βελτιστοποιήσει τις διαδικασίες παραγωγής.
Πηγή: daimlertruck.com