Εταιρείες διύλισης: Έκτακτη φορολογία 33% για τα υπερκέρδη του 2023

Χαμηλό κρίνει η αντιπολίτευση τον φορολογικό συντελεστή του 33% για τα υπερκέρδη που αποκόμισαν το 2023 οι εταιρείες διύλισης.

Ακούστε το άρθρο

Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ανακοίνωσε χθες την επιβολή έκτακτης φορολογίας στα διυλιστήρια. Η φορολογία αυτή, η λεγόμενη Προσωρινή Συνεισφορά Αλληλεγγύης, θα έχει ύψος 33% με βάση τα πλεονάζοντα κέρδη των εταιρειών διύλισης για το φορολογικό έτος 2023.

Η επιβολή της έκτακτης φορολογίας στα υπερκέρδη των εταιρειών διύλισης είχε λάβει χώρα και για το φορολογικό έτος 2022. Το τι εννοούμε με τον όρο «υπερκέρδη» διασαφηνίζει ο Κανονισμός 2022/1854 της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκεκριμένα, εννοούμε τα κέρδη που υπερβαίνουν το 20% του μέσου όρου των αποτελεσμάτων των ετών 2018 έως 2021.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ιστορική συμφωνία με τη Masdar για εξαγορά της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ – Cars Electric

Η φορολόγηση των υπερκερδών που αποκόμισαν οι εταιρείες διύλισης θα ωφελήσει τους συνταξιούχους

Η Προσωρινή Συνεισφορά Αλληλεγγύης, που θα αφορά τα υπερκέρδη του 2023, θα λάβει βεβαίωση εντός του τρέχοντος έτους. Επίσης, θα επηρεάσει τις δηλώσεις των εταιρειών για το φορολογικό έτος 2024. Τα έσοδα από τη συγκεκριμένη φορολογία θα ωφελήσουν οικονομικά την κοινωνική ομάδα των συνταξιούχων. Παράλληλα, θα υπάρξει ενίσχυση και των πιστώσεων του Εθνικού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Το επόμενο βήμα στην ηλεκτροκίνηση εντός της ΕΕ είναι περισσότεροι γρήγοροι φορτιστές – Cars Electric

Οι δηλώσεις του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη

Σε δηλώσεις του ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, ανέφερε τα εξής: «Καθώς η εικόνα επί των λογιστικών κερδών των εταιριών διύλισης και για το έτος 2023 έχει αποκρυσταλλωθεί, είναι εμφανές ότι αυτά εάν και μερικώς μειωμένα σε σχέση με το έτος 2022 παραμένουν σε αισθητώς υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την περίοδο πριν την κρίση, σηματοδοτώντας την ύπαρξη πλεοναζόντων κερδών. Συνεπώς η έκτακτη εισφορά που επεβλήθη το 2022, επιβάλλεται και το 2023, όπως επιτρέπει ο Κανονισμός 2022/1854 της ΕΕ που εκδόθηκε με αφορμή την ενεργειακή κρίση και τις επιπτώσεις της.»

ΑΔΜΗΕ: Επενδύει και η Meridiam στην ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ – Cars Electric

Επίσης, συνεχίζει λέγοντας πως: «Τα έσοδα αυτά θα χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν ανάγκες των συνταξιούχων αλλά και την ενίσχυση των δημοσίων επενδύσεων. Επιπλέον, μονιμοποιείται ο μειωμένος ΦΠΑ στα ταξί και στην παράδοση του καφέ με τη μορφή take away και delivery. Η Κυβέρνηση πράττει τα μέγιστα ώστε να ενισχύσει, σε δύσκολες συνθήκες, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, επιτυγχάνοντας παράλληλα τους δημοσιονομικούς στόχους, σε μια περίοδο που οι οικονομίες πολλών άλλων χωρών της ΕΕ δοκιμάζονται».

Sunlight: Επέκταση προς την αγορά της Ισπανίας – Cars Electric

Χαμηλό φορολογικό συντελεστή κρίνει το 33% η αντιπολίτευση

Ασφαλώς, η φορολόγηση των πλεοναζόντων κερδών των εταιρειών διύλισης αποτελεί μια κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση. Αυτό υπογραμμίζει ακόμη περισσότερο η δυσκολία που αντιμετωπίζουν πάρα πολλοί άνθρωποι για να τα βγάλουν πέρα οικονομικά. Ωστόσο, φωνές από την αντιπολίτευση υποστήριξαν πως το 33% που ανακοίνωσε το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αποτελεί έναν σχετικά χαμηλό φορολογικό συντελεστή, δεδομένου ότι, βάσει των προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μια χώρα θα μπορούσε να επιβάλει συντελεστή έως 90% για τα εν λόγω υπερκέρδη.

 

abb_img