ΕΕ: Υψηλότερο μέγιστο βάρος για φορτηγά μηδενικών ρύπων

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (ΕΕ) ψήφισε υπέρ της αύξησης του μέγιστου βάρους και μήκους των φορτηγών με μηδενικές εκπομπές.

Ακούστε το άρθρο

Μια σημαντική απόφαση για την προώθηση της οικολογικής μετάβασης στον τομέα των μεταφορών προέκυψε πρόσφατα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (ΕΕ). Ακολουθώντας το παράδειγμα της Επιτροπής Μεταφορών, το Κοινοβούλιο ενέκρινε την αύξηση του μέγιστου βάρους. Όπως επίσης και τον μικρό αριθμό φορτηγών με μηδενικές εκπομπές.

Σύμφωνα με τη νέα απόφαση, το μέγιστο βάρος για τα φορτηγά με μηδενικές εκπομπές θα σημειώσει αύξηση κατά 4 τόνους. Ειδικότερα, το μέτρο στοχεύει στην αντιστάθμιση των απαιτήσεων χώρου και βάρους για τις μπαταρίες και τα συστήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου.

Παρόλο που το Κοινοβούλιο εξέφρασε συναίνεση γι’ αυτό το μέτρο, το Συμβούλιο της ΕΕ δεν έχει λάβει ακόμη θέση επ’ αυτού. Οι διαπραγματεύσεις να συνεχιστούν μετά τις Ευρωεκλογές του επόμενου Ιουνίου.

Αύξηση του βάρους και για τα πετρελαιοκίνητα

Η Επιτροπή της ΕΕ έθεσε το θέμα στην ημερήσια διάταξη στα μέσα του 2023. Μάλιστα, στην αρχική της πρόταση, υποστήριξε την αύξηση του μέγιστου βάρους των ηλεκτρικών φορτηγών. Παράλληλα, τόνισε την τεχνολογική πρόοδο που θα ελαφρύνει αυτούς τους τύπους οχημάτων στο μέλλον.

Επιπλέον, προτείνει τη χορήγηση επιπλέον βάρους και στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά έως το 2035. Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει επίτευξη του εναρμονισμού στους κανόνες για τη διασυνοριακή κυκλοφορία.

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Tο 60% των αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτροκίνητα έως το 2040

Πώς η ΕΕ εξελίσσει τους κανονισμούς φορτηγών για την πράσινη μεταφορά

Από το 2019, ένα σημαντικό μέτρο έχει επιτρέψει στα φορτηγά με μηδενικές εκπομπές να ζυγίζουν 2 τόνους περισσότερο από τα συμβατικά. Έτσι, αντισταθμίσουν το βάρος των μπαταριών και των συστημάτων κυψελών καυσίμου. Αυτό το μέτρο, όπως ορίζει ο κανονισμός (ΕΕ) 2019/1242, έχει συμβάλει στην προώθηση της χρήσης πιο φιλικών προς το περιβάλλον μεθόδων μεταφοράς.

Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναγνωρίζουν την ανάγκη για περαιτέρω. Παρότι το επιπλέον βάρος ήταν ένα βήμα προς τα εμπρός, θεωρούν ότι είναι ανεπαρκές για την πλήρη αντιστάθμιση τη χωρητικότητας φορτίου λόγω της τεχνολογίας μηδενικών εκπομπών.

Ευρωπαϊκή Ένωση: Δασμοί στα κινέζικα ηλεκτρικά (;)

Σε ανησυχία οι περιβαλλοντικές οργανώσεις

Τέλος, ορισμένες περιβαλλοντικές οργανώσεις, όπως η Transport & Environment, εκφράζουν ανησυχίες για το γεγονός ότι αυτό μπορεί να δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά φορτηγά χρειάζονται το επιπλέον βάρος για να αντισταθμίσουν τις μπαταρίες. Αντίθετα, τα πετρελαιοκίνητα απλώς θα αυξήσουν τη χωρητικότητά τους, δημιουργώντας μια ανισότητα στην αγορά.

Τέλος, με τους νέους κανονισμούς CO2, οι εκπομπές των φορτηγών και των λεωφορείων πρέπει να μειωθούν σημαντικά μέχρι το 2030 και πέραν αυτού.

 

abb_img