Η Hyundai θέλει να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Τουρκία

Από το 2026, το εργοστάσιο στο İzmit θα παράγει EV της Hyundai με στόχο την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης στην ευρωπαϊκή αγορά.

Ακούστε το άρθρο

Η Hyundai προετοιμάζει το εργοστάσιό της στην Τουρκία, για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Από το 2026, το εργοστάσιο στο İzmit θα παράγει ηλεκτρικά οχήματα και κινητήρες εσωτερικής καύσης, με στόχο την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης στην ευρωπαϊκή αγορά. Ωστόσο, η εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει ακόμη ποια μοντέλα θα κατασκευάζονται στο İzmit, ούτε τις ακριβείς ποσότητες παραγωγής. Μια ένδειξη για τα σχέδιά της δόθηκε τον Ιανουάριο του 2024, όταν ο Όμιλος Hyundai Motor παρήγγειλε εξαρτήματα ηλεκτροκινητήρων από τον προμηθευτή Posco, με 550.000 μονάδες να προορίζονται για το τουρκικό εργοστάσιο έως το 2034.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα παράγονται στο İzmit θα ενισχύσουν την υπάρχουσα γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας, υποστηρίζοντας τη ζήτηση για βιώσιμες λύσεις κινητικότητας στην Ευρώπη. Εκτός από τα ηλεκτρικά μοντέλα, το εργοστάσιο θα συνεχίσει να παράγει κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτή τη στιγμή, το İzmit παράγει τα μοντέλα i10, i20 και το crossover Bayon.

Δείτε ακόμη: Πρώτη δοκιμή Hyundai Inster: Οικείο και καινοτόμο

Η ετήσια παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου, φτάνει τα 245.000 οχήματα. Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hyundai, αναφέρει «επέκταση της παραγωγής», χωρίς όμως να παρέχει συγκεκριμένα νούμερα ή λεπτομέρειες, σχετικά με το ποσό της επένδυσης για τη μετατροπή προς την ηλεκτρική παραγωγή. Το εργοστάσιο λειτουργούσε αρχικά ως κοινοπραξία μεταξύ της Hyundai και της τουρκικής Kibar Holding, αλλά από το 2020 ανήκει εξ ολοκλήρου στον όμιλο Hyundai. Πρόσφατα, μετονομάστηκε σε Hyundai Motor Türkiye για να αντανακλά καλύτερα τη σημασία του στο παγκόσμιο αυτοκινητοβιομηχανικό τοπίο.

Παράλληλα, η Hyundai ήδη παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, συγκεκριμένα στο Nosovice της Τσεχίας, όπου κατασκευάζεται το Kona Electric. Ωστόσο, τα μοντέλα της σειράς Ioniq, καθώς και το νέο ηλεκτρικό μοντέλο Inster, θα συνεχίσουν να εισάγονται από τη Νότια Κορέα.