Παρά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και την άνοδο των τιμών στα νέα αυτοκίνητα, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση. Μάλιστα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη στις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου. Ουσιαστικά, η εν λόγω κατηγορία κατέχει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη την Κίνα και τις ΗΠΑ, ενώ αποτελεί πλέον μία ρεαλιστική εναλλακτική λύση.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Απαγόρευση στην Ελβετία (;)
Οι σταθερές οικονομίες αγκαλιάζουν την ηλεκτροκίνηση
Οι πιο σταθερές οικονομίες της Ευρώπης κάνουν στροφή προς την ηλεκτροκίνηση και την ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, σε αυτές τις χώρες συναντάμε τη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία, τη Γαλλία, την Ιρλανδία και την Ισλανδία.
Ουσιαστικά, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στις συγκεκριμένες αγορές έφτασε το 15%. Αντίθετα στη Νότια Ευρώπη η ηλεκτροκίνηση προχωρά με χαμηλότερο ρυθμό. Μάλιστα, το μερίδιο των ηλεκτρικών για το αντίστοιχο διάστημα άγγιξε μόλις το 3,8% της αγοράς.
Τη συγκεκριμένη τάση εκτός από το χαμηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα, προκαλούν και τα λιγότερα κρατικά κίνητρα, καθώς και η έλλειψη υποδομών.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν έδαφος!
Η περίπτωση της Νορβηγίας
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Νορβηγία γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη, καθώς το προηγούμενο διάστημα η κυβέρνηση έδωσε αρκετά κίνητρα. Ακόμη, οι επενδύσεις στην υποδομή φόρτισης της χώρας είναι μεγάλες. Πλέον, η αγορά ενός ηλεκτρικού στη Νορβηγία είναι φθηνότερη από την αγορά ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
Επιπλέον, τον περασμένο Σεπτέμβριο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούσαν το 77% των νέων ταξινομήσεων. Τέλος, αντίστοιχη είναι η ζήτηση σε ολόκληρη τη Σκανδιναβία λόγω των κρατικών κινήτρων αλλά και την υψηλή αγοραστική δύναμη των πολιτών.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόσο «καθαρά» είναι;
Τι συμβαίνει στη Αμερική;
Παρόμοια με τις ευρωπαϊκές χώρες είναι η κατάσταση στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, στην ηλεκτροκίνηση είναι πρωταθλήτρια η Καλιφόρνια. Σε αυτή την πρωτιά οδήγησαν οι αυστηροί κανονισμοί, τα ελκυστικά κίνητρα και η παρουσία ισχυρών εταιριών τεχνολογίας στην πολιτεία.
Επιπλέον, στη Λατινική Αμερική το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 δεν άγγιξε ούτε το 1%. Τέλος, αντίστοιχα ποσοστά σημειώνει και η Ρωσία.