Έρευνα : Στρατηγικές για την ποδηλασία στην Ευρώπη 

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατιστών (ECF) δημοσίευσε τη νέα της έρευνα, «Η κατάσταση των εθνικών στρατηγικών ποδηλασίας στην Ευρώπη το 2021».

Ακούστε το άρθρο

Η έρευνα παρέχει μια ολοκληρωμένη επισκόπηση, για πρώτη φορά, της κατάστασης των εθνικών στρατηγικών ποδηλασίας σε 47 ευρωπαϊκές χώρες. Και μάλιστα σε μια εποχή αυξανόμενου πολιτικού ενδιαφέροντος παγκοσμίως για το ποδήλατο, ως ένα βιώσιμο και υγιεινό τρόπο μεταφοράς.

Οι εθνικές στρατηγικές ποδηλασίας είναι επίσης καθοριστικές εάν ο κόσμος θέλει να μειώσει τις εκπομπές ρύπων από τις μεταφορές γρήγορα και αποτελεσματικά και να αποφύγει τα χειρότερα από την κλιματική κρίση.

Σύμφωνα με την έρευνα 54 χώρες θα εφαρμόσουν εθνική στρατηγική ποδηλασίας, έως το 2030

Με την υιοθέτηση του Πανευρωπαϊκού Ρυθμιστικού Σχεδίου για την Προώθηση της Ποδηλασίας τον Μάιο του 2021, 54 χώρες, είναι πλέον πολιτικά δεσμευμένες να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν μια εθνική στρατηγική ποδηλασίας έως το 2030.

Αναλύοντας δεδομένα από 47 ευρωπαϊκές χώρες, αυτή η έρευνα δείχνει ότι οι περισσότερες οι χώρες έχουν πολύ δρόμο για αυτόν τον στόχο.

Η Jill Warren, Διευθύνων Σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών, δήλωσε: «Η περσινή υπογραφή του Πανευρωπαϊκού Ρυθμιστικού Σχεδίου για την Προώθηση της Ποδηλασίας ήταν ένα ορόσημο στη διεθνή υιοθέτηση της ποδηλασίας και το αποκορύφωμα σκληρής δουλειάς πολλών ετών από το ECF και τα μέλη του. Περισσότερες από 50 χώρες, σε όλη την Ευρώπη, θα υιοθετήσουν εθνικές στρατηγικές ποδηλασίας έως το 2030. Η ECF είναι περήφανη που συνεχίζει να πρωτοστατεί μαζί με τα μέλη μας για να παρακολουθεί την πρόοδο και να βοηθά τις χώρες να αναπτύξουν τις στρατηγικές τους για την ανάπτυξη της ποδηλασίας.»

Επίσης ο Fabian Küster, Διευθυντής Υποθέσεων ΕΕ στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών ανέφερε:

«Μια εθνική στρατηγική ποδηλασίας είναι ένα σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη της ποδηλασίας σε ένα κράτος. Τέτοιες στρατηγικές υπάρχουν εδώ και πολύ καιρό στα παραδοσιακά πιο φιλικά προς το ποδήλατο έθνη της Ευρώπης. Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει επίσης πολλές χώρες της Νότιας Ευρώπης να καλύπτουν τη διαφορά. Ενώ παραμένουν μεγάλα κενά, ιδιαίτερα στην Ανατολική Ευρώπη, υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι το ποδήλατο μετατρέπεται σε μια νέα κανονικότητα σε ολόκληρη την ήπειρο.»

Kineo: Οι χρήστες της εξοικονόμησαν 103.5 τόνους άνθρακα το 2021

Από τις 47 χώρες, οι 13, διαθέτουν επί του παρόντος εθνική στρατηγική ποδηλασίας σε εφαρμογή. Δέκα έχουν ολοκληρώσει στρατηγικές που χρειάζονται ενημέρωση. Μόνο το το Βέλγιο, η Κύπρος, η Γερμανία και η Ισπανία υιοθέτησαν στρατηγική ποδηλασίας το 2021. Τέλος, πέντε ακόμη χώρες είναι στη διαδικασία ανάπτυξης στρατηγικής για πρώτη φορά.

Αυτά είναι τα σημαντικά ευρήματα της έκθεσης

  • Συνολικά, 23 ευρωπαϊκές χώρες είχαν κάποια στιγμή μια εθνική στρατηγική για το ποδήλατο
  • 13 χώρες έχουν επί του παρόντος μια εθνική στρατηγική ποδηλασίας, συμπεριλαμβανομένων της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Αγγλίας.
  • Σε 10 χώρες, η εθνική στρατηγική ποδηλασίας έχει λήξει, συμπεριλαμβανομένης της  της Δανίας.
  • Πέντε χώρες είναι αυτή τη στιγμή στη διαδικασία ανάπτυξης μιας εθνικής στρατηγικής ποδηλασίας για πρώτη φορά. Ανάμεσά τους η Ελλάδα, η Ιταλία και η Ουκρανία.
  • 19 χώρες -κυρίως στα Βαλκάνια, την Ανατολική Ευρώπη και τον Καύκασο- δεν είχαν ποτέ εθνική ποδηλατική στρατηγική
  • Τα πιο τυπικά μέτρα που επιδιώκουν οι εθνικές στρατηγικές ποδηλασίας είναι οι νομικές αλλαγές στους κώδικες αυτοκινητοδρόμων. Αλλά και η ανάπτυξη ενός εθνικού δικτύου ποδηλατικών διαδρομών.
  • Η διάρκεια των περισσότερων εθνικών στρατηγικών ποδηλασίας συμβαδίζει με τη θητεία της κυβέρνησης που την υιοθέτησε. Άλλες είναι επταετείς, δεκαετείς ή και 25ετείς στρατηγικές (όπως στη Βόρεια Ιρλανδία).
abb_img