Ποιοι λένε «όχι» στην απαγόρευση των θερμικών κινητήρων το 2035;

Η απαγόρευση των θερμικών κινητήρων έχει προκαλέσει την αντίδραση σημαντικών φορέων ενέργειας και μεταφορών στην Ευρώπη.

Ακούστε το άρθρο

Η επικείμενη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων στην Ευρώπη από το 2035, έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων. Περισσότεροι από 100 φορείς και εταιρείες στον κλάδο των μεταφορών και ενέργειας, απέστειλαν ανοιχτή επιστολή προς τα ευρωπαϊκά νομοθετικά όργανα.

Επιθυμούν, δηλαδή, την πώληση κινητήρων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035. Εξασφαλίζοντας, όμως πρώτα, τη χρήση καυσίμων χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.

Το 2035 η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης!

Σε ποιους απευθύνεται η επιστολή

Την επιστολή απηύθυναν οι εν λόγω φορείς προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκεκριμένα, στοχεύουν στη συζήτηση για την ενδεχόμενη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035. Μάλιστα, η συζήτηση, θα λάβει χώρα στις 7 Ιουνίου και στο πλαίσιο αυτής θα επεξεργαστούν οι αρμόδιοι την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την απαγόρευση.

Ωστόσο, ένα μεγάλο μέρος του Κοινοβουλίου αναδεικνύει ήδη τη συμβολή των ανανεώσιμων καυσίμων, στη μείωση των ανθρακικών εκπομπών. Τα οχήματα, δηλαδή τα οποία θα χρησιμοποιούν καύσιμα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος, θα συμβάλλουν στη μείωση των ανάλογων εκπομπών.

Ford: Στηρίζει την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων

Τα ανανεώσιμα καύσιμα η απάντηση στην απαγόρευση των θερμικών κινητήρων

Τα ανανεώσιμα καύσιμα θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην απαγόρευση των θερμικών κινητήρων. Αν αναλογιστεί, μάλιστα, κανείς την κυκλοφορία 240 εκατομμυρίων οχημάτων στην Ευρώπη, θα καταλάβει το όφελος από τα ανανεώσιμα καύσιμα. Αν το σύνολο των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, χρησιμοποιήσει ανανεώσιμα καύσιμα, οι εκπομπές CO2 θα είναι κατά πολύ λιγότερες.

Ακόμη, στην επιστολή οι επιχειρήσεις επισημαίνουν ότι πρόσβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν, λόγω της υψηλής ακόμη τιμής τους, οι οικονομικά ισχυρότεροι. Η μεσαία, δηλαδή, και χαμηλή τάξη θα συνεχίσει τη χρήση συμβατικών αυτοκινήτων. Επομένως, η απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες, δεν θα σταματήσει τη χρήση των ρυπογόνων αυτοκινήτων.

Volkswagen: Καταργεί μοντέλα με θερμικούς κινητήρες

Ποιοι υπογράφουν την επιστολή

Την επιστολή υπογράφουν σημαντικοί ευρωπαϊκοί σύνδεσμοι, εταιρείες διύλισης, εταιρείες αερίου, εταιρείες βιοκαυσίμων και εταιρείες του κλάδου κατασκευής οχημάτων. Μάλιστα, ξεχωρίζουμε τον Ελληνικό Σύνδεσμο Εταιρειών Πετρελαιοειδών Ελλάδας (ΣΕΕΠΕ) και τα «Ελληνικά Πετρέλαια».

 

abb_img