Η κυβερνοασφάλεια στα αυτοκίνητα κοστίζει ακριβά!

Τα νέα αυτοκίνητα διαθέτουν προηγμένα λογισμικά και ο κίνδυνος παραβίασης τους είναι μεγάλος, με την κυβερνοασφάλεια να είναι στο επίκεντρο.

Ακούστε το άρθρο

Τα περισσότερα αυτοκίνητα πλέον διαθέτουν τεχνολογία που επιτρέπει τη σύνδεση των εφαρμογών τους στο διαδίκτυο, προσφέροντας τις καλύτερες υπηρεσίες στον οδηγό. Ωστόσο, ο κίνδυνος από την επίθεση κακόβουλων λογισμικών είναι μεγάλος, με την κυβερνοασφάλεια να είναι στο επίκεντρο των εταιρειών.

Πιο συγκεκριμένα, οι εταιρείες εξετάζουν τρόπους για την προστασία των αυτοκινήτων από τα κακόβουλα λογισμικά. Βέβαια, τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας έδειξαν ότι οι περισσότερες μικρές εταιρείες αυτοκινήτων αλλά και οι προμηθευτές, δεν είναι έτοιμοι για τη δημιουργία ενός συστήματος που να εστιάζει στην κυβερνοασφάλεια των οχημάτων.

Car Hacking: Πόσο κινδυνεύει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Τι ισχύει με τους κανόνες για την κυβερνοασφάλεια;

Επιπλέον, τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα θα πρέπει να συμμορφώνονται με 2 νέους κανονισμούς των Ηνωμένων Εθνών. Οι εν λόγω κανονισμοί είναι σε ισχύ για όλους τους νέους τύπους οχημάτων από τον Ιούλιο του 2022. Ακόμη, θα είναι υποχρεωτικοί για όλα τα νέα οχήματα που παράγονται από τον Ιούλιο του 2024.

Μάλιστα, οι εν λόγω κανόνες συνέβαλλαν στην παύση παραγωγής του ηλεκτρικού Volkswagen e-Up. Το μικρό ηλεκτρικό μοντέλο θα «ρίξει» τίτλους τέλους το 2024, καθώς δεν… συμφέρει οικονομικά λόγω των νέων κανόνων για την κυβερνοασφάλεια.

Η Ferrari δέχτηκε επίθεση από χάκερς!

Ανάγκη για μεγάλες επενδύσεις

Φυσικά, όσο τα νέα αυτοκίνητα είναι πιο περίπλοκα και πιο συνδεδεμένα, είναι απαραίτητη η μεγάλη επένδυση στην κυβερνοασφάλεια. Η εταιρεία Continental που αναπτύσσει τέτοια συστήματα, αναφέρει ότι ένα μέσο όχημα διαθέτει 100 εκατομμύρια γραμμές κώδικα.

Να σημειώσουμε ότι το 2022, η αξία της κυβερνοασφάλειας ήταν στα 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, σύμφωνα με πρόβλεψη της Research and Markets, θα φτάσει στα 16,4 δισεκατομμύρια έως το 2031.

Nissan Ariya: Συνδεσιμότητα για… άνεση και ασφάλεια

Τέλος, ο κλάδος της αυτοκίνησης συμφωνεί ότι η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο είναι ύψιστης σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία των συστημάτων των οχημάτων. Ωστόσο, υπάρχει διαφωνία σχετικά με τους κανονισμούς των Ηνωμένων Εθνών.

Ο Eric Dequi υπεύθυνος για την κυβερνοσαφάλεια στη Stellantis, δήλωσε:

«Η ασφάλεια λειτουργίας και η εμπιστευτικότητα είναι απαραίτητες και υποχρεωτικές. Οι κατασκευαστές ΟΕΜ είναι υπεύθυνοι -σύμφωνα με τη νομοθεσία- για τη διαχείριση του ελέγχου πρόσβασης στα οχήματα ώστε να περιοριστεί ο αντίκτυπος».

abb_img