Η απόφαση της Γερμανίας να διακόψει τα προγράμματα χρηματοδότησης για επαγγελματικά οχήματα φιλικά προς το κλίμα και εναλλακτικά συστήματα κίνησης για λεωφορεία στις μεταφορές επιβατών έχει προκαλέσει μεγάλα ερωτήματα. Η εν λόγω απόφαση δεν επηρεάζει μόνο τη βιομηχανία. Επηρεάζει και τους ιδιώτες καταναλωτές που έχουν δείξει έντονο ενδιαφέρον για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Πιο συγκεκριμένα, η γερμανική κυβέρνηση δήλωσε ότι οι πόροι είναι περιορισμένοι. Κυρίως λόγω της ανάγκης για δημοσιονομική εξυγίανση και της ανάγκης επενδύσεων σε βασικές υποδομές. Αυτό σημαίνει ότι προγράμματα που δεν έχουν ήδη λάβει έγρκιση δεν θα λάβουν χρηματοδότηση. Επίσης, αυτή η απόφαση επηρεάζει τη χρηματοδότηση για την ανάπτυξη υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού για ηλεκτρικά οχήματα.
Υπεράκτια αιολικά: Μεγάλο deal της Prysmian για έργα στη Γερμανία
Η Γερμανία δίνει βάση στις υποδομές φόρτισης
Η κυβέρνηση εστιάζει τώρα στην επέκταση της υποδομής ανεφοδιασμού και φόρτισης μέσω του Γερμανικού Ταμείου για το Κλίμα και τον Μετασχηματισμό. Παράλληλα, η κυβέρνηση συνεχίζει να παρέχει επιδοτήσεις για φιλικά προς το κλίμα οχήματα και υποδομές ανεφοδιασμού και φόρτισης μέσω των ομοσπονδιακών πολιτειών και των τοπικών αρχών.
Να σημειωσουμε πως η γερμανική κυβέρνηση καθιέρωσε το πρόγραμμα χρηματοδότησης για φιλικά προς το κλίμα επαγγελματικά οχήματα το 2021 για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στον τομέα των φορτηγών. Ωστόσο, ήταν ήδη εμφανές τον Σεπτέμβριο του 2023 ότι η χρηματοδότηση για το οικονομικό έτος 2024 ήταν σε μεγάλο βαθμό δεσμευμένη λόγω της υψηλής ζήτησης.
Η ηλεκτροκίνηση δυσκολεύει τη αυτοκινητοβιομηχανία στη Γερμανία
Το ποσά που διατέθηκαν από το 2021
Ως μέρος του προγράμματος, η γερμανική κυβέρνηση κατέβαλε 1,149 εκατομμύρια ευρώ το 2022 για 292 εγκεκριμένες αιτήσεις από τον πρώτο γύρο το 2021 και 72,079 εκατομμύρια ευρώ το 2023 στις 8 Δεκεμβρίου 2023.
Για 1.436 εγκεκριμένες αιτήσεις από τον δεύτερο γύρο το 2022/23 , η κυβέρνηση απελευθέρωσε 20,032 εκατ. ευρώ το 2023. Ωστόσο, τα στοιχεία δεν είναι ακόμη οριστικά, καθώς εξακολουθούν να διανέμονται κονδύλια για εγκεκριμένες αιτήσεις.
Σύμφωνα με κυβερνητικές στατιστικές, 91 ηλεκτρικά φορτηγά έχουν λάβει χρηματοδότηση μέχρι στιγμής το 2021. Συμπεριλαμβανομένων 50 φορτηγών H2 και 41 φορτηγών BEV. Επιπλέον, 1.133 ηλεκτρικά φορτηγά το 2022 (συμπεριλαμβανομένων 167 φορτηγών H2, 4 (PHEV) και 962 φορτηγών BEV) και 7.119 ηλεκτρικών φορτηγών σε (συμπεριλαμβανομένων 358 φορτηγών H2, 5 PHEV και 6.756 φορτηγών BEV).
Γερμανία: Ρεκόρ ταξινομήσεων για ηλεκτρικά τον Δεκέμβριο
Τι ισχύει για τα λεωφορεία;
Στον τομέα των λεωφορείων η πρόσκληση για τον τρίτο γύρο χρηματοδότησης διήρκεσε από τον Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο του 2023. Ωστόσο, μόλις 23 εταιρείες μεταφορών είχαν λάβει πράσινο φως για χρηματοδότηση έως τον Νοέμβριο του 2023. Ακόμη, 140 εταιρείες μεταφορών έχουν ήδη απορριφθεί. Το πρόγραμμα χρηματοδότησης επρόκειτο να συνεχιστεί μέχρι το 2025.
Τέλος, μέχρι στιγμής, η κυβέρνηση έχει εγκρίνει επιχορηγήσεις βάσει της οδηγίας για περίπου 4.000 λεωφορεία με εναλλακτικά συστήματα κίνησης. Ωστόσο, αυτό δεν περιλαμβάνει όλα τα οχήματα που εγκρίθηκαν στον τρίτο γύρο χρηματοδότησης.
Επιπλέον, η κυβέρνηση αναφέρει επίσης περίπου 1.550 οχήματα από προηγούμενα χρηματοδοτικά προγράμματα. Κυρίως από την οδηγία του 2018 για την προώθηση της αγοράς ηλεκτρικών λεωφορείων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Πηγή: Electrive