Formula 1: Βάζει «στοπ» στην εξέλιξη των κινητήρων της

Σταματάει προσωρινά η εξέλιξη των κινητήρων της Formula 1, ενώ δεν αποκλείεται η επιστροφή κινητήρων εσωτερικής καύσης στα μονοθέσια.

Ακούστε το άρθρο

Η Formula 1 έπαυσε την εξέλιξη των κινητήρων της από τις αρχές του μήνα. Αυτό σημαίνει ότι τα μοτέρ θα παραμείνουν χωρίς καμία αλλαγή μέχρι και το 2025.

Παραμένει άγνωστος ο λόγος που δεν προχωράει η εξέλιξη των κινητήρων. Όταν μάλιστα όλα τα κράτη έχουν συναινέσει στην απόλυτη μείωση των εκπομπών CO2. Εκτός αυτού, ενδεχόμενη είναι η επιστροφή των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα μονοθέσια του 2026.

Το παράδοξο στην όλη υπόθεση είναι γιατί το δημοφιλές σπορ σταματάει την εξέλιξη, ενώ ο κόσμος βαδίζει προς τον εξηλεκτρισμό. Η μείωση του κόστους είναι ένας από τους λόγους. Ωστόσο, ακόμη και τα αυτοκίνητα του WRC είναι υβριδικά από φέτος.

Ένα Honda e με την… αύρα του Max Verstappen

Τα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων της Formula 1

Τα αυτοκίνητα της Formula 1 διαθέτουν υβριδικό turbo κινητήρα εσωτερικής καύσης 1.6 λίτρων, μπαταρία και δύο συσκευές. Ο λόγος για τις MGU-H και MGU-K. Πιο απλά, Motor Generator Unit-Heat και Motor Generator Unit-Kinetic, αντίστοιχα.

Αναφορικά με την MGU-H, το turbo χρησιμοποιεί αποδοτικά την ίδια ροή καυσαερίων που περιστρέφει τη φτερωτή του κομπρέσορα στον ίδιο άξονα. Έτσι δημιουργείται ηλεκτρισμός που αποθηκεύεται στη μπαταρία.

Παρόμοια λειτουργία έχει και η MGU-K, που μοιάζει με την ανάκτηση ενέργειας των απλών αυτοκινήτων, υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών. Στην ουσία, χρησιμοποιεί την κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου μετατρέποντας στη σε ηλεκτρισμό που αποθηκεύεται στη μπαταρία. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει να γυρίσει τη γεννήτρια και έπειτα μπορεί να χρησιμοποιήσει το ηλεκτρικό μοτέρ.

Tesla Model X Plaid vs Porsche 992 Turbo S: Ποιος νίκησε;

Οι κινητήρες αντέχουν να δουλεύουν συνεχώς στο όριο, παράγοντας ισχυρότατες εκρήξεις στον θάλαμο καύσης, αναλόγως με την ποσότητα καυσίμου που εισέρχεται στον κύλινδρο. Τα υλικά τους είναι υψηλής τεχνολογίας και είναι απίστευτα αποδοτικοί και ισχυροί.

Αναφορικά με το turbo δίνει μεγάλη ροή αέρα στο μοτέρ, ενώ λειτουργεί με τα καυσαέρια. Η μπαταρία είναι πολύ ελαφριά, έχοντας μεγάλη πυκνότητα που αποθηκεύει και απελευθερώνει ενέργεια συνεχώς σε έναν αγώνα. Τέλος, έχουν μεγάλη αντοχή και απόδοση και κόστος αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων.

Tesla vs Lucid vs Porsche: Η μητέρα των μαχών!

abb_img