Το Green Tank είναι μια ανεξάρτητη, μη κερδοσκοπική δεξαμενή σκέψης για το περιβάλλον. Η δουλειά τους έχει σχέση με τρεις πυλώνες βιώσιμης ανάπτυξης: το περιβάλλον, την οικονομία και την κοινωνία. Τακτικά, το Green Tank δημοσιεύει άρθρα, αναλύσεις, εκθέσεις και προτάσεις πολιτικής. Η θεματική τους ποικίλλει. Αρχικά, επιδιώκουν την επίτευξη του στόχου της βιώσιμης ανάπτυξης. Παράλληλα, δημοσιεύουν εκθέσεις για θέματα δίκαιης μετάβασης και κλιματικής αλλαγής. Επίσης, δημοσιεύουν εκθέσεις και για θέματα ενέργειας και προστασίας των φυσικών πόρων.
Στις 14 Νοεμβρίου 2023, το Green Tank απέστειλε μια επιστολή στους Έλληνες και τις Ελληνίδες Ευρωβουλευτές. Το θέμα της ήταν η αναθεώρηση των προτύπων CO2 για τα βαρέα οχήματα. Την ερχόμενη εβδομάδα οι Ευρωβουλευτές θα ψηφίσουν στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το συγκεκριμένο ζήτημα. Επομένως, η παρέμβαση μέσω της επιστολής ήταν καίρια.
Τι θα αφορά η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα βαρέα οχήματα
Σύμφωνα με το Green Tank, ο Κανονισμός που θα ψηφίσουν οι ευρωβουλευτές απαιτεί από τους κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων να πωλούν ένα αυξανόμενο μερίδιο οχημάτων μηδενικών εκπομπών. Έτσι, το Green Tank ζητάει απ’ τους Ευρωβουλευτές να υποστηρίξουν το συνολικό εγχείρημα.
Συγκεκριμένα, να υποστηρίξουν τη διατήρηση των στόχων μείωσης του CO2 κατά -45% το 2030, -70% το 2035 και -90% το 2040. Επιπλέον, τη συμπερίληψη εκείνου του 20% των πωλήσεων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, για τα οποία ζήτησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υπάρξει εξαίρεση. Τέτοια οχήματα είναι τα απορριμματοφόρα, φορτηγά που μεταφέρουν υλικά κατασκευών και μικρά φορτηγά.
Green Tank: Ανοιχτή επιστολή προς τους υποψηφίους των λιγνιτικών περιοχών – Cars Electric
Τι ζητάει το Green Tank να μην εγκρίνουν οι Ευρωβουλευτές
Παράλληλα, το Green Tank ζητάει απ’ τους Ευρωβουλευτές να μην εγκρίνουν μια νέα τροπολογία που έχει έρθει στο προσκήνιο. Την τροπολογία αυτή προωθεί η βιομηχανία πετρελαίου και ορυκτού αερίου. Προβλέπει την εισαγωγή του λεγόμενου «συντελεστή διόρθωσης άνθρακα» (CCF) για τα βιοκαύσιμα και τα e-fuels. Ο λόγος είναι πως θα μειώσει τα οφέλη του εγχειρήματος στα πλαίσια της προσπάθειας μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέο μικρό υδροηλεκτρικό έργο σε λειτουργία – Cars Electric
Οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου των βαρέων οχημάτων και η σημασία μείωσης τους
Τέλος, θα πρέπει να επισημάνουμε τη σημασία της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου για τα βαρέα οχήματα. Τα φορτηγά και τα λεωφορεία έχουν την ευθύνη για το 27% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις οδικές μεταφορές στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα, αντιπροσωπεύουν μόνο το 2% των υπαρχόντων οχημάτων. Επομένως, η αλλαγή που θα επιφέρει η μείωση των εκπομπών τους θα είναι μεγάλη.
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την επιστολή του Green Tank εδώ.