Η νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) για την οδική ασφάλεια, καταδεικνύει τους λόγους, οι οποίοι δημιουργούν εμπόδια στη μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα.
Η εν λόγω έκθεση, λοιπόν, θέτει στο μικροσκόπιο την επιβολή συγκεκριμένων ορίων ταχύτητας και τη σωστή χρήση ζώνης ασφαλείας στα πίσω καθίσματα. Επιπλέον, η έκθεση περιλαμβάνει την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αλλά και την χρήση κινητών συσκευών κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Επίσημο: Τέλη κυκλοφορίας μήνα-μήνα!
Οδική ασφάλεια και αλκοόλ
Σχετικά, με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι σε 5 χώρες αυξήθηκαν οι έλεγχοι, ενώ σε 8 μειώθηκαν. Τα στοιχεία, μάλιστα, του ETSC αφορούν την περίοδο 2010 – 2019 και ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όμως, 13 χώρες της EE δεν συλλέγουν πληροφορίες για τους ελέγχους.
Επιπρόσθετα, μια έρευνα του 2018 απέδειξε ότι μόνο το 23% των Ευρωπαίων θεωρούσαν πιθανό έναν έλεγχο τους κατά την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Ακόμη, η επιβολή προστίμων είχε αποτελέσματα μόνο όταν οι πολίτες θεωρούσαν πιθανή μία σύλληψη και την αφαίρεση του διπλώματος τους.
Πώς αντικαθιστώ το δίπλωμα οδήγησης λόγω φθοράς;
Υπερβολική ταχύτητα και διασυνοριακή παρακολούθηση
Η υπερβολική ταχύτητα επιδρά αρνητικά στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Ωστόσο, οι πολιτικές επί του θέματος διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Για παράδειγμα η Σουηδία έχει 100 φορές περισσότερες κάμερες από την Τσεχία, ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Η ύπαρξη καμερών ασφαλείας αποτρέπει την οδήγηση εκτός των προβλεπόμενων ορίων ταχύτητας. Ακόμη, στο πλαίσιο του περιορισμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, το ETSC επισημαίνει τη σημασία της διασυνοριακής παρακολούθησης των τροχαίων.
Ευρωπαϊκή Ένωση: Αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία
Το ETSC για ζώνες ασφαλείας και κινητά τηλέφωνα
Τις ζώνες ασφαλείας στα πίσω καθίσματα χρησιμοποιούν οι Ευρωπαίοι με διαφορετικό τρόπο. Σύμφωνα με στοιχεία του ETSC, στη Γερμανία στα πίσω καθίσματα χρησιμοποιούν τις ζώνες ασφαλείας κατά 99%. Το αντίστοιχο ποσοστό στην Ιταλία αγγίζει μόλις το 11%.
Έτσι, λοιπόν, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλείας Μεταφορών επιμένει στην υποχρεωτική ύπαρξη συστημάτων υπενθύμισης χρήσης των ζωνών ασφαλείας στα πίσω καθίσματα.
1544: Ένας νέος αριθμός για τους οδηγούς στην Αττική
Παράλληλα, 14 χώρες της ένωσης μείωσαν το ρυθμό επιβολής κανόνων για την οδήγηση με χρήση κινητού τηλεφώνου. Αντίθετα, 11 την αύξησαν. Ακόμη, έχει αυξηθεί η αποστολή γραπτών μηνυμάτων κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Η Ellen Townsend, policy director του ETSC δήλωσε:
«Χιλιάδες ζωές θα μπορούσαν να σωθούν στην ΕΕ κάθε χρόνο, εάν οι οδηγοί τηρούσαν τους ισχύοντες κανόνες. Η καλή επιβολή είναι απολύτως κρίσιμη για αυτό. Η Ευρώπη δεν θα επιτύχει το στόχο της να μειώσει στο μισό τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα και τους σοβαρούς τραυματισμούς έως το 2030.
Το Google Maps ανακοίνωσε 2 σημαντικές αλλαγές!
Οι εθνικές κυβερνήσεις πρέπει να δράσουν άμεσα. Επιπλέον, η ΕΕ μπορεί να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο στης διασφάλιση της διασυνοριακής κυκλοφορίας και στην τακτική παρακολούθηση των αδικημάτων».