Η BMW iX5 Hydrogen εν δράσει για πρώτη φορά στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου

Δύο χρόνια μετά την αποκάλυψη της πρωτότυπης BMW i Hydrogen NEXT, η βαυαρική εταιρεία παρουσιάζει τώρα την BMW iX5 Hydrogen στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου (IAA Mobility) 2021 στο Μόναχο.

Tο νέο Sports Activity Vehicle της BMW με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου, το οποίο βρίσκεται ήδη σε φάση εξέλιξης για παραγωγή, θα είναι ένα από τα οχήματα που οι επισκέπτες της IAA 2021 θα έχουν τη δυνατότητα να δουν εν κινήσει, κατά μήκος της «Blue Lane» που συνδέει τους κύριους εκθεσιακούς χώρους της IAA 2021 με άλλες περιοχές εκθεμάτων στο κέντρο του Μονάχου.

Ειδικά σχεδιαστικά εξαρτήματα για την BMW iX5 Hydrogen παράγονται μέσω 3D εκτύπωσης

Η BMW iX5 Hydrogen συνδυάζει την επαναστατική τεχνολογία κίνησης, με τις δυναμικές αναλογίες, την άνεση και την ευελιξία μιας BMW X.

Μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία εξωτερικού και εσωτερικού υπογραμμίζουν τους δεσμούς του αυτοκινήτου με την BMW i, και τη συγκεκριμένη τεχνολογία κίνησης.

Η εσωτερική μπορντούρα της μάσκας νεφρών BMW, τα ένθετα στις αεροδυναμικές ζάντες 22-ιντσών και τα πρόσθετα πάνελ στα άκρα της πίσω ποδιάς είναι βαμμένα σε BMW i Blue.

Τα πλέγματα των εμπρός αεραγωγών της BMW iX5 Hydrogen, η πίσω ποδιά και ο διαχύτης υιοθετούν όλα τη δική τους μοναδική σχεδίαση.

Οι διακοσμητικές γρίλιες που καλύπτουν τη μάσκα νεφρών BMW, τον κάτω και τους δύο εξωτερικούς αεραγωγούς, αλλά και διακοσμητικά εξαρτήματα του αμαξώματος στο πίσω τμήμα προέχονται από το Additive Manufacturing Campus του BMW Group, που χρησιμοποιεί 3D εκτύπωση για την παραγωγή πρωτότυπων και στάνταρ εξαρτημάτων.

Τα μαρσπιέ και η επένδυση του ταμπλό φέρουν το σήμα «hydrogen fuel cell», δηλαδή κυψέλη καυσίμου υδρογόνου.

Η προσθετική κατασκευή επιτρέπει ταχεία και εξαιρετικά ευέλικτη παραγωγή εξαρτημάτων – μερικά από τα οποία έχουν γεωμετρικά σχήματα που δεν μπορούν να υλοποιηθούν με συμβατικές μεθόδους παραγωγής.

Διαβάστε επίσης: Η ιστορία της υδρογονοκίνησης και το μέλλον των αυτοκινήτων υδρογόνου

Με την iX 5 Hydrogen η BMW χαράσσει νέους δρόμους για βιώσιμη οδηγική απόλαυση

«Με την κυψέλη καυσίμου υψηλής απόδοσης και την μπαταρία βελτιστοποιημένης ισχύος, το σύστημα κίνησης της BMW iX 5 Hydrogen είναι μοναδικό στον κόσμο», δήλωσε ο Juergen Guldner, επικεφαλής του τμήματος Hydrogen Fuel Cell Technology & Vehicle Projects του BMW Group. «Με αυτό, χαράσσουμε νέους δρόμους για βιώσιμη οδηγική απόλαυση», τόνισε.

Αεροδυναμικές ζάντες και ελαστικά από φυσικό καουτσούκ

Οι αεροδυναμικές ζάντες της BMW iX5 Hydrogen συνδυάζονται με βιώσιμα ελαστικά από φυσικό καουτσούκ και ραιγιόν.

Η εξόρυξη πρώτων υλών πληροί τα πρότυπα του ανεξάρτητου οργανισμού Forest Stewardship Council (FSC).

Έτσι, το BMW Group είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο που χρησιμοποιεί στα μοντέλα παραγωγής του ελαστικά Pirelli, τα οποία κατασκευάζονται αποκλειστικά από πιστοποιημένο φυσικό καουτσούκ και ραιγιόν, ένα υλικό βασισμένο στο ξύλο.

Γνώριμη δυναμική συμπεριφορά BMW με εξαιρετικές δυνατότητες σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων

Η BMW iX5 Hydrogen συνδυάζει τεχνολογία κυψελών καυσίμου με BMW eDrive 5ης γενιάς.

Το σύστημα κίνησης χρησιμοποιεί το υδρογόνο ως καύσιμο, μετατρέποντάς το σε ηλεκτρισμό σε μία κυψέλη καυσίμου, αποδίδοντας ηλεκτρική ισχύ έως 125 kW/170 hp, με μοναδική εκπομπή τους υδρατμούς.

Αυτή η κινητήρια ισχύς επιτρέπει, επίσης, τη διατήρηση σταθερά υψηλών ταχυτήτων σε μεγαλύτερες αποστάσεις.

Ο ηλεκτροκινητήρας αναπτύχθηκε με βάση την 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive που επίσης χρησιμοποιείται στην BMW iX.

Επίσης, στις φάσεις ρολαρίσματος και φρεναρίσματος, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, τροφοδοτώντας με ενέργεια μία μπαταρία.

Η ενέργεια που αποθηκεύεται σε αυτήν τη μπαταρία χρησιμοποιείται, επίσης, για σπορ οδήγηση, παράγοντας συνολική ισχύ συστήματος 275 kW/374 hp και διασφαλίζοντας την γνώριμη, δυναμική οδηγική εμπειρία BMW.

Το υδρογόνο που είναι απαραίτητο για την τροφοδοσία της κυψέλης καυσίμου αποθηκεύεται σε δύο ρεζερβουάρ 700 bar από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), συνολικής χωρητικότητας σχεδόν έξι κιλ. υδρογόνου.

«Η πλήρωση των ρεζερβουάρ υδρογόνου διαρκεί μόνο τρία έως τέσσερα λεπτά – ώστε να μην υπάρχουν περιορισμοί στη χρήση της BMW iX5 Hydrogen σε μεγάλες αποστάσεις, με μερικές μόνο σύντομες στάσεις ενδιάμεσα», εξηγεί ο Guldner.

Τέλος, περιορισμένα μοντέλα της BMW iX5 Hydrogen, που βασίζεται στην BMW X5, θα χρησιμοποιηθούν για λόγους παρουσίασης και δοκιμών από τα τέλη της επόμενης χρονιάς.

Διαβάστε επίσης: Ο σημαντικός ρόλος και το μέλλον του υδρογόνου στη μείωση των εκπομπών ρύπων