Ευρωπαϊκή Ένωση: Τέλος οι θερμικοί κινητήρες το 2035!

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα απαγορευτεί η πώληση των θερμικών κινητήρων από το 2035, σύμφωνα με τους Ευρωπαίους Υπουργούς Περιβάλλοντος.

Ακούστε το άρθρο

Στο Λουξεμβούργο, οι Υπουργοί Περιβάλλοντος αποφάσισαν σχετικά με την κλιματική ουδετερότητα των καινούριων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ουσιαστικά, ενέκριναν την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035.

Απομένει λοιπόν ο σχετικός συμβιβασμός με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την υλοποίηση της πρότασης.

Γερμανία: Όχι στην απαγόρευση των θερμικών κινητήρων

Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση απαιτεί την κατάργηση της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ακόμα και των υβριδικών. Συγκεκριμένα, η Γαλλίδα Υπουργός Ενεργειακής Μετάβασης, δήλωσε σχετικά με την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση:

«Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί μεγάλη πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, είναι αναγκαία λόγω του ανταγωνισμού της Κίνας και των ΗΠΑ στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ουσιαστικά, οι αποφάσεις των Υπουργών θα επιτρέψουν μια σχεδιασμένη μετάβαση, την οποία θα συνοδεύσουμε με τα απαραίτητα μέτρα».

Απαγόρευση θερμικών κινητήρων: Ποιες εταιρείες είναι θετικές;

Τα συνθετικά καύσιμα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιθυμεί αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών και τα συνθετικά καύσιμα δεν αποτελούν μία ρεαλιστική λύση. Ωστόσο, εάν οι κατασκευαστές αποδείξουν την καταλληλότητα τους στο μέλλον, η Ε.Ε. παραμένει ανοιχτή στην εφαρμογή τους.

Επίσημο: Το 2035 η απαγόρευση των θερμικών κινητήρων!

Ουσιαστικά, τα εν λόγω καύσιμα, αν και είναι σε φάση έρευνας, αποτελούν ελπίδα για την παράταση της χρήσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Διάφορες ΜΚΟ προστασίας του περιβάλλοντος όμως, θεωρούν αυτή την τεχνολογία πανάκριβη και ενεργοβόρα.

Ποιοι λένε «όχι» στην απαγόρευση των θερμικών κινητήρων το 2035;

Οι εξαιρέσεις

Η απόφαση του Λουξεμβούργου για την κλιματική ουδετερότητα των αυτοκινήτων δεν περιλαμβάνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σπορ αυτοκινήτων. Ουσιαστικά, εξαιρούνται από την απόφαση για 5 επιπλέον χρόνια όσες αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν λιγότερα από 10.0000 αυτοκίνητα το χρόνο. Δηλαδή, η συγκεκριμένη εξαίρεση αφορά αυτοκινητοβιομηχανίες πολυτελών και σπορ αυτοκινήτων.

Ford: Στηρίζει την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων

Η αύξηση των υποδομών στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Σχετικά με την ηλεκτροκίνηση και την προώθηση της είναι απαραίτητη η αύξηση των υποδομών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επείγει, η διεύρυνση του δικτύου φορτιστών. Επιπλέον, σε κάθε κύριο δρόμο της Ευρώπης πρέπει να υπάρχει ένας φορτιστής κάθε 60 χιλιόμετρα.

abb_img