Φάκελος μπαταρία: Η «καρδιά» των ηλεκτρικών!

Η μπαταρία αποτελεί το «ρεζερβουάρ» των ηλεκτρικών μοντέλων και η αντοχή της καθορίζει τη ζωή του αυτοκίνητου.

Ακούστε το άρθρο

Καθώς η μπαταρία είναι το κύριο εξάρτημα των EVs, το κόστος αντικατάστασης της μπορεί να μην και τόσο προσιτό. Αν και οι μηχανικοί σχεδιάζουν τις νέας τεχνολογίας μπαταρίες, ώστε να διαρκούν καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου, πολλές παράμετροι επηρεάζουν την αντοχή τους. Τα διανυόμενα χιλιόμετρα, η συντήρηση, η συχνότητα της φόρτισης και το μέγεθος της μπαταρίας είναι κάποιοι από αυτούς τους παράγοντες.

Πότε είναι αναποτελεσματική μία μπαταρία

Για να θεωρήσει κανείς μια μπαταρία αναποτελεσματική, θα πρέπει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να διανύσει 160.000-320.000 χιλιόμετρα. Ωστόσο υπάρχουν αρκετά παραδείγματα EVs, που διένυσαν περισσότερα χιλιόμετρα χωρίς αντικατάσταση της μπαταρίας.

Η εγγύηση της μπαταρίας

Οι κατασκευαστές παρέχουν ξεχωριστή εγγύηση μπαταρίας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η εγγύηση συνήθως προφέρει κάλυψη οκτώ χρόνων για πλήρη βλάβη ή κάλυψη 250.000 χιλιομέτρων. Η συγκεκριμένη εγγύηση δεν καλύπτει πλήρως την υποβάθμιση της μπαταρίας. Την περίπτωση, δηλαδή, μείωσης της χωρητικότητας της μπαταρίας.

Οι κατασκευαστές, μάλιστα, θα προχωρήσουν σε αντικατάσταση μπαταρίας μόνο  αν έχει μειωθεί περισσότερο του 30% της αρχικής χωρητικότητας εντός της περιόδου εγγύησης. Σε αντίθετη περίπτωση τη θεωρούν φυσιολογική φθορά. Στο τέλος της τυπικής οκταετούς εγγύησης το ποσοστό χωρητικότητας της μπαταρίας πρέπει να είναι στο 70%. Ακόμα, σε περίπτωση μεταπώλησης η εγγύηση της μπαταρίας μεταβιβάζεται στον νέο ιδιοκτήτη.

Πώς πρέπει να φορτίζουμε

Οι κύκλοι φόρτισης υποβαθμίζουν τη μπαταρία με την πάροδο του χρόνου. Σχετικά, με τη διαδικασία φόρτισης, οι κατασκευαστές  συστήνουν μεγίστη φόρτιση ως το 80% και έναρξη της φόρτισης το λιγότερο κατά το 20%. Αν και η φόρτιση της μπαταρίας στο 100% παρέχει τη μέγιστη εμβέλεια των EVs, φορτίσεις 0-100% προκαλούν ταχύτερη φθορά της μπαταρίας.

Φάκελος μπαταρία: Η «καρδιά» των ηλεκτρικών!

Το κόστος αντικατάστασης

Η μέση τιμή των μπαταριών ιόντων λιθίου παρουσίασε μείωση της τάξης του 80% κατά το διάστημα 2010-2016, χωρίς να είναι σίγουρη η συνέχεια της πτώσης. Βέβαια, η έρευνα και η ανάπτυξη των μπαταριών θα οδηγήσει κατά πάσα πιθανότητα σε περαιτέρω μείωση τιμής των μπαταριών. Ακόμη, υπάρχει η πιθανότητα επιδιόρθωσης και όχι ολικής αντικατάστασης μιας «ταλαιπωρημένης» μπαταρία.

Το κόστος αντικατάστασης μιας μπαταρίας διαφέρει ανά εταιρεία:

Mercedes-Benz

– EQA:15.200 ευρώ

– EQS: 19.600 ευρώ

EQV: 27.230 ευρώ

smart

– EQ fortwo & EQ forfour: 6.540 ευρώ

Honda

– Honda e: 7.280 ευρώ

Renault Group

– Dacia Spring: 6.770 ευρώ

– Renault Zoe, Kangoo ZE & Twingo Electric: περίπου 9.000 ευρώ

Nissan

Leaf με μπαταρία 40kWh: 10.300 ευρώ

Leaf με μπαταρία 62kWh: 15.510 ευρώ

Η ανακύκλωση των μπαταριών

Η εξέλιξη της τεχνολογίας επιτρέπει την ανακύκλωση των πολύτιμων υλικών των μπαταριών. Επιπλέον, μία μπαταρία σε σχετικά καλή κατάσταση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αποθήκευση ενέργειας και χρήση σε εργοστάσια, εμπορικά κέντρα και σπίτια. Τέλος, σε περίπτωση διάσπασης της μπαταρίας τα πολύτιμα ακατέργαστα ορυκτά, όπως το λίθιο, δύνανται να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία νέων προϊόντων.

abb_img