Μέχρι σήμερα σε ορισμένες χώρες της Ευρώπης, όπως είναι η Αγγλία, έχει θεσπιστεί η απαίτηση για την τοποθέτηση της κατάλληλης προ-καλωδίωσης για τη φόρτιση EV. Ωστόσο η συγκεκριμένη κίνηση περιορίζει την ανάπτυξη θέσεων που προβλέπουν τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στο μικρό μερίδιο του κτιριακού αποθέματος.
Η Transport & Environment (T&E) προειδοποίησε ότι δεν θα πρέπει να μείνει πίσω η ανάπτυξη υποδομής φόρτισης σε υπάρχοντα κτίρια
Οι οδηγοί που κάνουν τη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων είναι σίγουρο πως θα επωφεληθούν από τις νέες απαιτήσεις σχετικά με την τοποθέτηση και προ-εγκατάσταση της υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στις θέσεις στάθμευσης τόσο στα σπίτια όσο και στους χώρους εργασίας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη προτείνει την ύπαρξη προκαλωδίωσης για την εγκατάσταση ιδιωτικών φορτιστών. Εκεί λαμβάνει χώρα σχεδόν το 90% των φορτίσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Το ίδιο θα ισχύει σε νεόδμητα κτίρια αλλά και κτίρια σε εκτεταμένες ανακαινίσεις. .
Ωστόσο, η Transport & Environment (T&E) προειδοποίησε ότι δεν θα πρέπει να μείνει πίσω η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινητιστών που ζουν και εργάζονται σε υπάρχοντα κτίρια, όπου δεν θα υπάρχει καμία σχετική απαίτηση.
Γραφεία και καταστήματα, θα έχουν με έναν ελάχιστο αριθμό εγκατεστημένων σημείων φόρτισης. Αυτό προβλέπει νέα προτεινόμενη οδηγία για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD).
Και οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων (EV) θα έχουν το δικαίωμα εγκατάστασης ενός φορτιστή —με δικό τους κόστος, εάν είναι απαραίτητο. Κάθε φορά που αγοράζουν ή μισθώνουν ένα EV στην Ευρώπη, όπου και αν διαμένουν.
Απαραίτητες άδειες των εγκαταστάσεων για τη φόρτιση EV
Ο Fabian Sperka, διευθυντής πολιτικής οχημάτων στην T&E, δήλωσε: «Αν περιμένουμε από τους οδηγούς να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, τότε θα πρέπει να άρουμε τα εμπόδια που υπάρχουν ως προς τη φόρτιση που συμβαίνει κατά το μεγαλύτερο μέρος, στο σπίτι και στη δουλειά. Η απαίτηση προ-καλωδίωσης σε νέες κατασκευές περιορίζει την ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης μόνο στο μικρό μερίδιο του κτιριακού αποθέματος. Μόλις το 1% των υφιστάμενων κτιρίων προχωρά σε ανακαίνιση εκτενώς ετησίως».
Οι άνθρωποι και οι εταιρείες μερικές φορές περιμένουν έως και ένα χρόνο για την εγκατάσταση ενός φορτιστή. Η T&E είπε ότι οι προτάσεις της ΕΕ για ένα «δικαίωμα στην φόρτιση» – είναι να δοθεί στους οδηγούς μια νομική βάση για μπορούν να εγκαταστήσουν γρήγορα έναν φορτιστή όπου κι αν ζουν.
Η κίνηση αυτή βοηθά στη μείωση των διοικητικών διαδικασιών στα κράτη μέλη, αλλά θα γίνει πιο συγκεκριμένη. Θα υπάρχει ένας μέγιστος χρόνος μεταξύ της αίτησης άδειας και στη συνέχεια της εγκατάστασης ενός ιδιωτικού σημείου φόρτισης.
Οι ευρωβουλευτές μελετάνε τώρα την πρόταση για την τελική οδηγία.