Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος και αυξάνει τις πωλήσεις στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων

Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων κερδίζουν έδαφος στις πωλήσεις σε σχέση με τα μηχανικά, των οποίων οι πωλήσεις σταδιακά φθίνουν.

Μιας και τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη βρίσκονται στο απόγειό τους και κερδίζουν συνεχώς έδαφος, οι κατασκευαστές επενδύουν σε αυτά όχι μόνο γιατί πραγματοποιούν πιο γρήγορες και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, αλλά για μια σειρά πλεονεκτημάτων που παρουσιάζουν, όπως είναι η μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, η υψηλή αντοχή και οι μειωμένες ανάγκες συντήρησης.

Τα επόμενα χρόνια τα μηχανικά κιβώτια θα είναι “είδος προς εξαφάνιση”

electric car

Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης επισπεύδει τη μετάβαση στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων και όπως όλα δείχνουν, στα επόμενα χρόνια τα μηχανικά κιβώτια θα είναι είδος προς εξαφάνιση.

Ο προγραμματισμός των αυτόματων κιβωτίων είναι τέτοιος που εκμεταλλεύονται στο έπακρο τη ροπή, ενώ ολοκληρώνουν τις αλλαγές στις καθορισμένες στροφές κρατώντας την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα.

Διαβάστε επίσης: Στην ερώτηση «που θα στηριχτεί το μέλλον της ηλεκτροκίνησης», η απάντηση είναι «στο λογισμικό»

Σύμφωνα με το Automotive News Canada, η “χαριστική βολή” στα μηχανικά κιβώτια θα δοθεί στα υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θεσπίσει, τα οποία θα ισχύουν από τον επόμενο χρόνο, με στόχο τη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων.

Ο λόγος είναι η λειτουργία του συστήματος πέδησης έκτακτης ανάγκης που έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί καλύτερα με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, παρά με ένα μηχανικό.

Η διαρκής αύξηση της ζήτησης του αυτόματου κιβωτίου κατευθύνει τις προσπάθειες των κατασκευαστών

Από την άλλη πλευρά, η διαρκής αύξηση της ζήτησης του αυτόματου κιβωτίου αναγκάζει τους κατασκευαστές να επενδύουν περισσότερο πάνω σε αυτήν την τεχνολογία.

Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν εταιρείες που συνεχίζουν να επενδύουν σε μηχανικά κιβώτια. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε και το γεγονός ότι ο οδηγός, στην περίπτωση που θα επιλέξει αυτόματο κιβώτιο, θα μπορεί να πραγματοποιήσει και χειροκίνητες αλλαγές.

Αναλυτές των πωλήσεων στον τομέα του αυτοκινήτου υποστηρίζουν ότι οι πολυτελείς μάρκες είναι αυτές που σημειώνουν σε μεγαλύτερο βαθμό τις πωλήσεις σε αυτόματα κιβώτια.

Μόνο το 10% των αυτοκινήτων που πούλησε η Volvo στο Ηνωμένο Βασίλειο το προηγούμενο διάστημα είχε μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η Mercedes πουλούσε ήδη λιγότερα μηχανικά από οποιονδήποτε άλλον κατασκευαστή.

Το μερίδιο των πωλήσεων αυτόματων κιβωτίων έφτασε στο 82% στην Ευρώπη το 2018

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών (ICCT), το μερίδιο των πωλήσεων αυτόματων κιβωτίων ήταν εντυπωσιακό, καθώς αυτό έφτασε στο 82% σε ολόκληρη την Ευρώπη το 2018, με τη Volvo να βρίσκεται στο 78%.

Χώρες που παραδοσιακά πουλούσαν αυτοκίνητα με μηχανικό κιβώτιο, τώρα πουλούν με αυτόματο κιβώτιο. Στο Λουξεμβούργο, για παράδειγμα, το 90% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2018 ήταν αυτόματα, σύμφωνα με το ICCT, ενώ στην Ελβετία ήταν 74% και στη Σουηδία 73%.

Διαβάστε επίσης: Η Tesla εξετάζει το ενδεχόμενο να δημιουργήσει αυτοκίνητο… χωρίς τιμόνι έως το 2023

Ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συμπλέκτης είναι απαραίτητος για την εξασφάλιση ομαλών και ανεπαίσθητων αλλαγών μεταξύ της λειτουργίας του ηλεκτρικού και θερμικού κινητήρα στην τεχνολογία των υβριδικών αυτοκινήτων.

Στα αυτόματα σασμάν γίνεται ευκολότερα, σε αντίθεση με τα μηχανικά, που χρειάζεται εξέλιξη της τεχνολογίας, άρα και μεγαλύτερο κόστος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ