Ανάλυση: Τα ηλεκτρικά οχήματα κοστίζουν 1,6 φορές περισσότερο από τα θερμικά στο service

H εταιρεία ανάλυσης δεδομένων We Predict διαπίστωσε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα κοστίζουν 2,3 φορές περισσότερο από τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) κατά τους τρεις πρώτους μήνες της ιδιοκτησίας τους.

Υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα που διαθέτουν τα EV’s έναντι των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα από αυτά είναι το μειωμένο άγχος που σχετίζεται με πράγματα που θα μπορούσαν να πάνε στραβά.

Δεδομένου ότι χρειάζονται λιγότερα ανταλλακτικά, τα ηλεκτρικά οχήματα απαιτούν λιγότερη συντήρηση.

Διαβάστε επίσης: Χρήσιμες συμβουλές για τη σωστή φύλαξη ενός Tesla όταν μένει σε ακινησία

Αλλά πόσο πραγματικά αποδίδουν τα EV’s όταν αναλύσει κανείς το κόστος των υπηρεσιών;

Στο σημείο αυτό η εικόνα αρχίζει να αλλάζει, τουλάχιστον σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που προέκυψαν από μια πρόσφατη μελέτη της εταιρείας ανάλυσης We Predict.

We Predict: Το service των ηλεκτρικών οχημάτων κοστίζει περισσότερο, αλλά το χάσμα μειώνεται με την πάροδο του χρόνου

electric car engin

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι το service των ηλεκτρικών οχημάτων κοστίζει περισσότερο από ότι των αντίστοιχων βενζινοκίνητων, αν και το χάσμα ουσιαστικά μειώνεται με την πάροδο του χρόνου.

Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα ήταν 2,3 φορές πιο ακριβά σε ό,τι αφορά στο service τους από τα οχήματα ICE μετά τους πρώτους τρεις μήνες ιδιοκτησίας.

Ωστόσο, μετά τον πρώτο χρόνο, τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται μόλις 1,6 φορές πιο ακριβά στο service, ενώ κατά τους τελευταίους εννέα μήνες του πρώτου έτους ιδιοκτησίας, το κόστος συντήρησης μειώθηκε κατά 77% και το κόστος επισκευής μειώθηκε αισθητά.

Χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να διαπιστωθούν και να διορθωθούν προβλήματα στα ηλεκτρικά οχήματα

Η εταιρεία εξέτασε τα δεδομένα περίπου 19 εκατομμυρίων οχημάτων με μοντέλα των ετών 2016 έως και 2021.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι τεχνικοί υπηρεσιών ξοδεύουν δύο φορές περισσότερο χρόνο για τη διάγνωση προβλημάτων για τα ηλεκτρικά οχήματα έναντι εκείνων των βενζινοκίνητων.

Ξοδεύουν επίσης 1,5 φορές περισσότερο χρόνο για να τα διορθώσουν, κάτι που θα πρέπει να ανησυχεί τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς το μέσο ποσοστό εργασίας ήταν 1,3 φορές υψηλότερο κάτι που αυτομάτως συνεπάγεται και αντίστοιχο κόστος για τις εργασίες αυτές.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η μελέτη διαπίστωσε ότι το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών επισκευής επικεντρώθηκε σε εξαρτήματα ειδικά για τα EV’s και προβλήματα καλωδίωσης ή φόρτισης.

electric car engineer

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της We Predict, Renee Stephens, το υψηλότερο κόστος επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι τα προβλήματα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ακόμα νέα και άγνωστα σε πολλούς τεχνικούς.

Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η We Predict διαπίστωσε, επίσης, ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είχαν υψηλό ποσοστό προβλημάτων στους τροχούς που οφείλονταν σε μεγαλύτερη φθορά από τη μεταφορά μπαταριών, αλλά και το γεγονός ότι είναι συνολικά βαρύτερα οχήματα.

Διαβάστε επίσης: Τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν 70% χαμηλότερους ρύπους σε σχέση με τα θερμικά

Η Predict σχεδιάζει να εκδώσει μια παρόμοια αναφορά για το κόστος των υπηρεσιών EV κατά τα πρώτα τρία χρόνια ιδιοκτησίας, η οποία θα πρέπει να είναι και ακόμα πιο ενδεικτική για τις τρέχουσες καταναλωτικές συνήθειες.