Σε ότι αφορά τη θέρμανση των ηλεκτρικών οχημάτων, η είσοδος του ζεστού αέρα στην καμπίνα γίνεται χρησιμοποιώντας το σύστημα κλιματισμού. Σύμφωνα με τη Ford, οι επιφάνειες μπορούν να προσφέρουν θέρμανση, μέσω κατάλληλων πάνελ στο εσωτερικό τους. Ωστόσο, αυτές πρέπει να αφορούν τμήματα του εσωτερικού, με τα οποία οι επιβάτες έρχονται σε άμεση επαφή.
Και στις δύο περιπτώσεις, αυτά τα συστήματα αντλούν ενέργεια από τη μπαταρία. Όμως, οι μηχανικοί της Ford ανακάλυψαν κάτι πραγματικά ενδιαφέρον. Πιο συγκεκριμένα, διαπίστωσαν ότι οι θερμαινόμενες επιφάνειες προσφέρουν μειωμένη κατανάλωση ενέργειας κατά 13%, σε σύγκριση με ένα συμβατικό σύστημα κλιματισμού.
Προφανώς, αυτό θα μπορούσε να επεκτείνει την αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος κατά 5%, με μία τυπική φόρτιση. Επιπλέον, αποτελεί μία σημαντική διαφορά σε ενέργεια, ικανή να προσθέσει εκατοντάδες επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας σε ετήσια βάση.
Test Drive || Ford Mustang Mach-E 351 PS: Mustang για πάντα!
O Markus Espig, Μηχανικός Συστημάτων, Propulsion Systems Engineering, Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας της Ford, δήλωσε:
«Γνωρίζουμε ότι εάν ανοίξουμε τις πόρτες ή τα παράθυρα όταν έξω κάνει κρύο, η θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος πέφτει. Αυτό το φαινόμενο υπάρχει έντονα στα Van διανομών, καθώς οι οδηγοί κάνουν συχνές παραδόσεις. Έτσι, η θερμότητα που παράγεται μέσω του κλιματισμού χάνεται πιο γρήγορα, ενώ οι θερμαινόμενες επιφάνειες παραμένουν ζεστές. Η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας βελτιώνει την αυτονομία, μειώνει το κόστος και συμβάλλει στο να ταξιδεύουμε πιο βιώσιμα».
Η έρευνα διεξήχθη στο πλαίσιο του προγράμματος Connected Electric Vehicle Optimized for Life, Value, Efficiency and Range (CEVOLVER) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το εν λόγω πρόγραμμα διήρκησε από τον Οκτώβριο του 2018 μέχρι τον Οκτώβριο του 2022.
Η Ford Mustang Mach-E αποκτά πρώτη μπαταρίες LFP
Πώς έφτασαν οι μηχανικοί της Ford σε αυτό το συμπέρασμα;
Οι μηχανικοί τοποθέτησαν σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό Ford E-Transit, θερμαινόμενα υποβραχιόνια, πατάκια, πάνελ θυρών, αλεξήλια, καθώς και ένα πάνελ χαμηλά στο τιμόνι. Ωστόσο, η δοκιμή περιλάμβανε παραδόσεις δεμάτων και ειδικών εμπορευμάτων.
Έτσι, ο οδηγός έπρεπε να οδηγήσει μία απόσταση 350 χιλιομέτρων σε δρόμους μέσα και γύρω από την Κολωνία της Γερμανίας. Μάλιστα, οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν τόσο τον χειμώνα όσο και το καλοκαίρι, σε στεγνούς και βρεγμένους δρόμους.
Η Ford πλησιάζει τον στόχο ουδετερότητας άνθρακα
Η έρευνα έδειξε ότι οι αλλαγές στις καιρικές, κυκλοφοριακές και οδικές συνθήκες μπορούν να επηρεάζουν την αυτονομία. Μάλιστα, η ενσωμάτωση αυτών των δεδομένων στον υπολογιστή αυτονομίας, θα βοηθούσε στην ακριβέστερη πρόβλεψή της σε πραγματικό χρόνο.
Για τα επαγγελματικά οχήματα, τα εν λόγω συγκεντρωτικά δεδομένα οδήγησης, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως «πρόβλεψη αυτονομίας στόλου». Έτσι, θα εκτιμηθούν οι ενεργειακές απαιτήσεις τους για μία συγκεκριμένη διαδρομή.
Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Ford, κάποιες τεχνολογίες προσφέρουν σημαντικές βελτιώσεις στην εξοικονόμηση ενέργειας. Όπως για παράδειγμα, ένας εναλλάκτης θερμότητας, που λαμβάνει τη θερμότητα της ηλεκτρικής μονάδα κίνησης. Έτσι, θα μπορεί να τη χρησιμοποιήσει για τη θέρμανση της καμπίνας ή της συστοιχίας μπαταριών.
Ford: Αυτή την χρήση για το τιμόνι δεν την είχαμε σκεφτεί
Επιπλέον, ένα σύστημα ψύξης της μπαταρίας που επιτρέπει την αποδοτική ψύξη και την προετοιμασία της συστοιχίας μπαταριών. Αντίστοιχα, το Eco-Routing σε συνδυασμό με την τρέχουσα κατάσταση φόρτισης, υπολογίζει τη βέλτιστη διαδρομή. Επιπλέον, να συμπεριλαμβάνει τις στάσεις φόρτισης, ώστε να αξιοποιεί στο έπακρο την αυτονομία του οχήματος.
Ακόμη ένα σύστημα που μπορεί να συμβάλλει στην αυτονομία είναι ή έξυπνη ταχεία φόρτιση. Πιο συγκεκριμένα, αυτό θα μπορεί να προψύχει ή να προθερμαίνει την μπαταρία, πριν από την επόμενη συνεδρία ταχείας φόρτισης. Και τέλος, η λειτουργία Powertrain Conditioning, η οποία διατηρεί τα εξαρτήματα της ηλεκτρικής μονάδας κίνησης σε θερμοκρασία για βέλτιστη κατανάλωση ενέργειας.