Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα: Η έλλειψη υποδομής φόρτισης ανησυχεί τις εταιρείες

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να αυξάνονται αλλά η έλλειψη υποδομών φόρτισης συνεχίζει να υπάρχει και να προκαλεί... άγχος.

Ακούστε το άρθρο

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν την εξέλιξη της αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει η ελλιπής υποδομή του δημόσιου δικτύου φόρτισης των αυτοκινήτων που δεν εκπέμπουν επικίνδυνους ρύπους. Οι υποψήφιοι αγοραστές που θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξετάζουν προσεκτικά το κριτήριο της εύκολης και απρόσκοπτης φόρτισης. Προφανώς, για την εξασφάλιση της μεγαλύτερης δυνατής αυτονομίας και την ολοκλήρωση του ταξιδιού.

Έως τώρα, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες το δημόσιο δίκτυο φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων έχει πολλές ελλείψεις. Ακόμη και στο εθνικό δίκτυο όπου είναι απαραίτητη η χρήση των υποσταθμών DC μεγάλης ισχύος για να φορτίζουν γρήγορα οι οδηγοί τα οχήματά τους και να συνεχίζουν το ταξίδι τους.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται υποδομές φόρτισης

Οι εταιρείες ανησυχούν για τις ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων. Για αυτό το λόγο αναζητούν τις καλύτερες επιλογές για τη δημιουργία πλαισίου που θα εξασφαλίσει την γρήγορη και ασφαλή φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αναφέρει το Bloomberg.

Οι εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων επενδύουν μεγάλο μέρος από τους οικονομικούς πόρους τους για να εξελίξουν και να λανσάρουν νέα μοντέλα με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.

Ωστόσο, αντιμετωπίζουν τα παράπονα και τις αιτιάσεις των υποψήφιων αγοραστών σχετικά με τη δυνατότητα της φόρτισης. Μάλιστα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, σημαντική μερίδα υποψήφιων αγοραστών θέτει σαν πρώτο προβληματισμό την εύκολη φόρτιση και όχι τις κρατικές επιδοτήσεις για την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Η διαδικασία κατασκευής υποδομών πάει γρήγορα αλλά οι ελλείψεις υπάρχουν ακόμη

Ακόμη και σε χώρες όπου έχουν γίνει μεγάλες επενδύσεις στην υποδομή φόρτισης των EV, όπως η Γαλλία, υπάρχουν ακόμη περιοχές όπου υπάρχουν ελλείψεις στο δίκτυο.

Ένα γαλλικό μοντέλο που έκανε την εμφάνισή του στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, έχει τη δυνατότητα να κάνει αμφίδρομη φόρτιση. Δηλαδή, το αυτοκίνητο μπορεί να επιστρέψει την ηλεκτρική ενέργεια που δεν χρειάζεται για την κίνηση του πίσω στο δίκτυο, στο σπίτι είτε στις συσκευές.

Η διαδικασία για τη δημιουργία ενός γρήγορου σταθμού φόρτισης των EV έχει αυξηθεί, τα τελευταία χρόνια, κατά μέσο όρο σε 2 χρόνια από 6 μήνες, ανέφεραν 4 εταιρείες φόρτισης . Και αυτό γιατί οι εταιρείες αντιμετωπίζουν τους περιορισμούς των κρατικών φορέων και των δημοτικών αρχών, αναφέρει το Reuters.

Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα: Με θετικό πρόσημο οι πωλήσεις τον Φεβρουάριο

Ο στόχος της ΕΕ μέχρι το 2050

Η ηλεκτροκίνηση των μεταφορών είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες που στηρίζουν τον στόχο της ΕΕ για επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα έως το 2050. Για την επίτευξη αυτού του στόχου η ΕΕ έχει αποφασίσει να σταματήσουν οι πωλήσεις οχημάτων που εκπέμπουν CO2 από το 2035. Και την ανάπτυξη του δικτύου σταθμών φόρτισης των EV. Έως το τέλος τους 2023, μόνο το 5,4% των επιβατικών αυτοκινήτων χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα για την κίνηση τους. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα ηλεκτρικά, σε σύνολο 286 εκατομμυρίων οχημάτων.

Η ΕΕ ενέκρινε νόμο για την εγκατάσταση ταχυφορτιστών έως το 2030 κάθε 60 χιλιόμετρα κατά μήκος καθορισμένων οδικών δικτύων για επιβατικά αυτοκίνητα και κάθε 100 χιλιόμετρα για τα βαρέα οχήματα. Υπάρχει μια ισχυρή ώθηση για την κατασκευή κόμβων για επιβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ωστόσο, ακόμη δεν έχουν επιταχυνθεί οι διαδικασίες για σταθμούς φόρτισης των φορτηγών, των λεωφορείων και των τουριστικών πούλμαν. Τα βαρέα οχήματα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 25% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις οδικές μεταφορές της ΕΕ. Οι οδικές μεταφορές στο σύνολό τους ευθύνονται για το ένα πέμπτο των εκπομπών της ΕΕ.

Οι εταιρείες που κατασκευάζουν υποσταθμούς γρήγορης φόρτισης επισημάνουν την έλλειψη υποδομής στην παροχή μεγάλης ποσότητας ηλεκτρικού ρεύματος από το δημόσιο δίκτυο. Όπως επίσης και την ανάγκη να κατασκευής υποσταθμών ηλεκτρικής ενέργειας. Το κόστος αυξάνεται υπέρμετρα και οι επενδύσεις τους με τα σημερινά δεδομένα όσον αφορά τη χρήση είναι επισφαλείς, εκτιμούν οι εκπρόσωποι των εταιρειών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

abb_img