Civinet Forum: Η βιώσιμη αστική κινητικότητα στις αυριανές μητροπόλεις του κόσμου

250 εκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν στο Παρίσι για τη δημιουργία του δικτύου που αφορά στην ποδηλασία μέχρι το 2026.

Πως μπορεί μια πόλη ή ένας Δήμος να ορίσει τις παραμέτρους της κινητικότητας, μέσα στις διάφορες περιοχές τους, ώστε να είναι πραγματικά βιώσιμη; Πως οι πολίτες μπορούν να συμμετέχουν ενεργά σε αυτή τη διαδικασία; Μπορούν τα μέσα μικροκινητικότητας να συμβάλουν με θετικό τρόπο στην αποκέντρωση αλλά και στη συνδεσιμότητα μεταξύ των περιοχών;

Και όμως, στα πλαίσια της δεύτερης ημέρας του πρώτου Συνεδρίου της Civinet, ανακαλύψαμε ότι από τον Μεγάλο Περίπατο του κέντρου των Αθηνών μέχρι τους ποδηλατόδρομους της περιοχής Mitte στο κέντρο του Βερολίνου, μπορούν να υπάρξουν κοινά σημεία στο σχεδιασμό, στη διαχείριση καθώς και στο θεσμικό πλάισιο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Η συνεργασία των πολιτών με την τοπική αυτοδιοίκηση για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα

Η συμμετοχή των πολιτών σε θέματα αστικής διαχείρισης είναι ταυτόχρονα δικαίωμα των ανθρώπων αλλά και ευλογία για μία πόλη. Χρειάζεται όμως ενδυνάμωση, επικοινωνία και εκπαίδευση ώστε οι πολίτες να κάνουν χρήση αυτού του δικαιώματος για να έχουν σήμερα πρόσβαση στη συνδημιουργια των αυριανών πόλεων και αύριο… κυριολεκτική, διευρυμένη προσβασιμότητα στα σημεία και τους δρόμους της πόλης τους.

Εκτός από τους πολίτες υπάρχουν φυσικά και χρήστες του δημόσιου χώρου στους οποίους δεν περιλαμβάνονται οι μόνιμοι κάτοικοι αλλά οι κάτοικοι όμορων περιοχών καθώς και οι τουρίστες, οι οποίοι θα πρέπει με κάποιον τρόπο να γνωρίζουν τους γραμμένους.. και άγραφους κανόνες της αστικής μετακίνησης επεσήμαινε ο ομιλητής Α.Kalandides, Καθηγητής στο Manchester Metropolitan University.

Το Παρίσι θα γίνει μια 100% bike friendly πόλη μέχρι 2026

Για πάρκινγκ για συμβατικά και ηλεκτρικά ποδήλατα, βελτίωση της γνώσης των ποδηλατιστών, για τους βέλτιστους τρόπους αστικής μετακίνησης και για τη σύνδεση περιοχών με κοινόχρηστα ποδήλατα, μίλησε η ομιλήτρια C.Guth.

Η ίδια μάλιστα ανέφερε ότι στο κέντρο του Παρισιού δεν θα επιτρέπονται καθόλου τα αυτοκίνητα δίνοντας μας τη δυνατότητα να το φανταστούμε γεμάτο με ποδήλατα και…χαρούμενους ποδηλάτες.

250 εκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν στο Παρίσι για τη δημιουργία του δικτύου που αφορά στην ποδηλασία μέχρι το 2026. Ο στόχος είναι τα ποδήλατα να μπορούν να οδηγηθούν με ασφάλεια σε οποιονδήποτε δρόμο του Παρισιού και από τις δύο κατευθύνσεις. Η μέγιστη ταχύτητα σε όλο το Παρίσι θα θεσπιστεί στα 30 χιλιόμετρα την ώρα.

Οι ανάγκες για φόρτιση, κυρίως των μέσων μικροκινητικότητας, είναι άλλωστε εκείνες που μπορούν να υποδείξουν τα μέρη και τα σημεία στα οποία μπορούν να τοποθετηθούν και να εγκατασταθούν αυτοί οι σταθμοί. Σύμφωνα με μελέτη που παρουσίασε η κυρία Guth, το σπίτι, οι σταθμοί των τρένων, τα γραφεία, τα σημεία που βρίσκονται μπροστά από μαγαζιά και εστιατόρια, τα συνεδριακά κέντρα, αλλά και γενικότερα ορισμένοι δημόσιοι χώροι θα διαμορφώσουν τον χάρτη των σημείων αυτών.

Ένας στόχος ακόμα είναι τα ποδήλατα να έχουν εύκολη πρόσβαση στα γραφεία και να χρησιμοποιούνται ως βασικό μέσο μετακίνησης από και προς τη δουλειά. Τα κίνητρα για τη χρήση εφαρμογών κοινόχρηστων ποδηλάτων καθώς και για τους ανθρώπους που τα χρησιμοποιούν για να πάνε στη δουλειά είναι, σύμφωνα με την ίδια, τα στοιχεία που θα βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Η Νέα Υόρκη…εκπαιδεύεται στην μικροκινητικότητα και την βιώσιμη αστική μετακίνηση

Τέλος σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρουσίασε η κυρία H.Vamberg (GEHL) για τη Νέα Υόρκη, όσοι περισσότεροι ποδηλάτες κυκλοφορούν στους δρόμους, τόσο λιγότερα ατυχήματα συμβαίνουν.

Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι η κλιμακούμενη δημοφιλία των ηλεκτρικών, κυρίως, ποδηλάτων αποτελεί και τον κινητήριο μοχλό ώστε τα ποδήλατα να αναγνωρίζονται ως μέσο μετακίνησης μέσα σε μια πόλη και να ενσωματώνονται στο συλλογικό μας ασυνείδητο με τέτοιους τρόπους ώστε να εκπαιδευόμαστε σε νέες δυναμικές, διαφορετικές συμπεριφορές και χρήσεις του δημόσιου χώρου.

Η αλλαγή νοοτροπίας είναι απαραίτητη για την ομαλή συνύπαρξη των πεζών, των μέσων μικροκινητικότητας, των αυτοκινήτων και όλων των υπολοίπων οχημάτων που κινούνται μέσα σε μια πόλη.

Editorial

newsletter-graphic-carselectric.gr
Οι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!