Ελβετία: Μικρότερη ταχύτητα στις πόλεις ίσον λιγότερα ατυχήματα

Η Ελβετία μείωσε το όριο ταχύτητας εντός των πόλεων, με αποτέλεσμα να μειωθούν σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα.

Ακούστε το άρθρο

Οι μικρές ταχύτητες στον δρόμο μπορούν να μειώσουν τα ατυχήματα και μάλιστα υπάρχουν οι σχετικές αποδείξεις. Η Ελβετία εφάρμοσε το εν λόγω μέτρο στους δρόμους των πόλεων και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό. Πιο συγκεκριμένα, μείωσε το όριο ταχύτητας εντός πόλης στα 30 χλμ./ώρα. Η μείωση αυτή περιόρισε σημαντικά τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα.

Την συγκεκριμένη διαπίστωση έκανε το Ελβετικό Συμβούλιο για την Πρόληψη Ατυχημάτων (BFU). Σύμφωνα με τα δεδομένα που ανέλυσε, διαπίστωσε μείωση του αριθμού των ατυχημάτων μεταξύ 11% και 66% στις ζώνες όπου η ελβετική κυβέρνηση είχε θεσπίσει τα νέα χαμηλά όρια ταχύτητας.

Ειδικότερα, η οδική ασφάλεια ήταν αυξημένη στις ζώνες όπου ίσχυε το μέγιστο όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα και μείωσε κατά πολύ τα τροχαία ατυχήματα.

Τροχαία ατυχήματα: 5 προτάσεις για τη μείωση των θανάτων

38% λιγότερα ατυχήματα σε 600 ζώνες στην Ελβετία

Επιπλέον, διαπίστωσε ότι η περιορισμένη ταχύτητα των 30 χλμ./ώρα μείωσε τα σοβαρά ατυχήματα από σχεδόν 600 ζώνες που ισχύουν σήμερα στην Ελβετία. Η μελέτη κατέληξε στο εξής συμπέρασμα. Η δημιουργία ζωνών με χαμηλά όρια ταχύτητας μείωσε τον αριθμό των σοβαρών ατυχημάτων κατά 38% κατά μέσο όρο.

Ωστόσο, για την BFU αυτό δεν είναι αρκετό και ζητά νέα αλλαγή στη διαχείριση της κυκλοφορίας. Ειδικότερα, ζητά να μειωθεί η ταχύτητα ακόμη και σε άλλες ζώνες, όπου το όριο είναι μεγαλύτερο από 30 χλμ./ώρα.

Οδική ασφάλεια: Ενημέρωση μαθητών από την ΕΛ.ΑΣ!

Θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες

Τέλος, το μέτρο αυτό δεν θα ισχύει μόνο στην Ελβετία. Όπως έχει γίνει γνωστό, το Βέλγιο θα προχωρήσει προς αυτή την κατεύθυνση, θεσπίζοντας ζώνες με χαμηλή ταχύτητα τις επόμενες εβδομάδες.

Η αμυντική οδήγηση αυξάνει την ασφάλεια των μεταφορών

Επίσης και η Ουαλία είναι μία από τις χώρες που θα εφαρμόσει το εν λόγω μέτρο. Η χώρα έχει ορίσει την 17η Σεπτεμβρίου ως ημερομηνία έναρξης της εφαρμογής ενός νέου ορίου 30 χλμ./ώρα σε δρόμους και κατοικημένες περιοχές όπου κυκλοφορούν συχνά πεζοί.

Μήπως ήρθε η ώρα να μπουν αντίστοιχα όρια και στους δρόμους της Ελλάδας, όπου τα ατυχήματα είναι πολλά σε καθημερινή βάση;

abb_img