Γαλλία: Ένα βήμα πριν τη νομιμοποίηση νέας κατηγορίας μέσων μικροκινητικότητας

Μια νέα κατηγορία ηλεκτρικών ποδηλάτων πρόκειται να ενταχθεί στον κώδικα κυκλοφορίας της Γαλλίας

Ακούστε το άρθρο

Η σουηδική εταιρεία Vässla είναι ένας από τους λίγους κατασκευαστές που διαθέτει στην αγορά ένα εγκεκριμένο, νέο είδος ηλεκτρικού ποδηλάτου, χωρίς πεντάλ που συμμορφώνεται με τον νέο κώδικα κυκλοφορίας που δημιουργήθηκε στη Γαλλία.

Η νομιμοποίηση των συγκεκριμένων ηλεκτρικών ποδηλάτων στη Γαλλία φαίνεται να είναι προ των πυλών με τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας οχημάτων που θα ενταχθεί στον κώδικα κυκλοφορίας της Γαλλίας.

Η νέα κατηγορία έγινε δεκτή από τη βιομηχανία των ηλεκτρικών ποδηλάτων και σκούτερ. Ωστόσο, ο βιομηχανικός οργανισμός LEVA-EU κάνει λόγο για μεγάλες καθυστερήσεις και παραλείψεις.

Η Annick Roetinck της LEVA-EU μετά τη δημοσίευση της νέας κατηγορίας οχημάτων στη Γαλλία ανέφερε σχετικά: «Η πρωτοβουλία φαίνεται να στοχεύει στο να εμπεριέχει τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ηλεκτρικά ποδήλατα χωρίς πεντάλ. Δυστυχώς, για την ώρα όμως, δεν υπάρχουν νόμιμα οχήματα σε αυτή την κατηγορία

Κανονισμοί για τα ηλεκτρικά ποδήλατα χωρίς πεντάλ στη Γαλλία

Η νέα κατηγορία περιλαμβάνει ηλεκτρικά σκούτερ και οχήματα αυτοεξισορρόπησης καθώς και τα ηλεκτρικά ποδήλατα χωρίς πεντάλ.

Τα οχήματα αυτά θα πρέπει να έχουν μέγιστη ταχύτητα 25 χιλιόμετρα ανά ώρα, μη θερμικό κινητήρα με μέγιστη ισχύ 350 W, μέγιστο βάρος μικρότερο από 30 κιλά και να μην έχουν δυνατότητα μεταφοράς εμπορευμάτων.

Ο νέος γαλλικός κανονισμός περιγράφει επίσης τους όρους χρήσης. Η ελάχιστη ηλικία του αναβάτη θα πρέπει να είναι τα 12 έτη ενώ το κράνος δεν είναι υποχρεωτικό.

Απαιτείται ασφάλιση αστικής ευθύνης και οι αναβάτες πρέπει να φορούν αντανακλαστικό γιλέκο ασφαλείας στο σκοτάδι ή όταν η ορατότητα είναι περιορισμένη. Τέλος οι συγκεκριμένες κατηγορίες μέσων μικροκινητικοτητας, δεν χρειάζονται πινακίδα κυκλοφορίας.

Απαιτείται μία επιπλέον έγκριση για να νομιμοποιηθεί πλήρως ο συγκεκριμένος τύπος μέσων μικροκινητικότητας

Στην πράξη ωστόσο, η νέα νομοθεσία θα φέρει ελάχιστες αλλαγές επισημαίνει η LEVA-EU στον ιστότοπό της: «Τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα αυτοεξισορροπούμενα οχήματα και ηλεκτρικά ποδήλατα χωρίς πεντάλ εξακολουθούν να μην είναι νόμιμα στη Γαλλία. Το νομικό κείμενο περιέχει μια ανακοίνωση που επισημαίνει ότι αποτελούν υποκατηγορία μοτοποδηλάτων και, ως εκ τούτου, υπόκεινται στην έγκριση τύπου για την κατηγορία L.».

«Αυτό σημαίνει ότι όλα τα μέσα μικροκινητικότητας της συγκεκριμένης κατηγορίας θα πρέπει να λάβουν έγκριση τύπου ως L1e-B σύμφωνα με τον Κανονισμό 168/2013 και τους 4 κανονισμούς εφαρμογής του», αναφέρει η LEVA-EU.

Τα cargo e-bikes είναι η εναλλακτική λύση για τις αστικές, οικογενειακές μετακινήσεις του μέλλοντος

«Η γαλλική κυβέρνηση έχασε μια τεράστια ευκαιρία, ειδικά σε μια τόσο μεγάλη χώρα, όπου τα γρήγορα ηλεκτρικά ποδήλατα θα μπορούσαν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη γεφύρωση αποστάσεων που δεν είναι εφικτές για τα κλασικά ηλεκτρικά ποδήλατα. Με την ίδια λογική, η γαλλική κυβέρνηση θα μπορούσε επίσης να είχε δημιουργήσει μια υποκατηγορία για τα ποδήλατα με μεγαλύτερες ταχύτητες στην κυκλοφορία, όπως έκανε το Βέλγιο. Θα μπορούσαν επομένως να εισαχθούν προσαρμοσμένοι όροι χρήσης για αυτήν την υποκατηγορία. Είναι οδυνηρό το γεγονός ότι μια τέτοια πρωτοβουλία για μια κατηγορία με μεγάλες δυνατότητες έχει παραβλεφθεί, ενώ μια πρωτοβουλία έχει προβλεφθεί, για μια κατηγορία για την οποία δεν έχει εγκριθεί σχεδόν κανένα όχημα».

abb_img