Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το κόστος της μπαταρίας είναι καθοριστικό

Πολύ σύντομα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, θα κοστίζουν το ίδιο με τα θερμικά, ανάλογα με το κόστος της μπαταρίας.

Ακούστε το άρθρο

Όπως είναι γνωστό τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν υψηλό κόστος και σε αυτό παίζει σημαντικό ρόλο η μπαταρία. Πιο συγκεκριμένα, το αυξημένο κόστος των μπαταριών, όπως είναι λογικό, συμβάλλει και στην αύξηση της τιμής των ίδιων των οχημάτων. Μάλιστα, το 40% της αξίας κάθε αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων αντιστοιχεί στο κόστος της μπαταρίας. Ένα ποσοστό, το οποίο είναι ομολογουμένως αρκετά μεγάλο.

Σύμφωνα με έρευνες, η μείωση του κόστους των μπαταριών θα είναι καθοριστική για την πτώση στις τιμές των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ειδικότερα, σε ένα τέτοιο σενάριο, σύντομα τα ηλεκτρικά οχήματα θα κοστίζουν το ίδιο με τα συμβατικά σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η εποχή της κυριαρχίας πλησιάζει!

Μεγάλη μείωση στο κόστος των μπαταριών

Η έκθεση του Rocky Mountain Institute (RMI) προβλέπει ότι το κόστος της μπαταρίας θα είναι μειωμένο στο μισό, αυτή τη δεκαετία. Για την ακρίβεια, από 141,47 ευρώ ανά κιλοβατώρα (kWh) το 2022, θα πέσει μεταξύ 56,21 και 84,32 ευρώ ανά kWh. Αυτό σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι για πρώτη φορά τόσο φθηνά στην αγορά, όσο αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030.

Ακόμη, η έρευνα της RMI, υποστηρίζει ότι θα υπάρξει ταχεία ανάπτυξη των ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη και την Κίνα. Ειδικότερα, δείχνει άνοδο των πωλήσεων μέχρι και 6 φορές μέχρι το 2030.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το μερίδιο στην Ευρώπη ξεπέρασε το 20%

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο οικονομικά στην Ευρώπη από το 2025 (;)

Πιο αναλυτικά, έρευνα του Economics of Energy Innovation and System Transition (EEIST) του Πανεπιστημίου Exeter, προβλέπει αύξηση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μάλιστα, τα ηλεκτρικά μοντέλα θα φτάσουν σε ένα «σημείο καμπής» στην ισοτιμία των τιμών με τα μοντέλα ορυκτών καυσίμων.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ανοδική πορεία στην Ελλάδα

Αυτό θα συμβεί από το 2024 στην Ευρώπη, το 2025 στην Κίνα, το 2026 στις ΗΠΑ και το 2027 στην Ινδία. Και πιο συγκεκριμένα, για αυτοκίνητα μεσαίου μεγέθους.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει στην απαγόρευση της πώλησης νέων μοντέλων με ορυκτά καύσιμα από το 2035. Οι ΗΠΑ δεν έχουν δεσμευτεί προς το παρόν για το πότε θα απαγορεύσουν τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

abb_img