Γαλλία: Έτσι θα μπλοκάρει τις επιδοτήσεις για τα κινέζικα ηλεκτρικά

Η Γαλλία σκοπεύει να θεσπίσει νέους κανόνες για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ώστε να μην επωφελούνται οι κινέζικες εταιρείες.

Ακούστε το άρθρο

Πριν λίγες μέρες, η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε πως εξετάζει την κατάργηση των κρατικών επιδοτήσεων για τα φθηνά κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο λόγος είναι ότι αυτά «στρεβλώνουν» την αγορά, κερδίζοντας σημαντικό έδαφος στη Γηραιά Ήπειρο, αφήνοντας πίσω της ευρωπαϊκές μάρκες.

Με αφορμή την ανακοίνωση της ΕΕ για την κατάργηση των επιδοτήσεων για τα οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Γαλλία βρήκε τρόπο να μπλοκάρει τις επιδοτήσεις για την αγορά τους.

Ευρωπαϊκή Ένωση: Στοπ στις επιδοτήσεις για κινέζικα ηλεκτρικά (;)

Η Γαλλία θέτει νέους κανόνες για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών

Πιο συγκεκριμένα, θα προχωρήσει σε αναθεώρηση των κανόνων επιλεξιμότητας σε ότι αφορά τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι επιδοτήσεις θα δίνονται με βάση συγκεκριμένους και πιο αυστηρούς όρους.

Αυτή τη στιγμή, η γαλλική κυβέρνηση προσφέρει στους ενδιαφερόμενους αγοραστές ηλεκτρικών επιδότηση ύψους από 5.000 έως 7.000 ευρώ. Οι προϋποθέσεις είναι το αυτοκίνητο να μην ξεπερνάει σε τιμή τις 47.000 ευρώ και το βάρος του να μην είναι μεγαλύτερο από 2.400 κιλά. Το συνολικό κόστος της πρωτοβουλίας είναι 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

Ωστόσο, σύμφωνα με το γαλλικό Υπουργείο Οικονομικών, μεγάλο μέρος των επιδοτήσεων πηγαίνει σε όσους αγοράζουν ηλεκτρικά από την Κίνα. Προφανώς, αυτό αυξάνει τις εισαγωγές στη χώρα, ενώ οι εγχώριες φίρμες… μένουν πίσω.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ανοδική πορεία στην Ελλάδα

Τι ορίζουν οι νέοι κανόνες για τις επιδοτήσεις;

Οι νέοι κανόνες της γαλλικής κυβέρνησης έχουν να κάνουν με το πόσο « «καθαρή» είναι η κατασκευή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ειδικότερα, τα μοντέλα θα βαθμολογούνται ανάλογα με τα κατώτατα όρια που έχει ορίσει η κυβέρνηση για την ποσότητα ενέργειας, που χρησιμοποιείται για την κατασκευή των υλικών τους και κατά την συναρμολόγηση και τη μεταφορά τους.

Επιπλέον, θα λαμβάνουν υπόψη τον τύπο της μπαταρίας που διαθέτει το αυτοκίνητο. Να σημειώσουμε πως η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί ηλεκτρικό ρεύμα, η παραγωγή του οποίου προκύπτει από άνθρακα. Άρα είναι πιθανό οι κινέζικες μάρκες  να μην πληρούν τα κριτήρια, οπότε πολλά μοντέλα δεν θα δικαιούνται επιχορήγηση.

Μένουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από μπαταρία;

Τέλος, πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα θα παραμείνουν ανταγωνιστικά ως προς την τιμή παρά το μπλόκο στις επιδοτήσεις, αφού κοστίζουν 20-25% λιγότερο. Αναλυτές εκτιμούν πως με τους νέους κανόνες το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γαλλία θα φτάσει στο 7-8%, αντί του 10% χωρίς αυτούς.

Για να δούμε θα πετύχει το εγχείρημα;

abb_img