Σε παλαιότερο άρθρο μας αναφέραμε ότι η Tesla θα δώσει πρόσβαση σε τρίτους στους Superchargers της μέσα στο 2021. Πρόσφατα, η Tesla έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το προγραμματισμένο άνοιγμα του δικτύου των Supercharger της.
Κεντρικό στοιχείο της ιδέας και της φιλοσοφίας της προς αυτή την κατεύθυνση είναι ότι η εφαρμογή της Tesla για τη φόρτιση στο δίκτυο της θα είναι διαθέσιμη σε τρίτους. Διευκολύνοντας με τον τρόπο αυτό τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από άλλους κατασκευαστές.
Η Tesla θα δώσει πρόσβαση σε τρίτους στους Superchargers της μέσα στο 2021
Οι τρίτοι χρήστες θα πρέπει να εγγραφούν στην εφαρμογή της Tesla δίνοντας στοιχεία της πιστωτικής τους κάρτας.
Η εφαρμογή διαχειρίζεται εξ ολοκλήρου τη διαδικασία της φόρτισης. Τα αυτοκίνητα που δεν ανήκουν στην Tesla δεν μπορούν να επικοινωνούν με τους Supercharger μέσω πρίζας. Όπως συμβαίνει με τα αυτοκίνητα Tesla.
Πως θα γίνει δυνατή η πρόσβαση στους Superchargers της Tesla
Ο Elon Musk είχε ανακοινώσει στο Twitter, την περασμένη εβδομάδα, ότι η Tesla θα ανοίξει το δίκτυο των Supercharger της σε οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που δεν κατασκευάζονται από την Τesla
Όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla τη Δευτέρα, η Tesla θέλει να μπορεί οποιασδήποτε να φορτίσει στο δίκτυο, ανεξάρτητα από την μάρκα του ηλεκτρικού του αυτοκινήτου, αλλά και από την αγορά στην οποία βρίσκεται.
Η Ευρώπη, για παράδειγμα, έχει ήδη ως βάση το πρότυπο CCS. Ενώ στις ΗΠΑ, η εταιρεία χρησιμοποιεί ένα ιδιόκτητο πρότυπο δικτύου.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Musk, η εταιρεία δουλεύει για τη δημιουργία ενός προσαρμογέα που θα επιτρέψει στα οχήματα άλλων κατασκευαστών. Δηλαδή με σύνδεση CCS1, θα πληρώσουν στους Superchargers της Tesla. Το κόστος του προσαρμογέα δεν είναι ακόμα γνωστό.
Σχετικά με την κοστολόγηση της φόρτισης στους Superchargers της Tesla
Ο Elon Musk έκανε επίσης κάποιες δηλώσεις σχετικά με την τιμολόγηση. Όπως επίσης με το γεγονός ότι σχεδιάζει την εισαγωγή ενός πιο προηγμένου και δυναμικού συστήματος τιμολόγησης με βάση την ταχύτητα φόρτισης.
Όπως επίσης και στην κίνηση σε ορισμένους σταθμούς φόρτισης, προκειμένου να υποδείξει και να ενθαρρύνει την επιλογή της συντομότερης δυνατής περιόδου φόρτισης.
Με άλλα λόγια, όσοι φορτίζουν πιο αργά (και έτσι καταλαμβάνουν για περισσότερο χρόνο) θα πληρώνουν και περισσότερα χρήματα.
Η τιμή ανά κιλοβατώρα θα μπορούσε επίσης να αυξηθεί κατά τις περιόδους αιχμής, προκειμένου η χρήση των φορτιστών να είναι διαχειρίσιμη.
Ωστόσο, ο Elon Musk δεν διευκρίνισε το εύρος τιμών. Είναι χαρακτηριστικό πάντως ότι ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, η χρήση των Superchargers είναι πολύ υψηλότερη σε τοπικό επίπεδο και σε ώρες αιχμής και συχνά υπάρχει χρόνος αναμονής ακόμη και τώρα που εξυπηρετούν μόνο οχήματα Tesla.
Τα αμέσως επόμενα βήματα
Σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών, η μάρκα θα συνεχίσει να επεκτείνει τη χωρητικότητα του δικτύου της, αυξάνοντας παράλληλα και τις ταχύτητες της φόρτισης και βελτιώνοντας περαιτέρω τα εργαλεία σχεδιασμού.
Όπως είναι φυσικό, θα χρησιμοποιήσει τα έσοδα από τη φόρτιση τρίτων για να επεκτείνει το δίκτυο της με Superchargers.
Οι Tesla Energy, Brookfield και Dacra αναπτύσσουν μια αειφόρο γειτονιά μεγάλης κλίμακας
Λεπτομέρειες σχετικά με το σε ποιες αγορές θα γίνει πρώτα διαθέσιμη αυτή η δυνατότητα δεν έχουν γίνει ακόμη επισήμως γνωστές.
Ωστόσο, σύμφωνα με φήμες οι πρώτοι Superchargers θα είναι προσβάσιμοι σε τρίτους. Αρχικά στη Νορβηγία και τη Σουηδία, έως τον Σεπτέμβριο του 2022.