Η έρευνα του επιστημονικού περιοδικού Nature καταδεικνύει το δυσοίωνο μέλλον των αυτοκινήτων καυσίμου κυψελών υδρογόνου. Στο πλαίσιο των μηδενικών εκπομπών από τα αυτοκίνητα και ενός βιώσιμου μέλλοντος, κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες ανέπτυξαν κινητήρια συστήματα κυψελών υδρογόνου. Ωστόσο, τα εν λόγω αυτοκίνητα είναι πολύ λιγότερο αποδοτικά σε σχέση με τα ηλεκτρικά.
Έρευνα: Οι Έλληνες προτιμούν ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο
Τα πρώτα FCEV: Η έρευνα δεν σταματά
Η Toyota, η Hyundai και η GM είναι οι εταιρείες που επένδυσαν περισσότερο στην παραγωγή των FCEV. Συγκεκριμένα, το Mirai της Toyota και το Nexo της Hyundai αποτελούν επενδύσεις δισεκατομμυρίων από τις εταιρείες. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα αυτής της κατηγορίας οχημάτων είναι η υποδομή και όχι ο ενεργειακός τους κύκλος. Ουσιαστικά, είναι 3 φορές λιγότερο αποδοτικά σε σχέση με τα EVs.
Τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα βασίζονται σε ένα ήδη εκτεταμένο ηλεκτρικό δίκτυο. Οποιαδήποτε οικιακή πρίζα αποτελεί έναν πιθανό σταθμό φόρτισης. Τα EVs φορτίζουν, δηλαδή, στο σπίτι κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Έρευνα: Εσύ θα πλήρωνες παραπάνω για να μη ρυπαίνεις;
Κάτι τέτοιο είναι αδύνατο για τα FCEV. Για την κυκλοφορία και ομαλή λειτουργία των FCEV απαιτείται η κατασκευή μια ολόκληρης βιομηχανίας παραγωγής, μεταφοράς, αποθήκευσης και διανομής υδρογόνου. Ουσιαστικά για την κατηγορία των BEVs, κατά την έρευνα, στόχος είναι η κατασκευή περισσότερων σταθμών ταχείας φόρτισης.
Απαισιόδοξες προβλέψεις για τα FCEV φορτηγά
Η τεχνολογία καυσίμου κυψελών υδρογόνου δεν θα προχωρήσει ούτε στα εμπορικά φορτηγά, καθώς η επόμενη γενιά των ηλεκτρικών φορτηγών θα παραγκωνίσει τα FCEV φορτηγά. Στο πλαίσιο των βιώσιμων οδικών μεταφορών η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει στην κυκλοφορία 100.000 φορτηγών καυσίμου κυψελών υδρογόνου έως το 2030.
Οι εταιρείες, μάλιστα, διαμηνύουν ότι κάτι τέτοιο θα είναι εφικτό ήδη από το 2027. Ωστόσο, η εξέλιξη των μπαταριών και των μεθόδων ταχείας φόρτισης θα καταστήσει περιττά τα φορτηγά καυσίμου κυψελών υδρογόνου.