Το σχεδιαστικό concept της Virgin για το Hyperloop

Με στόχο τη σύνδεση μεγάλων πόλεων, το Hyperloop, είναι πιο ενεργειακά αποδοτικό σε σύγκριση με τα συστήματα των σύγχρονων τρένων

Ακούστε το άρθρο

Ενώ ο Elon Musk ήταν απασχολημένος με την επίλυση ζητημάτων που σχετίζονται με την παραγωγή των αυτοκινήτων Tesla, η Virgin Hyperloop με επικεφαλής τον Richard Branson έκανε βήματα στην προώθηση μιας ιδέας με την οποία ο Musk είχε ασχοληθεί το 2012, το Hyperloop.

Η ιδέα στην οποία βασίζεται το Hyperloop 

Το Hyperloop είναι ένα σύστημα μαζικής μεταφοράς που χρησιμοποιεί σφραγισμένους σωλήνες με χαμηλή πίεση για να επιτρέπει τα ταξίδια με υψηλές ταχύτητες σε περιβάλλον που προσφέρει μικρή αντίσταση στον αέρα.

Διαβάστε επίσης: Στη Μόσχα εκτελούν δρομολόγια 700 ηλεκτρικά λεωφορεία

Με στόχο τη σύνδεση μεγάλων πόλεων, το Hyperloop είναι πιο ενεργειακά αποδοτικό σε σύγκριση με τα συστήματα των σύγχρονων τρένων και επιπλέον πρόκειται για μια φιλική προς το περιβάλλον επιλογή, σε σύγκριση και με τις αεροπορικές μεταφορές.

Η ιδέα του Hyperloop, στην ουσία, πρόκειται για μια ιδέα αιώνων, καθώς η κατασκευή του επιχειρήθηκε μεταξύ Exeter και Plymouth στο Ηνωμένο Βασίλειο μόλις το 1848, αλλά εγκαταλείφθηκε λίγο αργότερα, καθώς οι μηχανικοί δεν μπορούσαν να διατηρήσουν σταθερή την πίεση μέσα στους κλειστούς σωλήνες.

Οι δοκιμαστικοί τρόποι λειτουργίας του Hyperloop

virgin hyperloop

Ο Elon Musk εiχε προτείνει το 2012 να δημιουργηθεί ένα σύστημα Hyperloop μεταξύ των πόλεων Σαν Φρανσίσκο και Λος Άντζελες.

Μάλιστα στη συνέχεια δημιουργήθηκαν αρκετές εταιρείες, προκειμένου να προσπαθήσουν να μετατρέψουν αυτή την ιδέα σε πραγματικότητα.

Ενώ ορισμένοι δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση, άλλοι συνεργάστηκαν με κυβερνητικές υπηρεσίες για να βρουν κατάλληλες τοποθεσίες-διαδρομές σε διάφορα μέρη του κόσμου.

Ωστόσο, πέρα από τα κομμάτια τα οποία κατασκευάστηκαν για δοκιμές, οι εταιρείες δεν έχουν ακόμη επεξεργαστεί το παράδειγμα του Hyperloop που είχε προτείνει ο Elon Musk.

Η Nevomo που εδρεύει στην Πολωνία προσπαθεί να ενσωματώσει το Hyperloop στα υπάρχοντα σιδηροδρομικά συστήματα και να χρησιμοποιήσει μαγνητική διέγερση για να αποφύγει το κόστος κατασκευής μιας εντελώς νέας υποδομής.

Η TransPod με έδρα τον Καναδά, από την άλλη πλευρά, σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει κινούμενα ηλεκτρομαγνητικά πεδία που θα επιτρέψουν να μεταφέρονται 10-15 τόνοι φορτίου.

Η προσπάθεια υλοποίησης του Hyperloop από την Virgin

Η Virgin ισχυρίζεται ότι απομακρύνεται από την ιδέα του μαγνητικά μετεωρισμένου συστήματος (MagLev), καθώς, επίσης, ότι το σύστημά της θα τροφοδοτείται μέσω μπαταρίας και όχι με καλώδια.

Σύμφωνα με την εταιρεία, μεταφέροντας τη ροή, τη δύναμη και την πρόωση, έχει κατασκευάσει ένα σύστημα που είναι 10 φορές πιο ενεργειακά αποδοτικό από τα υπάρχοντα τρένα MagLev.

Η Virgin Hyperloop είναι πεπεισμένη ότι τα Pods της θα κινούνται με ταχύτητα 1070 χλμ./ώρα καθιστώντας δυνατή με αυτό τον τρόπο μια εξαιρετικά γρήγορη μεταφορά που θα απευθύνεται σε δεκάδες χιλιάδες άτομα χωρίς μάλιστα να προκύπτουν άμεσες εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα από τη λειτουργία της.

Σε περίπτωση που αυτή η ιδέα σας έχει ενθουσιάσει, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι θα περιμένουμε τουλάχιστον μέχρι το 2027 για να γνωρίσουμε το Hyperloop αφού για εκείνη τη χρονιά έχει προγραμματιστεί η έναρξη της εμπορικής του λειτουργίας.

abb_img