Στα τέλη Απριλίου, θα κυκλοφορήσουν στη χώρα μας τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία, καθώς έπεσαν οι υπογραφές για τη σύμβαση προμήθειας τους. Πιο συγκεκριμένα, στους δρόμους της Αθήνας αλλά και της Θεσσαλονίκης, θα κυκλοφορούν 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας και ο Διευθύνων Σύμβουλος της «YUTONG BUS CO. LTD», Τζακ Λι, υπέγραψαν τη σύμβαση προμήθειας. Επίσης, το παρών έδωσε η αρμόδια για τις μεταφορές Υφυπουργός, κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου και ο Γενικός Γραμματέας, κ. Γιάννης Ξιφαράς.
250 ηλεκτρικά λεωφορεία για την Ελλάδα!
Τι προβλέπει η σύμβαση και πόσο κοστίζει;
Η σύμβαση εκτός από την προμήθεια των ηλεκτρικών λεωφορείων προβλέπει και την προμήθεια ανεξάρτητων και σταθερών φορτιστών αργής φόρτισης. Αυτοί θα μπουν, στα αμαξοστάσια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Ακόμη, προβλέπει τη προμήθεια 7 κινητών μονάδων με κατάλληλη διαμόρφωση και εξοπλισμό για την φορητή εξυπηρέτηση ηλεκτρικών λεωφορείων, σε περίπτωση ανάγκης επιτόπου φόρτισης.
Το συνολικό συμβατικό τμήμα κοστίζει 110.825.000 ευρώ, μαζί με το Φ.Π.Α. Επιπλέον, κατά την περίοδο της εγγυημένης λειτουργίας, ο ανάδοχος δίνει εγγυήσεις για καλή συντήρηση, αποκατάσταση βλάβης και λειτουργία του αντικειμένου της προμήθειας.
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία Bluebus στη Ελλάδα!
Στόχος τα 1.300 ηλεκτρικά λεωφορεία στην Ελλάδα
Η υπογραφή της σύμβασης έγινε ύστερα από ανοιχτό, διεθνή διαγωνισμό. Μάλιστα, αποτελεί το πρώτο βήμα στο συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος προβλέπει συνολικά την προμήθεια 1.300 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Αυτά προορίζονται για τους στόλους των συγκοινωνιακών φορέων Αθήνας και Θεσσαλονίκης, έως το τέλος της τετραετίας.
Ηλεκτρικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη;
Στο πλάνο 100 ακόμη λεωφορεία με… φυσικό αέριο
Τέλος, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει τη διαδικασία για τη δέσμευση πίστωσης με στόχο την προμήθεια ακόμη 100 αρθρωτών λεωφορείων νέας γενιάς. Αυτή θα γίνει μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων ύψους 38,5 εκατομμυρίων ευρώ, συν ΦΠΑ.
Τα εν λόγω λεωφορεία της Iveco Bus, θα έχουν μήκος 18 μέτρων, με καύσιμο συμπιεσμένο φυσικό αέριο. Με την οριστικοποίηση της δέσμευσης της πίστωσης, θα κατακυρωθεί και αυτή η σύμβαση και θα προχωρήσει στο Ελεγκτικό Συνέδριο.