Η ηλεκτροκίνηση δυσκολεύει τη αυτοκινητοβιομηχανία στη Γερμανία

Ο ανταγωνισμός στην ηλεκτροκίνηση από τις κινεζικές εταιρείες προβληματίζει τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ακούστε το άρθρο

Ο ανταγωνισμός στην ηλεκτροκίνηση από τις κινεζικές εταιρείες προβληματίζει τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Που ήταν ήδη σε δυσχερή θέση εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, του πληθωρισμού και της αύξησης των επιτοκίων.

Η γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι μεγαλύτερες της Ευρώπης, έχουν  δυσκολία να ανταπεξέλθουν στην πίεση από την Κίνα. Οι γερμανικές μάρκες, που  απασχολούν περίπου 800.000 εργαζόμενους, αντιμετωπίζουν μια μεγάλη εισβολή στην αγορά από ηλεκτρικά μοντέλα κινεζικών start-up εταιρειών.

Μειώσεις στις θέσεις εργασίας

Όπως αναφέρουν οι Financial Times, η ηλεκτρική μετάβαση φέρνει τη Γερμανία εμπρός σε νέες προκλήσεις. Η οικονομική ύφεση είχε ήδη οδηγήσει σε απώλεια 300.000 θέσεων εργασίας μεταξύ 2020 και 2023. Μερικές από τις μεγαλύτερες γερμανικές εταιρείες που  δραστηριόποιούνται γύρω από τα αυτοκίνητα παλεύουν να επιβιώσουν. Μάλιστα η Schaeffler και η Continental έχουν κάνει λόγο για τεράστιες περικοπές θέσεων εργασίας. Με τα κεφάλαια να πηγαίνουν σε επενδύσεις μελλοντικών τεχνολογιών.

Η Bosch ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα 1.200 περικοπές θέσεων εργασίας, ενώ η ZF Friedrichshafen υπάρχει πιθανότητα να μειώσει ακόμα και κατά 12.000 τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας μέχρι το 2030.

H VW εγκαινιάζει παγκόσμιο κέντρο για την ηλεκτροκίνηση στην Κίνα

Όλα επί δύο για την ηλεκτροκίνηση

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι το αυξημένο κόστος. Γιατί ενώ διατηρούν τους συμβατικούς κινητήρες με τα παρελκόμενα τους, την ίδια στιγμή εξελίσσουν τον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Έτσι διατηρούν και επενδύουν σε διπλές πλατφόρμες και διαφορετικά είδη κινητήρων. Μειώνοντας σημαντικά τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Οι Γερμανοί προμηθευτές κατέχουν ακόμα το 25% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς. Όμως από το 2019 το ποσοστό αυτό έχει υποχωρήσει κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες, σύμφωνα με έκθεση της Strategy&, η οποία που ανήκει στην PwC. Και το μεγαλύτερο μέρος αυτού του χαμένου ποσοστού έχει πάει σε κινεζικές εταιρείες.

Τέλος, οι προμηθευτές αυξάνονται και πλέον τα αυτοκίνητα αξιολογούνται με μεγαλύτερη έμφαση στην ενσωματωμένη τεχνολογία. Κάτι πρωτόγνωρο για τους παλαιούς κατασκευαστές.

Και παρότι οι περισσότερες γερμανικές εταιρείες αυτοκινήτων κάνουν σημαντικές επενδύσεις στην Κίνα, τα προιόντα τους πηγαίνουν κυρίως στις VW, Mercedes-Benz και BMW. Αφού οι κινεζικές μάρκες, όπως η BYD συνεργάζονται με τοπικούς προμηθευτές που ειδικεύονται κυρίως σε μπαταρίες και λογισμικά.

abb_img