Ηλεκτρισμός: Ξέρετε ότι παράγεται από το αυτοκίνητο σας;

Για να λειτουργήσει ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης θέλει ηλεκτρισμό. Εσείς γνωρίζετε το πώς παράγεται;

Ακούστε το άρθρο

Μπορεί ο ηλεκτρισμός να είναι στο προσκήνιο χάρη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως είναι αναγκαίος και για τα συμβατικά αυτοκίνητα. Ο ηλεκτρισμός φροντίζει για την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα, καθώς και των περιφερειακών του συστημάτων.

Για να γίνει πιο αντιληπτό αυτό ας εξηγήσουμε το ηλεκτρικό κύκλωμα ενός συμβατικού αυτοκινήτου, το οποίο απαρτίζουν δύο κύρια «μέρη». Το πρώτο μέρος αναλαμβάνει τον ρόλο της παραγωγής και της αποθήκευσης της ηλεκτρικής ενέργειας.

Το δεύτερο είναι εκείνο που την καταναλώνει. Η αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας συμβαίνει στην κλασική μπαταρία που έχουν όλα τα μοντέλα. Από την άλλη, η παραγωγή είναι υπόθεση του μικρού ηλεκτρικού κινητήρα-γεννήτρια, του γνωστού μας δυναμό.

Το δυναμό παράγει ηλεκτρική ενέργεια μετά την εκκίνηση του κινητήρα και συνδέεται με τον θερμικό κινητήρα. Μάλιστα, συνδέεται με ιμάντα που «καταλήγει» στο στροφαλοφόρο άξονα.

Όλα είναι ηλεκτροκίνηση!

Το δυναμό κάνει σημαντική δουλειά

Μέχρι να ξεκινήσει ο κινητήρας, η μπαταρία παρέχει το ρεύμα που χρειάζονται τα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου. Βέβαια καλό είναι να γνωρίζετε ότι η μπαταρία μπορεί να υποστηρίξει για περιορισμένο χρονικό διάστημα τις απαιτήσεις ρεύματος. Μετά από την εκκίνηση, το ρεύμα φτάνει από το δυναμό σε όλα τα επιμέρους συστήματα του αυτοκινήτου που το χρειάζονται.

Επίσης το δυναμό είναι εκείνο που αναλαμβάνει τη φόρτιση της μπαταρίας ώστε να την κρατά πάντα στα επιθυμητά ενεργειακά επίπεδα. Αυτό είναι απαραίτητο ώστε πάντα η μπαταρία να υποστηρίζει παράλληλα το ηλεκτρικό κύκλωμα, με επιπλέον ρεύμα. Για τον περιορισμό της κατανάλωσης, κάποια συστήματα κίνησης απενεργοποιούν το δυναμό. Κατά αυτό τον τρόπο δεν επιβαρύνουν τη λειτουργία του θερμικού μοτέρ.

7 γνωστές-άγνωστες λειτουργίες του αυτοκινήτου!

Βέβαια τα σύγχρονα ήπια υβριδικά μοντέλα δεν έχουν το κλασικό δυναμό, αλλά ένα ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα. Το συγκεκριμένο μοτέρ εκτός από το ρόλο γεννήτριας, υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα κατά τη λειτουργία του. Και εδώ ο λόγος είναι ο περιορισμός της κατανάλωσης, κάτι που το επιτυγχάνουμε και έμμεσα, με το ρεύμα να πηγαίνει απευθείας στο ηλεκτρικό κύκλωμα.

Όπως βλέπετε τελικά ο ηλεκτρισμός είναι παντού!

abb_img