Η διάσημη Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο στην Ιαπωνία, ανήκει πλέον στο παρελθόν. Από το 2023, η μεγαλύτερη συνάντηση της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, πραγματοποιείται στην Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας (JMS), στο Tokyo Big Sight. Σε αντίθεση με την ανοιχτή και πολύβουη IAA Mobility του Μονάχου, η JMS διατηρεί μια πιο κλασική διάταξη: περίπτερα και αίθουσες, όπου τα τελευταία επιτεύγματα των Ιαπώνων μηχανικών διαγωνίζονται για την προσοχή κάτω από τα φώτα της δημοσιότητας.

Κοιτώντας πιο προσεκτικά, αποκαλύπτονται πρωτοποριακές λύσεις κινητικότητας που εκφράζουν πλήρως το σύνθημα της έκθεσης «Από τα αυτοκίνητα στην κινητικότητα». Στην πυκνοκατοικημένη μητροπολιτική περιοχή του Τόκιο, όπου η παράδοση των εμπορευμάτων και η αποτελεσματικότητα στις μετακινήσεις είναι αναγκαιότητες, οι μικρές και ευέλικτες λύσεις υπερισχύουν, όπως αποδεικνύουν τα μίνι αυτοκίνητα Kei, που κυκλοφορούν εδώ και δεκαετίες.

Στην JMS 2025, η Daihatsu παρουσιάζει το νέο σλόγκαν της «Daihatsumei» – ένας συνδυασμός των λέξεων Daihatsu και hatsumei (εφεύρεση). Το μήνυμα είναι σαφές: μικρά αυτοκίνητα, μεγάλες ιδέες. Το «Daihatsumei για μένα», περιλαμβάνει ένα τετράτροχο σκούτερ καμπίνας με «σακίδιο πλάτης», μια σύγχρονη αναβίωση του ιστορικού Midget του 1957. Παράλληλα, το «K-Open Running Prototype», συνεχίζει την πορεία των διθέσιων μίνι roadster, που θα συνεχίσουν να παράγονται μέχρι το 2026.

Το Lexus LS Micro Concept, προσφέρει μια εντελώς διαφορετική οπτική στο μέλλον της αστικής κινητικότητας: ένα τρίτροχο, αυτόνομο όχημα, που κινείται άνετα σε στενά σοκάκια. Η Toyota επεκτείνει το όραμά της σε όλες τις ηλικίες με το «Toyota Kids Mobi», ένα πορτοκαλί όχημα σε σχήμα αυγού, το οποίο συνδυάζει τεχνητή νοημοσύνη και παιχνίδι για νήπια, λειτουργώντας ως «κινητή ρομποτική νταντά».

Η έννοια της ένταξης και της εξατομίκευσης, συνεχίζεται με την τριάδα «Walk me», «Challenge me» και «Boost me»: μια καρέκλα βάδισης με τέσσερα μηχανικά πόδια, που ανεβαίνει σκάλες, ένα ηλεκτρικό αναπηρικό αμαξίδιο εκτός δρόμου και ένα όρθιο ηλεκτρικό σκούτερ, για αθλητικές δραστηριότητες.

Η καινοτομία δεν περιορίζεται στα εδάφη: η Honda παρουσιάζει το eVTOL, ένα ηλεκτρικό αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης, στο πλαίσιο της στρατηγικής «Κινητικότητα Πέρα από το Έδαφος». Μαζί με το Micro EV και ηλεκτρικά ποδήλατα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, επεκτείνει την κινητικότητα σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας.

Η πρόοδος στην τεχνολογία υδρογόνου είναι επίσης εντυπωσιακή. Το Kawasaki HySE Hydrogen Motorcycle Prototype και το αντίστοιχο UTV, δείχνουν πώς τα δίτροχα και τετράτροχα οχήματα, μπορούν να λειτουργούν με κλιματικά ουδέτερο καύσιμο, φέρνοντας το υδρογόνο, πιο κοντά στην καθημερινή χρήση.

Η διανομή προιόντων στην JMS 2025, αποκτά νέα μορφή με τις αυτόνομες πλατφόρμες μεταφοράς της Toyota και τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα της Denchi.ai και της SCSK, τα οποία συνδυάζουν ρομποτική οδήγηση, αστική παράδοση και διαφήμιση σε πολυσύχναστους δρόμους. Το Aride Mini EV και το ScootVision Scooby, αποδεικνύουν ότι η κινητικότητα στο Τόκιο μπορεί να είναι ταυτόχρονα μικρή, φιλική προς το περιβάλλον και εντυπωσιακά λειτουργική. Η JMS 2025 καταδεικνύει πως η Ιαπωνία όχι μόνο ακολουθεί, αλλά επαναπροσδιορίζει το μέλλον της κινητικότητας, συνδυάζοντας παράδοση, καινοτομία και βιωσιμότητα σε κάθε δρόμο και σοκάκι.
Πηγή: elektroauto-news.net