Ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσίευσε έκθεση, σχετικά με τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στην ΕΕ το 2021. Μάλιστα, η έκθεση περιλαμβάνει στοιχεία όχι μόνο για τα επιβατικά αυτοκίνητα του ευρωπαϊκού στόλου, αλλά και για τα επαγγελματικά οχήματα. Ωστόσο, τα στοιχεία για την Ελλάδα δεν είναι πολύ ενθαρρυντικά, καθώς έχει τον πιο γερασμένο στόλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ελλάδα: Προτελευταία στους φορτιστές!
Η Ελλάδα και τα «παλιά» οχήματα
Η Ελλάδα, σύμφωνα με τον ACEA, σημειώνει αρνητική πρωτιά στα επιβατικά οχήματα. Συγκεκριμένα, κατέχει τα παλαιότερα επιβατικά αυτοκίνητα, με μέσο όρο ηλικίας στα 17 έτη. Μάλιστα, ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση φτάνει τα 12 έτη. Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει η Εσθονία με μέσο όρο τα 16,8 έτη και την τρίτη η Τσεχία με 15,6 έτη.
Αντίθετα, τους νεότερους στόλους στα επιβατικά αυτοκίνητα κατέχουν το Λουξεμβούργο, η Δανία και η Αυστρία. Οι μέσοι όροι τους αγγίζουν τα 7,6, 8,5 και 8,7 έτη αντίστοιχα.
Βιέννη: Ηλεκτρικός ο στόλος οχημάτων από το 2025
Τι συμβαίνει με τα επαγγελματικά οχήματα και τα λεωφορεία;
Ούτε τα νέα σχετικά με τον στόλο των επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα, είναι καλύτερα. Μάλιστα και σε αυτή την κατηγορία, ο ελληνικός στόλος είναι πρώτος από το… τέλος με τον μέσο όρο των οχημάτων να είναι 20,8 έτη.
Επιπλέον, η διαφορά με την επόμενη χώρα (Πορτογαλία), της οποίας ο στόλος έχει μέση ηλικία 15,4 έτη, είναι μεγάλη. Ακόμη, ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού στόλου στα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα φτάνει τα 22,7 έτη. Στην επόμενη θέση συναντάμε τη Ρουμανία με μέσο όρο ηλικίας τα 18,6 έτη.
Παραγωγή πράσινου υδρογόνου στην Ελλάδα από τη Linde
Ωστόσο, στην κατηγορία των λεωφορείων χάνουμε την πρωτιά της… παλαιότητας. Συγκεκριμένα, ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων στην Ελλάδα φτάνει τα 19 έτη. Την πρώτη θέση στην παλαιότητα των λεωφορείων καταλαμβάνει η Ρουμανία με μέσο όρο ηλικίας τα 20,2 έτη. Τέλος, ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή ένωση αγγίζει τα 12,7 έτη.
Τέλος, σχετικά με τον ευρωπαϊκό στόλο παρατηρούμε μία μικρή αύξηση, σύμφωνα με τον ACEA. Συγκεκριμένα, κυκλοφόρησαν 250 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους της ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση 1,2%. Μάλιστα, όλες οι χώρες της ΕΕ κατέγραψαν αύξηση εκτός από τη Σλοβενία, η οποία παρουσίασε μείωση 4,1%.