Έρευνα: Εσύ θα πλήρωνες παραπάνω για να μη ρυπαίνεις;

Σύμφωνα με έρευνα, το 65% των Ευρωπαίων είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν έως και 500 ευρώ επιπλέον, για ένα λιγότερο ρυπογόνο αυτοκίνητο.

Ακούστε το άρθρο

Σε έρευνα μεταξύ 8.000 πολιτών από 7 χώρες της Ε.Ε., τα αποτελέσματα παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Πιο συγκεκριμένα, το 65% των οδηγών θα πλήρωναν έως και 500 ευρώ περισσότερα για την αγορά ενός λιγότερου ρυπογόνου αυτοκινήτου. Προφανώς θεωρούν ότι έτσι θα συντελούσαν στη μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης και στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα.

Στα 8.000 ευρώ η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου!

Στην έρευνα συμμετείχαν πολίτες από τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Πολωνία, τη Ρουμανία και την Τσεχία. Μάλιστα, οι Ιταλοί και οι Ισπανοί ήταν οι περισσότερο πρόθυμοι, σε ποσοστό 71%.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία yougov, σε συνεργασία με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Transport & Environment (T&E).

7 λόγοι για να αγοράσεις νέο αυτοκίνητο

Η έρευνα μίλησε

Τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν την υποχρέωση των αυτοκινητοβιομηχανιών δια νόμου για μείωση των ρύπων των αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, το 76% των ερωτηθέντων απάντησε πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να προβούν σε αυτή την κίνηση.

Μάλιστα, η πλειοψηφία των Ιταλών και Ισπανών απάντησαν θετικά στο συγκεκριμένο ερώτημα, με ποσοστά 89% και 88% αντίστοιχα. Επιπλέον, οι μισοί αποκάλυψαν ότι στην περίπτωση αγοράς μεταχειρισμένου οχήματος θα επιθυμούσαν το όχημα να πληροί το ελάχιστο όριο εκπομπής ρύπων. Μόνο το 12% αποκάλυψε πως δεν έχει καμία τέτοιου είδους προσδοκία.

Πωλήσεις ηλεκτρικών: Θεαματική αύξηση το 2021

Η στάση της Ευρώπης

Στο πλαίσιο του Euro7, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει νέους κανόνες για τη μείωση των παραγόμενων ρύπων από τα αυτοκίνητα. Με στόχο η εφαρμογή του να ξεκινήσει από το 2025-2026. Οι προτάσεις της επιτροπής αυξάνουν το κόστος των αυτοκινήτων κατά περίπου 100-500 ευρώ.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την πλευρά τους, διαμηνύουν πως κάτι τέτοιο θα μειώσει κατά πολύ το περιθώριο κέρδους. Στο συγκεκριμένο ισχυρισμό, ο διευθυντής πολιτικής των οχημάτων της T&E, Fabian Sperka ανταπαντά ότι «οι κατασκευαστές θα μπορούσαν να μειώσουν απλά το κόστος της βαφής των αυτοκινήτων».

Service ηλεκτρικού αυτοκινήτου: Πόσο κοστίζει και τι περιλαμβάνει;

abb_img