Το κυκλοφοριακό κομφούζιο είναι, πλέον, καθημερινότητα στις αστικές μεγαλουπόλεις, όπως η Αθήνα. Την ίδια στιγμή αρκετές εταιρείες στον κόσμο αναπτύσσουν ιπτάμενα αυτοκίνητα, έχοντας ως στόχο να είναι απόλυτα ασφαλή, ώστε να μπορούν να κοιτάζουν «αφ’ υψηλού» τους δρόμους των μεγαλουπόλεων.
Η τεχνολογία στα ιπτάμενα αυτοκίνητα και η αγορά των 21 δισ. ευρώ
Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα, λεγόμενα και eV-TOL, σηκώνονται από το έδαφος, αιωρούνται και προσγειώνονται κατακόρυφα. Είναι φιλικά προς το περιβάλλον, καθώς είναι αμιγώς ηλεκτρικά και κατασκευασμένα έτσι, ώστε να μην παράγουν άμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με την IBA, μια εταιρεία που παρέχει αεροπορικά δεδομένα και αναλύσεις για τη χρηματοδότηση της αεροπορίας και τις αεροπορικές εταιρείες, η αγορά αυτών των αεροσκαφών αναμένεται να ανέλθει σε πάνω από 21 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2035.
Οι επενδυτές, όπως είναι φυσικό, έχουν ήδη στρέψει την προσοχή τους στη δημιουργία αυτής της νέας αγοράς. Έτσι περισσότερες από 50 εταιρείες αναπτύσσουν επί του παρόντος αρκετά πρωτότυπα αεροσκάφη με ικανότητα μεταφοράς έως και 20 επιβατών. Μια από αυτές τις εταιρείες είναι η τουρκική start-up AirCar.
Η Honda «ανοίγει τα φτερά της» με προορισμό τη βιομηχανία των eVTOL
Πόσο εύκολη υπόθεση είναι στην πραγματικότητα η διέξοδος… από το κυκλοφοριακό χάος;
Από την ίδρυσή της το 2017, η AirCar αναζητά τρόπους… διεξόδου από το κυκλοφοριακό αδιέξοδο. Ο απώτερος της στόχος είναι να δημιουργήσει ένα δίκτυο με ιπτάμενα ταξί που θα είναι όχι μόνο εξ ολοκλήρου ηλεκτροκίνητα, αλλά και αυτόνομα.
Μετά τη διεξαγωγή περισσότερων από χίλιων δοκιμών μικρής κλίμακας, ξεκίνησε φέτος η δοκιμή σε ένα πρωτότυπο πλήρους μεγέθους. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της AirCar, Eray Altunbozar, δήλωσε ότι η εταιρεία αναμένει να αρχίσει να μεταφέρει επιβάτες στις αρχές του 2025.
Νέο υπερ-γρήγορο σύστημα φόρτισης υπόσχεται να αυξήσει την αυτονομία των eVTOL… στον ουρανό
Τα εμπόδια που κρατάνε στο έδαφος τα eVTOL
Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν. Ένα από αυτά είναι το μέγεθος των σημερινών μέσων μαζικής μεταφοράς.
Όπως εξηγεί ο Δρ. Andreas Bardenhagen, καθηγητής στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, αν συγκρίνει κανείς τον αριθμό των επιβατών που μπορεί να μεταφέρει ένα τρένο ή ένα λεωφορείο είναι πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με ένα σύγχρονο αεροσκάφος.
Εάν πρέπει να μεταφερθούν εκατοντάδες άτομα με ιπτάμενα ταξί, ουσιαστικά η κίνηση των δρόμων θα μεταφερθεί στον εναέριο χώρο.
Οι κύριοι λόγοι επιβράδυνσης της έναρξης λειτουργίας των ιπτάμενων ταξί
Επιπλέον, οι εθνικοί και διεθνείς κανονισμοί σχετικά με τα ιπτάμενα μέσα είναι αρκετά περίπλοκοι. Ο Phil Seymour, πρόεδρος της IBA, εξηγεί:
«Oι χώρες σε όλο τον κόσμο έχουν ρυθμιστικές αρχές που ακολουθούν αυστηρές οδηγίες για τον σχεδιασμό της κατασκευής των εναέριων μέσων».
Αυτό συμβαίνει, ώστε να διασφαλιστεί ότι υπάρχει ένα πλαίσιο που να ορίζει την ασφάλεια και τις σχετικές με αυτή ρυθμίσεις. Και αυτοί είναι οι κύριοι λόγοι για τους οποίους μπορεί να επιβραδυνθεί η έναρξης της εμπορικής υπηρεσίας των ιπτάμενων ταξί. Παρά αυτές τις δυσκολίες, η AirCar είναι πρόθυμη να χαράξει το δρόμο για να οικοδομήσει ένα «εναέριο μέλλον».