Civinet Forum: Η βιώσιμη αστική κινητικότητα στις αυριανές μητροπόλεις του κόσμου

Στο Civinet Forum απαντώνται ερωτήματα σχετικά με τις παραμέτρους της βιώσιμης αστικής κινητικότητας μετά από συνεργασία πολιτών και αρχών.

Ακούστε το άρθρο

Civinet ForumΠως μπορεί μια πόλη ή ένας Δήμος να ορίσει τις παραμέτρους της κινητικότητας, μέσα στις διάφορες περιοχές τους, ώστε να είναι πραγματικά βιώσιμη; Πως οι πολίτες μπορούν να συμμετέχουν ενεργά σε αυτή τη διαδικασία; Μπορούν τα μέσα μικροκινητικότητας να συμβάλουν με θετικό τρόπο στην αποκέντρωση αλλά και στη συνδεσιμότητα μεταξύ των περιοχών; Στο Civinet Forum θα δοθούν οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα.

Και όμως, στα πλαίσια της δεύτερης ημέρας του πρώτου Συνεδρίου της Civinet, ανακαλύψαμε ότι από τον Μεγάλο Περίπατο του κέντρου των Αθηνών μέχρι τους ποδηλατόδρομους της περιοχής Mitte στο κέντρο του Βερολίνου, μπορούν να υπάρξουν κοινά σημεία στο σχεδιασμό, στη διαχείριση καθώς και στο θεσμικό πλάισιο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Η συνεργασία των πολιτών με την τοπική αυτοδιοίκηση για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα

Η συμμετοχή των πολιτών σε θέματα αστικής διαχείρισης είναι ταυτόχρονα δικαίωμα των ανθρώπων αλλά και ευλογία για μία πόλη. Χρειάζεται όμως ενδυνάμωση, επικοινωνία και εκπαίδευση ώστε οι πολίτες να κάνουν χρήση αυτού του δικαιώματος για να έχουν σήμερα πρόσβαση στη συνδημιουργια των αυριανών πόλεων και αύριο… κυριολεκτική, διευρυμένη προσβασιμότητα στα σημεία και τους δρόμους της πόλης τους.

Εκτός από τους πολίτες υπάρχουν φυσικά και χρήστες του δημόσιου χώρου. Σε αυτούς δεν περιλαμβάνονται οι μόνιμοι κάτοικοι αλλά οι κάτοικοι όμορων περιοχών. Όπως επίσης και οι τουρίστες, οι οποίοι θα πρέπει με κάποιον τρόπο να γνωρίζουν τους κανόνες της αστικής μετακίνησης. Αυτά επεσήμαινε ο ομιλητής Α.Kalandides, Καθηγητής στο Manchester Metropolitan University.

Civinet Forum: Το Παρίσι θα γίνει μια 100% bike friendly πόλη μέχρι 2026

Για πάρκινγκ για συμβατικά και ηλεκτρικά ποδήλατα, βελτίωση της γνώσης των ποδηλατιστών, για τους βέλτιστους τρόπους αστικής μετακίνησης. Αλλά και για τη σύνδεση περιοχών με κοινόχρηστα ποδήλατα, μίλησε η ομιλήτρια C.Guth στο Civinet Forum.

Η ίδια μάλιστα ανέφερε ότι στο κέντρο του Παρισιού δεν θα επιτρέπονται καθόλου τα αυτοκίνητα. Δίνοντας μας, έτσι, τη δυνατότητα να το φανταστούμε γεμάτο με ποδήλατα και…χαρούμενους ποδηλάτες.

Επιπλέον, 250 εκατομμύρια ευρώ θα λάβει το Παρίσι για τη δημιουργία του δικτύου που αφορά στην ποδηλασία μέχρι το 2026. Ο στόχος είναι τα ποδήλατα να κυκλοφορούν με ασφάλεια σε οποιονδήποτε δρόμο του Παρισιού και από τις δύο κατευθύνσεις. Η μέγιστη ταχύτητα σε όλο το Παρίσι θα είναι στα 30 χιλιόμετρα την ώρα.

Οι ανάγκες για φόρτιση, κυρίως των μέσων μικροκινητικότητας, είναι εκείνες που υποδεικνύουν τα μέρη και τα σημεία όπου μπορούν να μπουν αυτοί οι σταθμοί. Σύμφωνα με μελέτη, το σπίτι, οι σταθμοί των τρένων, τα γραφεία, τα σημεία που είναι μπροστά από μαγαζιά και εστιατόρια. Όπως επίσης τα συνεδριακά κέντρα, αλλά και γενικότερα ορισμένοι δημόσιοι χώροι θα διαμορφώσουν τον χάρτη των σημείων αυτών.

Ένας στόχος ακόμα είναι η εύκολη πρόσβαση των ποδηλάτων στα γραφεία και η χρήση τους ως βασικό μέσο μετακίνησης από και προς τη δουλειά. Τα κίνητρα για τη χρήση εφαρμογών κοινόχρηστων ποδηλάτων καθώς και για τους ανθρώπους που τα χρησιμοποιούν για να πάνε στη δουλειά είναι, σύμφωνα με την ίδια, τα στοιχεία που θα βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Η Νέα Υόρκη συνηθίζει στην μικροκινητικότητα και την βιώσιμη αστική μετακίνηση

Τέλος σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της κυρίας H.Vamberg για τη Νέα Υόρκη, όσοι περισσότεροι ποδηλάτες στους δρόμους, τόσο λιγότερα ατυχήματα συμβαίνουν.

Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι η κλιμακούμενη δημοφιλία των ηλεκτρικών, κυρίως, ποδηλάτων αποτελεί και τον κινητήριο μοχλό. Έτσι το ποδήλατο θα είναι γνωστά ως μέσο μετακίνησης μέσα σε μια πόλη. Επιπλέον ενσωματώνονται στο συλλογικό μας ασυνείδητο με τέτοιους τρόπους εκπαιδεύοντας μας σε νέες δυναμικές, διαφορετικές συμπεριφορές και χρήσεις του δημόσιου χώρου.

Η αλλαγή νοοτροπίας είναι απαραίτητη για την ομαλή συνύπαρξη των πεζών, των μέσων μικροκινητικότητας. Όπως επίσης και των αυτοκινήτων και όλων των υπολοίπων οχημάτων εντός πόλης.

abb_img