Έρχονται… δρόμοι με εν κινήσει φόρτιση για τα ηλεκτρικά!

Στην Ιαπωνία δοκιμάζονται ειδικοί δρόμοι για ηλεκτρικά που προσφέρουν ασύρματη φόρτιση, όσο το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει.

Ακούστε το άρθρο

Οι δρόμοι που θα προσφέρουν ασύρματη φόρτιση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όσο αυτά είναι εν κινήσει, δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας αλλά πραγματικότητα. Οι εν λόγω δρόμοι δοκιμάζονται ήδη στην Ιαπωνία και έχουν ως στόχο να εξαλείψουν οποιοδήποτε πρόβλημα δημιουργεί η αυτονομία της μπαταρίας.

Το καινοτόμο αυτό δημιούργημα είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας των εταιρειών Denso και Obayashi. Η πρώτη είναι γνωστή εταιρεία κατασκευής ηλεκτρονικών εξαρτημάτων για αυτοκίνητα, ενώ η δεύτερη μία από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας.

Ασύρματη φόρτιση από τη Siemens και τη MAHLE

Σε καλό δρόμο οι δοκιμές των δρόμων με ασύρματη φόρτιση 

Η Obayashi έχει εξελίξει έναν νέο τύπο ασφάλτου, ο οποίος ενσωματώνει ίνες. Έτσι, είναι πιο ανθεκτικός και σταθερός συγκριτικά με το τυπικό οδόστρωμα. Παράλληλα, επιτρέπει την τοποθέτηση καλωδίων πιο κοντά στην επιφάνεια. Με αυτόν τον τρόπο το μαγνητικό πεδίο είναι πιο ισχυρό και επιτρέπει ουσιαστικά την ασύρματη φόρτιση των ηλεκτρικών.

Οι πρώτες δοκιμές του εγχειρήματος είναι ικανοποιητικές. Πιο συγκεκριμένα, στο κέντρο Έρευνας της Obayashi, για την κίνηση ενός ηλεκτρικού υπεύθυνο ήταν μόνο το ρεύμα που λάμβανε ασύρματα από το δρόμο. Η μέση ταχύτητα του ήταν 15 χλμ./ώρα και η κίνησή του δεν είχε διακοπές.

Watt: H ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων αλλάζει «επίπεδο»

Όφελος και για τα ΜΜΜ

Οι δρόμοι με ασύρματη φόρτιση θα είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα γενικότερα για την ηλεκτροκίνηση, καθώς επίσης και για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Αναλυτικότερα, στο μέλλον θα προσφέρουν φόρτιση και σε αυτόνομα ηλεκτρικά λεωφορεία και μάλιστα όλο το 24ωρο.

Επιπλέον, δίνουν τη δυνατότητα στις αυτοκινητοβιομηχανίες για σχεδίαση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με μικρότερες συστοιχίες μπαταριών. Με αυτό τον τρόπο τα συγκεκριμένα οχήματα θα είναι ελαφρύτερα και πιο προσιτά οικονομικά για τους ενδιαφερόμενους αγοραστές.

Τέλος, αμφότερες οι ιαπωνικές εταιρείες θα δοκιμάσουν και θα εξελίξουν τους εν λόγω δρόμους στα επόμενα χρόνια. Στόχος είναι η χρήση της τεχνολογίας σε πραγματικές συνθήκες έως το 2025.

abb_img