Η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Havila Krystruten, χρησιμοποιεί τον στόλο της για να πραγματοποιεί τουριστικά ταξίδια μεταξύ των παράκτιων πόλεων της χώρας. Σύμφωνα με τις πρόσφατες δηλώσεις στελεχών της, έγινε γνωστό ότι δεν θα μεταφέρει πλέον ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα στα πλοία της.
Για την ιστορία, η εταιρεία μεταφέρει μέσω του στόλου της κυρίως επιβάτες και εμπορεύματα. Πλέον, επιτρέπει μόνο σε αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης να εισέρχονται στα γκαράζ των πλοίων της.
Utility Ro-Pax: Ένα ηλεκτρικό ferry boat που γράφει ιστορία!
Αυτό από μόνο του αποτελεί μεγάλο πρόβλημα για τους υποψήφιους επιβάτες της εταιρείας. Μην ξεχνάμε ότι η Νορβηγία είναι από τις μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μάλιστα, πάνω από το 80% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων για τη χρονιά που μας πέρασε, ήταν ηλεκτρικά.
Προφανώς, οι φόβοι της εταιρείας έκαναν την εμφάνισή τους με το πρόσφατο περιστατικό του πλοίου Felicity Ace. Ειδικότερα, το εν λόγω πλοίο πήρε φωτιά πέρσι και βυθίστηκε στον Ατλαντικό Ωκεανό μαζί με 4.000 οχήματα στο εσωτερικό του. Επιπλέον, στο πλοίο υπήρχαν οχήματα με μπαταρίες, αν και δεν είναι σίγουρο ότι είναι υπεύθυνα για την πυρκαγιά.
Το πρώτο ηλεκτρικό πλοίο θα συνδέει Πειραιά και Αίγινα!
Ποια ήταν η δήλωση της Havila Krystruten για την απόφαση αυτή;
Σύμφωνα με έρευνες, τα οχήματα που διαθέτουν θερμικούς κινητήρες «πιάνουν» φωτιά πιο συχνά από ότι τα ηλεκτρικά οχήματα. Βέβαια, η Havila Krystruten δήλωσε ότι η απόφασή της πάρθηκε με αφορμή τις πυροσβεστικές ικανότητες των πλοίων της και όχι λόγω της συχνότητας πυρκαγιών.
Η δήλωση του CEO της Bent Martini για την απόφαση αυτή:
«Μία πιθανή πυρκαγιά σε θερμικά οχήματα θα μπορεί να αντιμετωπιστεί από τα συστήματα και το πλήρωμα που έχουμε στο πλοίο. Όμως, μια πιθανή πυρκαγιά σε ηλεκτρικά, υβριδικά ή υδρογόνου αυτοκίνητα, θα απαιτήσει εξωτερικές προσπάθειες διάσωσης. Αυτό μπορούσε να θέσει επιβαίνοντες και τα πλοία σε κίνδυνο».
Αυτό είναι το LNG πλοίο που μεταφέρει αυτοκίνητα
Κάποια από τα πλοία της νορβηγικής εταιρείας είναι υβριδικά
Η απόφαση της νορβηγικής εταιρείας προφανώς αφορά την ασφάλεια των επιβατών εν πλω και τις ικανότητες πυρόσβεσης των πλοίων της. Βέβαια, κάποια από τα νεοφερμένα πλοία του στόλου της είναι υβριδικά, έχοντας στο εσωτερικό τους μεγάλες συστοιχίες μπαταριών.
Το γεγονός αυτό έρχεται σε αντιπαράθεση με την απαγόρευση μεταφοράς ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων μέσω του στόλου της. Από την άλλη πλευρά, ο βασικός ανταγωνιστής της Havila Krystruten, αναφέρει ότι θα συνεχίσει να μεταφέρει οχήματα ιδιωτών στα πλοία της, ανεξάρτητα από τον τύπο τροφοδοσίας τους. Και αυτό είναι και το πιο λογικό!