Κοντοζυγώνουν τα φορτηγά υδρογόνου της Volvo Trucks

Φορτηγά με κυψέλες υδρογόνου ετοιμάζει η Volvo Trucks, σε συνεργασία με την Daimler Truck, τα οποία θα ξεκινήσουν δοκιμές από το 2025.

Ακούστε το άρθρο

Τα φορτηγά με υδρογόνο που ετοιμάζει η Volvo Trucks είναι πιο κοντά από ποτέ. Πιο συγκεκριμένα, η σουηδική εταιρεία, ανακοίνωσε πρόσφατα, ότι τα βαρέα ηλεκτρικά φορτηγά με κυψέλες καυσίμου, θα αρχίσουν τις δοκιμές τους σε πραγματικές συνθήκες εργασίας από το 2025.

Ορισμένες εταιρείες, με τις οποίες συνεργάζεται η Volvo, θα τα βγάλουν στο… δρόμο. Την αρχή θα κάνουν οι εταιρείες από τη Βόρεια Ευρώπη, ενώ μελλοντικά θα προβούν σε δοκιμές και εταιρείες από άλλες χώρες.

Η Volvo Trucks δίνει συμβουλές ηλεκτροκίνησης

Σε δοκιμές άμεσα για οχήματα υδρογόνου από τα τέλη της δεκαετίας

Ο σκοπός των δοκιμών είναι η εξονυχιστική μελέτη όλων των πτυχών της λειτουργίας του φορτηγού, των εξαρτημάτων, του χειρισμού και της εμπειρίας του οδηγού. Όπως όλα δείχνουν, η κυκλοφορία των οχημάτων στην αγορά θα λάβει χώρα στα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας.

Η Volvo Trucks θεωρεί ότι τα υδρογονοκίνητα ηλεκτρικά φορτηγά κυψελών καυσίμου θα είναι κατάλληλα για τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Όπως επίσης και στη μεταφορά βαρέων φορτίων, καθώς για τέτοιες μεταφορές οι ενεργειακές απαιτήσεις είναι υψηλές. Ακόμη, σύμφωνα με την εταιρεία, τέτοια οχήματα είναι κατάλληλα, όπου οι υποδομές φόρτισης είναι περιορισμένες.

Η SyP Global Product Management της Volvo Trucks, Jessica Sandstrom δήλωσε:

«Πιστεύω ότι οι πιλοτικές δοκιμές θα αναδείξουν τις δυνατότητες των ηλεκτρικών φορτηγών καυσίμου. Οι δοκιμές θα γίνουν σε ένα απαιτητικό, σκληρό κλίμα, δίνοντας μας επίσης, μία εξαιρετική ευκαιρία για οδήγηση με βαριά φορτία έως και 65 τόνων».

Σημαντική συνεργασία της Volvo Trucks με την Amazon

Η Volvo Trucks σε συνεργασία με την Daimler Truck

Τα εν λόγω φορτηγά της Volvo θα φέρουν δύο κυψέλες καυσίμων. Θα παράγουν 300 kW ενέργειας, ενώ θα γεμίζουν με υδρογόνο σε 15 λεπτά, προσφέροντας αυτονομία μέχρι και 1.000 χιλιόμετρα. Το μεικτό βάρος συρμού τους, ενδεχομένως και να ξεπερνάει τους 65 τόνους.

Τέλος, σε ότι αφορά τις κυψέλες, υπεύθυνη για την κατασκευή τους θα είναι η Cellcentric, η κοινοπραξία μεταξύ της σουηδικής μάρκας με την Daimler Truck AG. Η τελευταία θα δημιουργήσει ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια της Ευρώπης. Σε αυτό θα λαμβάνει χώρα η κατασκευή των κυψελών καυσίμου ειδικά για βαρέα οχήματα.

abb_img