Η Porsche επιβεβαίωσε πως η διάδοχος των εμβληματικών 718 Boxster και Cayman θα είναι πλήρως ηλεκτρική και δεν θα μοιάζει με κανένα άλλο EV στην αγορά. Το νέο σπορ μοντέλο, θα βασίζεται σε μια μοναδική διάταξη μπαταρίας τοποθετημένη στο κέντρο, εξασφαλίζοντας την ιδανική κατανομή βάρους και διατηρώντας το χαμηλό ύψος της θέσης οδήγησης, κάτι που μέχρι σήμερα θεωρούνταν αδύνατο σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τον Dr. Simon Maurer, επικεφαλής συστημάτων ασφαλείας της Porsche, μια παραδοσιακή υποδαπέδια μπαταρία, δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο: «Το κέντρο βάρους και οι διαστάσεις, δεν μας επιτρέπουν να την τοποθετήσουμε εκεί. Έτσι, επιλέξαμε κάτι διαφορετικό, πιο ριζοσπαστικό».
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Porsche Macan 4 – Το μέλλον είναι εδώ!
Εμπνευσμένο από την Mission R
Η διάταξη της μπαταρίας, θα είναι παρόμοια με αυτήν του πρωτότυπου Mission R, δίνοντας στο EV παρόμοια αίσθηση οδήγησης, με αυτή των σημερινών θερμικών σπορ μοντέλων. Η Porsche υπόσχεται ότι το νέο 718 θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις: Cayman (coupé) και Boxster (με μαλακή οροφή), διατηρώντας τον κλασικό διθέσιο χαρακτήρα, αλλά με όλη την τεχνολογία του μέλλοντος.
Και δεν είναι η μόνη που καινοτομεί: Maserati και Mazda ακολουθούν παρόμοιες προσεγγίσεις, αλλά η Porsche φαίνεται να προχωράει ακόμα πιο μακριά, με στόχο την απόλυτη ισορροπία, μεταξύ απόδοσης, βάρους και αυτονομίας.
Λιγότερο βάρος, περισσότερη δύναμη
Σε αντίθεση με τα μεγαλύτερα ηλεκτρικά της μοντέλα (Macan και Taycan), η νέα 718 θα έχει μικρότερη μπαταρία, εστιασμένη στην υψηλή ενεργειακή πυκνότητα. Όπως δήλωσε ο ειδικός Otmar Bitsche, η ισχύς του νέου μοντέλου, θα είναι υψηλότερη σε σχέση με την Macan, φτάνοντας ενδεχομένως τα επίπεδα της Taycan, αλλά με σημαντικά χαμηλότερο βάρος.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας εκτιμάται κοντά στις 82 kWh, ενώ η αυτονομία αναμένεται να ξεπερνά τα 480 χιλιόμετρα, χάρη και στο σύστημα 800V, που επιτρέπει ταχύτατη φόρτιση, ιδανικό για τους ανυπόμονους λάτρεις των σπορ επιδόσεων.
Αντοχή και διάρκεια ζωής… made by Porsche
Η Porsche γνωρίζει ότι οι ιδιοκτήτες των σπορ μοντέλων της, κρατούν τα οχήματά τους για πολλά χρόνια και φρόντισε ώστε η μπαταρία του νέου 718, να έχει διάρκεια ζωής τουλάχιστον 15 ετών και έως 300.000 χιλιομέτρων. Μάλιστα, όπως δήλωσε ο Heiko Mayer, ακόμη και υπό σκληρή χρήση, η μπαταρία θα διατηρεί υψηλή απόδοση, χάρη σε εξελιγμένα συστήματα διαχείρισης, θερμοκρασίας και φόρτισης.
Porsche: Επιδόσεις που… ηλεκτρίζουν
Η νέα 718 αναμένεται να προσφέρεται σε εκδόσεις με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες. Ακόμα και η βασική έκδοση θα προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα κάτω από 4,5 δευτερόλεπτα, ξεπερνώντας το σημερινό βενζινοκίνητο μοντέλο. Αν και δεν θα φτάσει τους 1.073 ίππους της GT4 ePerformance, υπόσχεται συγκινήσεις αντάξιες της φήμης της Porsche.
Porsche: Σχεδίαση με ρίζες και φουτουριστική ματιά
Οπτικά, το νέο 718 θα διατηρεί τη γνώριμη σιλουέτα, εμπλουτισμένη με στοιχεία από τις Taycan και 911. Αναμένεται να διαθέτει εξελιγμένους προβολείς, δυναμικό προφυλακτήρα και φωτεινή LED μπάρα στο πίσω μέρος, με τη λέξη «PORSCHE» να φωτίζει εντυπωσιακά.
Φυσικά, δεν θα υπάρχει εξάτμιση, αλλά η Porsche θα προσφέρει προαιρετικά ένα ηχητικό σύστημα «Sport Sound», για να μην λείψει η συναισθηματική σύνδεση με την οδήγηση.
Porsche: Ψηφιακή καμπίνα επόμενης γενιάς
Στο εσωτερικό, η μετάβαση στο ηλεκτρικό μέλλον θα είναι πλήρης. Η 718 EV θα υιοθετήσει ψηφιακό πίνακα οργάνων, μεγάλη κεντρική οθόνη και πληθώρα επιλογών εξατομίκευσης, σύμφωνα με την παράδοση της εταιρείας. Οι πελάτες θα μπορούν να διαμορφώσουν το όχημά τους σε κάθε λεπτομέρεια, από το χρώμα της καμπίνας έως τα τεχνολογικά συστήματα.
Porsche: Πρεμιέρα το 2025, κυκλοφορία το 2026
Η παγκόσμια αποκάλυψη της ηλεκτρικής Porsche 718 αναμένεται προς το τέλος του 2025, με την παραγωγή να ξεκινά στις αρχές του 2026. Η τιμή δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί, αλλά εκτιμάται ότι η βασική Cayman, θα ξεκινά από περίπου €89.400, με την Boxster να κοστίζει ελαφρώς παραπάνω.
Πηγή: autoexpress.co.uk